Super Bowl


Että te osaatte siellä Soneralla vetää hienosti...

Onhan se niin h...tin kivaa katsoa tätä Superbowlia suorana, pieni ongelma vain, ei meinaan näy...!!!!!!!!!

41 kommenttia

Hei,

asun soneran kaapeliverkon alueella ja nelosen sport pro -kanavalta pitäisi näkyä Super Bowlin loppuottelu mutta ainakaan tällä hetkellä kuvaa ei näy!! Vielähän tässä on hetki aikaa aloituspotkuun mutta pelkkä ajatuskin pelin missaamisesta kiristää todella paljon...

Toivottavasti joku ehtii lukea ja korjata tilanteen!

Kiitos.
Eipä näy täälläkään! Käsittämätöntä miten Sonera onnistuu sähläämään tämänkin!
Eipä näy täälläkään! Käsittämätöntä miten Sonera onnistuu sähläämään tämänkin!


Nimenomaan _tämänkin_ ....
Soitin vikapalveluun ja vika on kuulema tiedossa, mutta kukaan ei osaa tehdä mitään sen korjaamiseksi. Herää kysymys mitä virkaa kyseisellä vikapalvelulla on, jos siitä ei ole ongelmatilanteessa mitään apua?

Itseäni kiristää tämä Soneran jatkuva pelleily niin paljon, että aion heti aamusta irtisanoa maksutv-palvelut, sekä internet-liittymän kyseisen firman kanssa. Uskomatonta tohelointia.
Pakko saada kyllä tiedotusvälineille tiedoksi tämä... Hieman ketuttaa...

Mutta onneksi itse olen jo päässyt netin siirtämään pois... Tv-palveluita hieman vaikeampi näin kerrostalossa...
Joo kiitos vaan Soneralle.
Onneks sentään netistä näkyy hyvä striimi.
Nelosen mainoksessa on kerrottu, että Super Bowl näkyy kaikille ilman korttia. Super Bowl ei ole näkynyt kuitenkaan Soneran KTV-verkossa ilman korttia ja sille tilattua Nelonen Sport Pro -kanavaa.

Nelonen ja Sonera eivät ole tehneet sopimusta Super Bowlin lähetyksestä veloituksetta, joten siitä syystä ottelua ei ole näkynyt Soneran KTV-verkossa ilman, että kanava on ollut tilattuna.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Ja miksi ihmeessä ei ole tehty sopimusta???
Kaikissa muissa kaapeliverkoissa sekä antenniverkossa tuo näkyi ilmaiseksi, mutta EI SONERAN KAAPELISSA! Käsittämätöntä sähläystä! Miksei tuosta sitten oltu tehty sopimusta? Sonera ei taida yhtään ajatella nykyisiä asiakkaita! Haalitaan vain koko ajan lisää ja unohdetaan samaan aikaa nykyiset asiakkaat! Ensin päätetään olla lähettämättä HD-lähetyksiä ja nyt tämä!
Juu ei taida tulla vastausta, kun eivät pysty selittelemään varmaankaan tätä.
Olisiko mahdollista saada vastausta tähän miksi ei näkynyt eli miksi ei sopimusta tehty?
hvihavai kirjoitti:
Olisiko mahdollista saada vastausta tähän miksi ei näkynyt eli miksi ei sopimusta tehty?


Hei,

Ymmärrän, että päätöksien takana olevat syyt kiinnostavat kovasti asiakkaita. Emme kuitenkaan ala kommentoimaan syitä miksi teimme sopimuksen tai miksi emme tehneet.

T. Mika
Sonera verkkoasiakaspalvelu
Palveluvastaava
Niinpä, mutta en ole internetin keskusteluissa kuullut kenenkään muun operaattorin jättäneen näyttämättä ottelua, joten ihmettelen taas kerran Soneran toimintaa. Ja ilmeisesti asiakaspalvelu sekä vikapalvelu eivät tienneet asiasta mitään, siis he eivät tienneet pitäisikö näkyä vai ei. Kuitenkin asiakkaiden olettama on ollut että näkyisi koska näin Nelonen ilmoitti että näkyy "kaikilla" ilmaiseksi. Joten täten Sonera olisi voinut tiedottaa että ei näy, taikka edes minimissään ilmoittaa omille työntekijöilleen, jotka olisivat voineet asiakkaita "palvella".

Ymmärrettävää on tietenkin se että ette tiedota sopimusneuvotteluista varsinkaan jos ne eivät tuota tulosta. Kuitenkin, vaikka toistonkin uhalla, miksi ihmeessä kaikki muut tv-operaattorit ilmeisesti kuitenkin pääsivät sopimukseen asiasta ja te ette? Tilanne on siis kuitenkin se että jotain yleisestä rintamasta poikkeavaa on tapahtunut, joten tiedottaminen olisi siksi mielestäni suotavaa.

Mutta tämäkin viesti sisältää erilaisia käsitteitä jotka taitavat olla Soneralle ennen kuulumattomia, kuten palvella, informoida, tiedottaa. Ja samoin tämä rinnastuu huomattavasti siihen että missä ihmeessä teidän HD-kanavat viipyvät...

Kuten useammassakin viestissä täällä ja muualla verkossa olen todennut, niin vaihtaisin heti, siis välittömästi, johonkin toiseen palveluntarjoajaan jos se olisi järkevästi mahdollista. Asun siis kerrostalossa joten vaihtoehdot ovat koko taloyhtiön vaihtaminen esim. Canal Digitalin alle taikka siis muuttaminen itse johonkin muualle. Ja onneksi internet yhteyden olen jo saanut vaihdettua, koska tein sen virheen että olin 18 kk määräaikaisena, en enää.

Loppuun vielä kysymys miksi tämä keskustelu on siirretty miksi siirretty pois "Tekniset ongelmatilanteet" ryhmästä? Keskustelu on alkanut siitä kun aikalailla vihaiset asiakkaat, minä mukaan lukien, soitamme vikapalveluun josta todetaan että vikaa on, mutta eivät pysty asialle mitään tekemään koska eivät tiedä mistä vika johtuu? Jos siirretään tänne ryhmään jossa puhutaan kanavapaketeista ja ohjelmatarjonnasta olettamus voisi olla että keskustelu käytäisiin ennakkoasetelmista jossa oletetaan joko a) olleen ennen lähetyksen ajankohtaa tiedon että ei näy taikka ei näy b) taikka kertoisitte sitten miksi ei näkynyt jolloin keskustelu käytäisiin sopimuksen synnyn/sopimuksen hylkäämisen syistä. Nyt keskustelu käydään vain siitä että ei näkynyt, ja Sonera levittelee käsiään, eli tilanne on mielestäni edelleenkin tekninen ongelmatilanne. Ja tämä tekninen ongelma ilmeisesti vain on se että kyseessä on Sonera.
Minä siirsin ketjun tänne, koska kyse ei ollut teknisestä ongelmatilanteesta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
:)

Entäs loput viestistäni?
Voisitteko kertoa miksi ette ole KORJANNEET käyttäjän skywalker kommenttia, ETTÄ KANAVA EI NÄY ILMAISEKSI?

viewtopic.php?f=69&t=2025
skywalker kirjoitti:
Hei,
Millä kanavapaikalla näkyy jatkossa tuo Nelosen SportPro ja mihin
kanavapakettiin se tulee kuulumaan?
SuperBowl tulee sieltä ilmaiseksi 7.2. sunnuntai-maanantai-yönä, joten
tämä kiinnostaa pikaisesti....
T.MP


ja tässä oli tulos :

viewtopic.php?f=66&t=2098
skywalker kirjoitti:
Yöllä yritin virittäytyä 4SportPron taajuudelle ...olin hakenut kanavat valmiiksi uudelleen mutta
yöllä tuli vain salausilmoitus boksissa. Ilman korttia tai kortilla ihan sama juttu. Boksini on
Divisionin tallentava kaapeliboxi.

Ei hyvä!!


Olisitte voineet noteerata nelosen mainokseen JA tuohon viestiin.
Minulla on rillien sangat ihan notkolla teidän tempauksienne kanssa.

ps. Eikö tuo ole laitonta olla näyttämättä yleisradion kanavia maksaville kansalaisille ?
Perjantaina rakennan antennin, että näen YLE HD -kanavan DNA antenniverkon kautta.

tuskin te tähän mitään kuitenkaan vastaatte...
Niin, tuon pitkän edellisen pitkän viestini yksi pointti oli että, Soneran yksi mahdollisuus oli informoida asiakkaita etukäteen että ei tule näkymään ilmaiseksi. Eivät tehneet, eivätkä vikapalvelun työntekijät yöllä tienneet asiasta mitään. Eli oma veikkaukseni edelleenkin on että pahasti on mokattu jossain vaiheessa.

Eli Soneran selitystä odotellessa mennään....

Ylen HD lähetystä ei ole velvoitettu lähettämään, tästä on keskusteltu netissä useassa paikassa, ja Ylen ja viestintäviraston kannat kyselty...
Eli tämä YLE HD kuuluu vaan extraan jota ei ole pakko lähettää...tosin kaikki muut sen melkein lähettää paitsi Sonera...

Siksi itse tosiaan rakennan perjantaina HB9CV-antennin. http://www.mattikaki.fi/antennit/HB9CV.htm
198,5 Mhz ja suuntaan sen espooseen. Ei kai tuon testaamisessa mitään häviä...
Niin, kaikki muut varmaankin lähettävätkin kaapeliverkoissaan... En ole nyt varma kuitenkaan ole ketkä kaikki sen lähettää.

Ja onnea vain antennin viritykseen...
Ihmetyttää kyllä mikä on ollut sitten syynä, mutta itse ainakin katselin Super Bowlin Hyvinkäällä Soneran kaapelista. Eikä tosiaan ole mitään Viasatin kanavapakettia tilattu.
Mutta sulla oli vissii soneran kortti ?
JaniH kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä mikä on ollut sitten syynä, mutta itse ainakin katselin Super Bowlin Hyvinkäällä Soneran kaapelista. Eikä tosiaan ole mitään Viasatin kanavapakettia tilattu.


Taikka onko sulla tuo kaapelikortti uusi, joskus ainakin on ollut tarjouksena uusille korteille ilmaisena kaikki kanavat pari viikkoa.
Soneran kortti on, tosiaan ollu jo 2½ vuotta että ei uusi sentään. Voisko se sitten johtua siitä että kaikki joilla on kortti niin niillä näkyi?
Siis itselläni on Soneran kortti ja eikä näkynyt.

Ja Soneran vastaus asiaan on että ei sen pitänyt näkyäkään kenelläkään muilla kuin sen tilanneilla, eli Viasat kulta asiakkailla.

Tässä odottelen edelleenkin selitystä sille miksi eivät näyttäneet ilmaista ohjelmaa, mutta en tule ilmeisesti koskaa vastausta saamaan.
Juca kirjoitti:
Eli tämä YLE HD kuuluu vaan extraan jota ei ole pakko lähettää...tosin kaikki muut sen melkein lähettää paitsi Sonera...

Siksi itse tosiaan rakennan perjantaina HB9CV-antennin. http://www.mattikaki.fi/antennit/HB9CV.htm
198,5 Mhz ja suuntaan sen espooseen. Ei kai tuon testaamisessa mitään häviä...


Noniin, antenni parvekkeella ja korkeatasoista signaalia tulee! YLE HD:n testikuva ja ääni toimivat hyvin.

Vastaa