Opengatella ei saa portteja auki


Minulla on opengate ja portit eivät mene auki.


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Zoukki kirjoitti:

Minulla on opengate ja portit eivät mene auki.




Terve @Zoukki! :)


 


Oletko muuttanut mobiililaitteen asetuksista yhteysosoitteeksi (APN) ”opengate”, koska se pitää käydä vaihtamassa itse.


 


Palvelussa kaikki portit ovat auki, paitsi TCP-portti 25 ja UDP-portti 53, jotka on suljettu tietoturvasyistä.


 


Lisää tietoa Soneran Open Gate -palvelusta osoitteessa:


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sonera-Open-Gate--palvelu?id=1405

Minulla on APN kohdassa "opengate" eikä portit toimi.  

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Zoukki kirjoitti:

Minulla on APN kohdassa "opengate" eikä portit toimi.  




Se on toiminut siis aiemmin? Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?

Mitkään portit eivät ole olleet ikinä auki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Zoukki kirjoitti:

Mitkään portit eivät ole olleet ikinä auki.




Lisäksi sinun pitää tehdä reitittimessä porttiohjaukset tai sitten määrittää haluamallesi laitteelle DMZ- tila. Sitä tosin ei voi suositella ratkaisuksi, sillä silloin kaikki liikenne menee reitittimen palomuurin ohitse täysin suodattamattomana, eli voi vaikka jokin bottti etsiä aukinaisia portteja ja haavoittuvuuksia = ongelmia.


 


Joskus, esim. pelikonsolin yhteydessä voi riittää, että uPnP on päällä...


 


Tuolla nyt aika hyvät ohjeet jokaisen reittittimen kohdalta: https://portforward.com/router.htm#H

Oon tehny port ohjauksen mutta silti ei toimi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Zoukki kirjoitti:

Oon tehny port ohjauksen mutta silti ei toimi.




Kertoisitko mistä palvelusta on kyse? 

4G soneran mobiiliverkko ja Opengate normaali.

Hei Zoukki!

 

Oletko jo varmistanut, että palvelu tosiaan on liittymälle kytketty? Voit laittaa vaikka faceen liittymänumeron, kotiosoitteen ja syntymäajan (ei tarvita hetun loppuosaa) niin voidaan tarkistaa, että palvelu on varmasti liittymälle kytketty!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@IlariLaa kirjoitti:

Hei Zoukki!


 


Oletko jo varmistanut, että palvelu tosiaan on liittymälle kytketty? Voit laittaa vaikka faceen liittymänumeron, kotiosoitteen ja syntymäajan (ei tarvita hetun loppuosaa) niin voidaan tarkistaa, että palvelu on varmasti liittymälle kytketty!




Totta! Luulin, että tuo palvelu on jo käytössä @Zoukki, koska pääsee nettiin "opengate"-yhteysosoitteella :D

Vastaa