Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Zoukki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Opengatella ei saa portteja auki

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on opengate ja portit eivät mene auki.

10 vastausta
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1786 custom-general.kudos
  • 2273 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zoukki kirjoitti:

Minulla on opengate ja portit eivät mene auki.


Terve @Zoukki! 🙂

 

Oletko muuttanut mobiililaitteen asetuksista yhteysosoitteeksi (APN) ”opengate”, koska se pitää käydä vaihtamassa itse.

 

Palvelussa kaikki portit ovat auki, paitsi TCP-portti 25 ja UDP-portti 53, jotka on suljettu tietoturvasyistä.

 

Lisää tietoa Soneran Open Gate -palvelusta osoitteessa:

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sonera-Open-Gate--palvelu?id=1405

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Zoukki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on APN kohdassa "opengate" eikä portit toimi.  

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1786 custom-general.kudos
  • 2273 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zoukki kirjoitti:

Minulla on APN kohdassa "opengate" eikä portit toimi.  


Se on toiminut siis aiemmin? Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Zoukki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mitkään portit eivät ole olleet ikinä auki.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2927 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zoukki kirjoitti:

Mitkään portit eivät ole olleet ikinä auki.


Lisäksi sinun pitää tehdä reitittimessä porttiohjaukset tai sitten määrittää haluamallesi laitteelle DMZ- tila. Sitä tosin ei voi suositella ratkaisuksi, sillä silloin kaikki liikenne menee reitittimen palomuurin ohitse täysin suodattamattomana, eli voi vaikka jokin bottti etsiä aukinaisia portteja ja haavoittuvuuksia = ongelmia.

 

Joskus, esim. pelikonsolin yhteydessä voi riittää, että uPnP on päällä...

 

Tuolla nyt aika hyvät ohjeet jokaisen reittittimen kohdalta: https://portforward.com/router.htm#H

Zoukki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oon tehny port ohjauksen mutta silti ei toimi.

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2927 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zoukki kirjoitti:

Oon tehny port ohjauksen mutta silti ei toimi.


Kertoisitko mistä palvelusta on kyse? 

Zoukki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

4G soneran mobiiliverkko ja Opengate normaali.

IlariLaa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 12 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei Zoukki!

 

Oletko jo varmistanut, että palvelu tosiaan on liittymälle kytketty? Voit laittaa vaikka faceen liittymänumeron, kotiosoitteen ja syntymäajan (ei tarvita hetun loppuosaa) niin voidaan tarkistaa, että palvelu on varmasti liittymälle kytketty!