Osamaksupuhelimen vaihto

  • 1 February 2017
  • 1 kommentti
  • 54 katselukertaa

Hei!

Minulla on Soneralta ostettu puhelin osamaksulla. Nyt kuitenkin puhelin on jo 3kk jälkeen mennyt näytöstä rikki. Olen aijemminkin ostanut Soneralta puhelimen, tosin maksanut koko hinnan kerralla, ja silloin minulle sanottiin takuukorjauksen yhteydessä että 300€ hintaan olisin saanut uuden puhelimen suoraan käteen. Onko tätä mahdollisuutta osamaksulla maksettavassa puhelimessa?


1 kommentti

Kunniamerkki +14

Soneralla ei kai käsittääkseni ole mitään  "puhelimenvaihto-ohjelmaa" rikkinäisille puhelimille, vaihdot ja korjaukset menevät takuuhuollon kautta jossa ne tehdään valmistajien ohjeiden mukaisesti. Mahtoiko tuossa olla sellainen tilanne, että saman puhelimen olisi saanut siinä vaiheessa jo uutena sillä 300 eurolla ja myyjä tarjosi sitä vaihtoehtoa..?


 


Näytön rikkoontumisethan eivät ole (pääsääntöisesti) takuunalaisia juttuja, koska näyttö rikkoontuu lähes aina tapaturmaisesti eikä valmistusvirheen takia, joten tuo huolto menee mitä luultavimmin omaan piikkiisi. Edullisempien puhelimien tapauksessa näytön vaihto/korjaus voi maksaa (lähes) saman rahan kuin uusi vastaava puhelin, joten sen korjaamisen järkevyyttä kannattaa miettiä. Merkistä ja laitteesta riippuen korjauksen hinta on yleensä jossain 150-200 euron välillä.

Vastaa