peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54736 Jäsentä
155594 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Palautetta liittymän heikosta nopeudesta



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
1/22

Palautetta liittymän heikosta nopeudesta

Anteeksi nyt vain, mutta Sonera se jaksaa puhua puppua minkä kerkeää. Puhelimen 150Mbitsin netti toimii maksimissaan 3Mbitsin nopeudella, tai ei ollenkaan, eikä mitään väliä olenko kotona vai keskustassa. Sama juttu tietokoneessa käytettävä 50Mbitsin netti max 0,7Mbitsin nopeudella. Ja tätä on jatkunut siitä asti kun liittymät avasin. Ymmärtäisin asian Lapissa keskellä metsää, mutta Helsingissä?? Vikapalveluun kun soittaa, niin tulee vaikka minkälaisia selityksiä siitä että johtuu rakennuksesta tai laitteesta, vaikka kaikkien muiden operaattoreiden liittymät toimivat täydellisesti. Miten voi olla mahdollista, että mieheni Elisan 10Mbitsin 3G netti toimii moninkertaisesti paremmin kuin minun? Vielä kun vikapalvelussa sanottiin, että lähin tukiasema on alle 100 metrin päässä, että pitäisi kyllä olla 4G netti toiminnassa koko ajan, vaikka minulla näyttää 99,9% ajasta 3G tai pelkkä G. Asiaa kun yrittää selvittää, niin asiakaspalvelijan selitykset eivät ole ollenkaan johdonmukaisia, vaan ensin sanotaan jotain, ja kun todistan ettei asia voi siitä johtua, niin sitten keksitään joku muu selitys. Tämä koskee useampaa kuin yhtä asiakaspalvelijaa. Koko puhelun keskustelu on asiakaspalvelijan puheiden osalta niin täynnä ristiriitaista puppua, että alkaa itseäkin hävettää. Telkkarissa mainostetaan, että Sonera on Suomen nopein netti, joo ihan varmasti, kun edes Helsingissä ei netti toimi kuin 1% luvatusta nopeudesta. Ja turha enää yrittää väittää että johtuu rakennuksesta, tai laitteista, kun se on niin epätodennäköistä kuin olla ja voi, kun toimii laitteessa kuin laitteessa, ja joka paikasta riippumatta ihan yhtä surkeasti (laitteet vasta muutama kuukausi sitten hankittu, eikä mistään halvimmasta päästä) Edit RaMaria: Otsikko

0 tykkäystä
21 vastausta
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎27-06-2016
Kirjoituksia: 37
2/22

Vs: Asiakaspalaute

Hei Annyy91!

 

Eihän se aina helppoa ole vian syytä selvittää ja puhelimessa tulee helposti kuva, että homma menee käsien pyörittelyksi. Aina sitä suoraa syytä huonoihin yhteyksiin ei ekalla kerralla tai toisellakaan kerralla selviä. Jos olet kokeillut puhelinliittymääsi toisella laitteella (jossa toimii toinen liittymä moitteetta) ja se ei siinäkään toimi, voi ongelmaa olla joko itse liittymällä tai sitten kuuluvuudessa. Saattaa kuulostaa hassulta, että kuuluvuusongelmia on Helsingissä, mutta tiheästi asutulla alueella voi kuuluvuusongelmia esiintyä. Kyllä kuitenkin montakin paikkaa, missä netti toimii aivan normaalisti. Hymiö Onnellinen
Kannattaa olla tästä asiasta yhteydessä vikapalveluun, jos olet aikaisemmin ollut yhteydessä asiakaspalveluun. Jos liittymä ei millään laitteella toimi missään päin Helsinkiä niin kyllähän siitä vikailmoitus täytyy silloin tehdä.

Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 2 910
3/22

Vs: Asiakaspalaute

Hei annyy91!

 

Onhan tuossa yhteydessä jotain vikaa, jos on noin alhaiset nopeudet. Sinuna jättäisin tuon asiakaspalautteen vaikka Omien Sivujen palvelupyynnön kautta. Tämä Klaani on enemminkin meidän asiakkaiden keskustelufoorumi ja vertaistuki, toki täälläkin on Soneralaisia joukossa.

Voisi varmaan myös vikapalveluun laittaa tikettiä asiasta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

 

Vika- ja häiriötiedotteissa tosin on ollut tiedote joulukuun 21.päivästä lähtien että Helsingin, Tapaninvainion ja Töyrynummin alueella on kuuluvuus heikentynyt ja parannusta pyritään saamaan helmikuun loppuun mennessä.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 746
4/22

Vs: Asiakaspalaute


@kiisseli67 kirjoitti:

Hei annyy91!

 

Onhan tuossa yhteydessä jotain vikaa, jos on noin alhaiset nopeudet. Sinuna jättäisin tuon asiakaspalautteen vaikka Omien Sivujen palvelupyynnön kautta. Tämä Klaani on enemminkin meidän asiakkaiden keskustelufoorumi ja vertaistuki, toki täälläkin on Soneralaisia joukossa.

Voisi varmaan myös vikapalveluun laittaa tikettiä asiasta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

 

Vika- ja häiriötiedotteissa tosin on ollut tiedote joulukuun 21.päivästä lähtien että Helsingin, Tapaninvainion ja Töyrynummin alueella on kuuluvuus heikentynyt ja parannusta pyritään saamaan helmikuun loppuun mennessä.


Tuli vain mieleen millainen puhelin sinulla on käytössä @annyy91 ja oletko kokeillut tehdä verkon lukitusta vain 3G- tai 4G-verkkoon puhelimen asetuksista? Millaisia nopeuksia ja signaalin pykäliä antaa? Tai oletko testannut yhteyttä toisella puhelimella mikäli on mahdollista?

 

Lisäksi käytätkö tietokoneella jotain nettitikkua, reititintä vai käytätkö nettiä puhelin kautta? Kiinteää vai langatonta yhteyttä?

 

Jos käytössäsi on Windows-käyttöjärjestelmä, niin millaisia arvoja LTEWatch-työkalu antaa tietokoneellasi? Minulla näyttäisi olevan normaalit arvot paitsi SINRin keskiarvon osalta 4G 1800 MHz -verkossa Hymiö Onnellinen

 

LTEWatch_signaalin_arvot.JPG

 

 Signaalin voimakkuusasteikko (RSSI):
-51 dB -61 dB = erinomainen
-62 dB -73 dB = hyvä
-74 dB -85 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-86 dB -97 dB = heikko, toimiva
-98 dB -109 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -113 dB = ei signaalia

 

Signaalivoimakkuuden vertailuarvo (RSRP):
> -78 dB = erinomainen
-79 dB -86 dB = hyvä
-87 dB -94 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-95 dB -102 dB = heikko, toimiva
-103 dB – 110 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -115 dB = ei signaalia

 

Signaalin häiriötason vertailuarvo (RSRQ):
-1 dB -4 dB = erinomainen
-5 dB -9 dB = hyvä
-10 dB -13 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
-14 dB -16 dB = heikko, toimiva
-17 dB -19 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< -20 dB = käyttökelvoton

 

Signaali-(häiriö+kohina) -suhde (SINR):
(Laskennallinen kaistan kapasiteetti alueen häiriö+kohina huomioiden)
> 21 dB = erinomainen
20 dB – 16 dB = hyvä
15 dB – 11 dB = keskinkertainen, varsin riittävä
10 dB – 6 dB = heikko, toimiva
5 dB – 1 dB = erittäin heikko, välttävästi toimiva
< 0 dB = käyttökelvoton

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
5/22

Vs: Asiakaspalaute

Käytän Samsung Galaxy S6, luulisi että sen pitäisi nettiä tukea vähän paremmin. Ainakin toisen operaattorin netti toimi aivan moitteettomasti vielä viime kuussa, ennenkuin sitten viime kuun puolivälissä Soneraan vaihdoin.

Kokeilin tänään sim-korttia myös mieheni Galaxy S5 Neolla, ja ongelma oli ihan sama.

 

Joku Huawein reititinhän tuo on. 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
6/22

Vs: Asiakaspalaute

En millään löytänyt, mihin palautetta pitäisi antaa, joten laitoin tänne.

 

Ja vähän ihmetyttää, että kun olen melko lyhyen ajan sisällä puhunut eri asiakaspalvelijoiden kanssa vikailmoitusnumerossa, ja ensin he väittivät vian olevan laitteissa, sitten rakennuksessa ja ties missä. Josos on noin kauan ollut tiedossa, että on tuollaisia ongelmia ollut, niin miksei heistä sitten kukaan asiasta tienneet?

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 746
7/22

Vs: Asiakaspalaute


@annyy91 kirjoitti:

Käytän Samsung Galaxy S6, luulisi että sen pitäisi nettiä tukea vähän paremmin. Ainakin toisen operaattorin netti toimi aivan moitteettomasti vielä viime kuussa, ennenkuin sitten viime kuun puolivälissä Soneraan vaihdoin.

Kokeilin tänään sim-korttia myös mieheni Galaxy S5 Neolla, ja ongelma oli ihan sama.

 

Joku Huawein reititinhän tuo on. 


Ja Huawei-reitittimessä on myös alhainen nettinopeus verkkolukituksesta huolimatta?

Näyttäisi liittyvän kuuluvuteen, josta @kiisseli67 kirjoitteli jo edellä ja tuosta pääkaupunkiseudun kuuluvuuden tilapäisestä heikentymisestä. Vikailmoitusta vaan eteenpäin menemään. Eiköhän tuo korjaannu piakkoin Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
8/22

Vs: Asiakaspalaute

Kokeilin kyllä miten toimii mieheni Galaxy S5 Neolla, mutta ei toiminut yhtään sen paremmin. Ja olen minä kuitenkin puhelimen nettiä käyttänyt kotona, keskustassa ja kaikkien linja-auto tai muun julkisen liikenteen matkojen aikana, ja pahasti tökkii esim. Whatsapp viestien lähetys/vastaanottaminen, saattaa viedä useitakin minuutteja aikaa.

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 746
9/22

Vs: Asiakaspalaute

Voit jättää vikailmoitukset Omilla Sivuilla:

1. Mene osoitteeseen https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ ja kirjaudu sisään

2. Valitse vasemmalta alareunasta "Kuuluvuuspalaute" tai "Matkapuhelimen häiriöilmoitus"

3. Valitse "Jätä kuuluvuuspalaute", täydennä lomake ja lopuksi lähetä

4. Homma hanskassa! Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 746
10/22

Vs: Asiakaspalaute


@annyy91 kirjoitti:

En millään löytänyt, mihin palautetta pitäisi antaa, joten laitoin tänne.

 

Ja vähän ihmetyttää, että kun olen melko lyhyen ajan sisällä puhunut eri asiakaspalvelijoiden kanssa vikailmoitusnumerossa, ja ensin he väittivät vian olevan laitteissa, sitten rakennuksessa ja ties missä. Josos on noin kauan ollut tiedossa, että on tuollaisia ongelmia ollut, niin miksei heistä sitten kukaan asiasta tienneet?


En osaa sanoa, koska asiat eivät ole aina yksiselitteisiä vaan monisyisiä. Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois. Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen. Kai ne edes laittoivat (vikailmoituksen) tikettiä eteenpäin? Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä