Palveluasetukset puhelimeen

  • 25 October 2017
  • 5 kommenttia
  • 522 katselukertaa

Minulle luvattiin palveluasetukset tekstiviestinä "hetken kuluttua". Kunka pitkä on Telian hetki? Minulla lupauksesta aikaa neljä tuntia, mutta olen nähnyt täällä tapauksia, joissa vastaus on joko kestänyt päiviä tai sitä ei ole tullut lainkaan. Mihin kategoriaan minä mahdan kuulua?


 

Edit RaMaria: tarkennettu otsikkoa


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @rauni1936 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


Jos asetuksia ei ole tullut, niin voit tilata ne myös itse : lähetä viesti ASETUKSET numeroon 15400 (0€).


Tallenna asetukset sitten kun ne saapuvat.

Ihan minä itse tilasin ne tänä aamuna mainitsemastasi numerosta ja sain sieltä kertomani vastauksen. Vastauksen sijasta odotan nyt palveluasetuksia. Koska ne saan?


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@rauni1936 kirjoitti:

Ihan minä itse tilasin ne tänä aamuna mainitsemastasi numerosta ja sain sieltä kertomani vastauksen. Vastauksen sijasta odotan nyt palveluasetuksia. Koska ne saan?


 




Tilaa vaan uudestaan, ovat jostain kumman syystä jääneet välille.


@kiisseli67 kirjoitti:


@rauni1936 kirjoitti:

Ihan minä itse tilasin ne tänä aamuna mainitsemastasi numerosta ja sain sieltä kertomani vastauksen. Vastauksen sijasta odotan nyt palveluasetuksia. Koska ne saan?


 




Tilaa vaan uudestaan, ovat jostain kumman syystä jääneet välille.




Ai teidän neuvontanne on näin heppoista. Jääneet välille jo ties monennenko kerran. Pitää harkita, mitä teen. Lähinnä tulee mieleen palveluntarjoajan vaihto edes vähän asiallisempaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Mikä puhelinmalli on kyseessä @rauni1936? Oletko käynnistänyt puhelimen uudelleen?


Testasin juuri palvelun ja asetukset saapuivat minuutin sisällä. Voit myös määrittää MMS- ja Internet-asetukset manuaalisesti, jotka löytyvät Telian asiakastuen sivulta:


https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/mms-internet-asetukset


 


Uudemmat älypuhelimet hakevat asetuksensa automaattisesti eli Telialta lähtee automaattisesti viesti palveluasetuksista, mutta monet nykyiset puhelimet hakevat asetukset verkosta. Kaikki puhelimet eivät vastaanota palveluasetuksia esim. Windows-puhelimissa, joissa joutuu määrittelemään asetukset manuaalisesti. Lisäksi esim. Sony Android-puhelimista löytyy vaihtoehtoisesti Langaton verkko ja verkot -asetusvalikosta kohta "Internet-asetukset" eli laite muodostaa nettiyhteyden Internet- ja MMS-asetusten pika-asennusta varten. Lähtisikö näillä ohjeilla toimimaan? :)

Vastaa