Pelikatkokset


Hei toverit! Kun pelaan esimerkiksi jollain pelikonsolilla kotona ja käytän soneran internettiä, niin aina välillä kesken pelin, peli katkeaa ja sanoo että minut "disconnectattiin" servereiltä. Joudun siis yhdistämään peliin uudestaan. Onko mitään ratkaisua tähän? Esim. Internet asetuksissa? Käytössä on Huawein E5186s 4G modeemi.

5 kommenttia

Auttaisikohan tähän tiettyyn yhteyteen pakottaminen? Oletko koittanut pakottaa laitetta esimerkiksi 4G-verkkoon?

En ole 4G yhteyttä kokeillut, mutta vain 3G:tä kyllä.

Kokeilen nyt tuota.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

En tiedä, millaisia pelejä ja millä palvelimilla pelaat, mutta mobiiliyhteys ei ole vakain pelaamiseen. Itse kyllä pelaan sen kanssa, eikä ongelmia ole oikeastaan ollut. Ehkä sellaisessa tilanteessa, jos vasteaika nousee kuormituksen kasvaessa on tullut kenkää pelipalvelimelta liian korkean pingin takia. Myös heikkolaatuinen signaali voi aiheuttaa katkeilua ja samoin modeemin hyppely taajuuksien/tukiasemien/verkkotekniikan välillä. Myös jos yrittää pelata Amerikassa sijaitsevalla palvelimella, voi jumia olla ihan etäisyyden vuoksi. Data kun ei voi kulkea valoa nopeammin.


 


Käytätkö viihdelaitteita WLAN:in vai ihan piuhan kanssa? Voihan olla, että WLAN pätkii tai oletuksena käytössä oleva kanava on tukossa.

Käytän semmoista tp linkin wpa 4220 kit:tiä, jolla voi laajentaa wifi signaalia. Saan sitä piuhan playstationiin. Kysymys vielä yhdestä asiasta. Kun testaan pleikkarilla nettiyhteyden, se sanoo että reititin ei välttämättä tue ip-sirpalepaketteja ja verkko-ominaisuudet ovat rajoitettuja. Miten tuon saisi ratkaistua, kun siinä sanotaan että ota yhteyttä internet yhteyden tarjoajaasi. ?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

pahoittelut että huomasin tämän keskustelun vasta 2kk jälkeen. yleensä seuraan klaania joten olen missannut tämän tapauksen. mun diagnoosi voi liittyä tapaukseen.

 

soneran mobiilinetissä (puhelittymän netti ja mobiililaajakaista sekä sonera ja telefinland ja ehkä myös globetel) on 8h10min säännöllistä pätkintää eli siis netti pätkäisee noin sekunniksi 8h10min välein. ainakin tcp yhteys katkeaa koska olen huomannut pätkimisen irc protokollalla.

 

epäilen viallista reititintä tai nat:tausta soneran puolella.

 

olen tehnyt kaksi vikailmoitusta jotka ei ole edenneet odotetulla tavalla, vikaa ei ole kunnolla tunnustettu ja on ehdotettu kallista helpson palvelua joka on sattumoisin soneran sisar yhtiö. jos laitepuolesi on tutkittu niin silti suosittelen vikailmoitusta koska jotenkin palautetta tästä viasta pitää tehdä.

 

tein pikatestejä viikonloppuna (2016-10-01) ja diagnoosi edelleen jatkuu.

 

linkkejä:

https://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Liikkuva-netti-patkaisee-noin-kahdeksan-tunnin-valein/td-p/129337

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/tele-finland.70584/page-55

 

ja mahdollisesti liittyy asiaan:

https://klaani.sonera.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Yhteys-patkasee-sekunniksi/m-p/133577/highlight/true#M6242

Vastaa