Perusliittymän hinnankorotus alkaa


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Sonera lähetti minulle kirjeen.  Uusi hinta olisi 2,90/kk + soitot, viestit ja netti.  

 

Sanoin irti perusliittymän. 

 

Normaali liittymäni on Soneran Tele Finland.


20 kommenttia

Kunniamerkki +14

Näinhän tuossa kävi. Itselläni ollut myös perusliittymä vanhassa nokiassa, jonka voi ottaa mukaan paikkoihin joissa on riski että puhelin katoaa tai rikkoutuu. 10v vanha nokia jos hajoaa tai varastetaan ei paljon menetä :D

 

Kai se on niin, että operaattorit haluavat eroon "pöytälaatikko liittymistä" ja asiakkaista jotka eivät käytä operaattorien palveluita kuten operaattorit haluaisivat, koska niistä ei kassavirtaa juurikaan synny..

Ihan varalla oli se perusliittymä. Sitä toista puhelinta käytän herätyskellona, jossa oli se perusliittymä. Olen muistaakseni yhden kerran joutunut käyttämään. 

 

Hyvä se on olla varalla. 

Taas Sonera lähetti tuon ilmoituksen minulle. Olen nykyisin Tele Finlandin(sonera)  asiakas. 

 

Miksi Sonera vieläkin omistaa Tele Finlandin? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Taas Sonera lähetti tuon ilmoituksen minulle. Olen nykyisin Tele Finlandin(sonera)  asiakas. 


 


Miksi Sonera vieläkin omistaa Tele Finlandin? 




Jees, noita tulee kyllä hanakasti. Sukulainen, jolla Soneran perusliittymä ihmetteli toistamiseen, mikä kumman ilmoitus taas tuli. Ei voi sanoa, että nyt olisi jäänyt vähälle muutoksesta ilmoittaminen. Pakko on ollut huomata.

Mikä oli se perustelu että hinta nousi?.Joku paikannusjuttu tms?.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Varsinaista perustelua ei kirjeessä tainnut olla. Syynä ehkä se että nyt liittymä vastaa paremmin yleistä hintatasoa. Liittymiin päivitettiin myös 4G ominaisuus tuossa viimevuoden puolella joten parannuksia senkin saralla on tullut.

Onko tästä netissä joku tiedote?

 

Mulla on useampi Perus-liittymä, mutta tästä korotuksesta ei ole tullut tietoa mitään kautta.

 

 

Kunniamerkki +14

@jpotkukelkka kirjoitti:

Onko tästä netissä joku tiedote?


 


Mulla on useampi Perus-liittymä, mutta tästä korotuksesta ei ole tullut tietoa mitään kautta.


 


 




 


Ei ole netissä näkynyt tiedotetta. Itselle tuli postissa kotiin kirje asiasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kjns kirjoitti:


@jpotkukelkka kirjoitti:

Onko tästä netissä joku tiedote?


 


Mulla on useampi Perus-liittymä, mutta tästä korotuksesta ei ole tullut tietoa mitään kautta.


 


 




 


Ei ole netissä näkynyt tiedotetta. Itselle tuli postissa kotiin kirje asiasta.




Mulle tuli jopa kaksi tiedoitetta postissa, vaikka vain yksi liittymä. Kannattaa tarkistaa Omilta sivuilta, onko Soneran tiedoissa olevat yhteydenottoväylät ajan tasalla. Toisaalta, voihan postia aina kadota...


 


Siitä olen samaa mieltä, että voisi tuota tiedoittaa myös sähköpostitse ja vaikka ihan tekstiviestitsekin. Ikävää, jos kirjeistä huolimatta uudistus tulee yllätyksenä. Ei sitä tiedä, jos on vaikka kirje kadonnut.


 


 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Kun perusliittymästäni on netin käyttö estetty, niin ainoa muutos liittymääni on se, että saan maksaa siitä euron enemmän kuukaudessa?

@VMJ kirjoitti:
Kun perusliittymästäni on netin käyttö estetty, niin ainoa muutos liittymääni on se, että saan maksaa siitä euron enemmän kuukaudessa?

mikäs perustelu siinä kirjeessä oli tolle 1€/kk korotukselle?.

Kaikkien liittymätyyppien hintoja tarkastellaan aika ajoin, Perus-liittymä ei tee tästä poikkeusta. Muutos johtuu yleisen kustannustason nousun lisäksi Perus-liittymän kohonneista ylläpitokustannuksista. Liittymä on ollut meillä kuukausimaksultaan edullisin vaihtoehto ja on sitä jatkossakin.

 

Myös vähäisen käytön liittymien käyttöprofiili on muuttunut huimasti tässä vuosien saatossa. Monelle löytyy paras vaihtoehto Sopiva-liittymien joukosta. Lisäksi netin käyttö Perus-liittymilläkin on selkeästi yleistynyt ja tästä johtuen päivitimme liittymille elokuussa 2015 4G-netin 21 Mbit/s nopeudella (aiemmin 3G-verkossa 1 Mbit/s).

 

 

Korotus on siis 52 % ja risat.

 

Se kirje tuli eilen, samassa kuoressa ilmoitus kolmesta eri liittymästä.

 

Kerrottiin, että liittymiin päivitettiin 4G. Kuuluuko tähän uuteen hintaan datasiirtoa eli onko samalla kyse ns. pakkodatasta? 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jpotkukelkka kirjoitti:

Korotus on siis 52 % ja risat.


 


Se kirje tuli eilen, samassa kuoressa ilmoitus kolmesta eri liittymästä.


 


Kerrottiin, että liittymiin päivitettiin 4G. Kuuluuko tähän uuteen hintaan datasiirtoa eli onko samalla kyse ns. pakkodatasta? 


 


 




Datasiirto ei kuulu tuohon hintaan, vaan : 


Netin käyttöön on aktivoitava lisäpalvelu Perusnetti, jonka käyttö maksaa 0,80 € / alkava tunti ja enintään 1,90 €/päivä. Liittymän kuukausimaksu on 2,90 €/kk ja kytkentämaksu 5,00 €. Voit tilata Perusnetin Lisäpalvelut-sivulta tai myöhemmin Omilta Sivuilta.


Perus-paketilla saapuvan liikenteen maksiminopeus 4G LTE -verkossa 21 Mbit/s (vaihteluväli 5–21 Mbit/s), 3G Dual Carrier -verkossa 1 Mbit/s (vaihteluväli 0,4–1 Mbit/s), 3G-verkossa 1 Mbit/s (vaihteluväli 0,4–10 Mbit/s), 2G-verkossa 236 kbit/s (vaihteluväli 20–236 kbit/s).


Lukee tällä hetkellä Soneran verkkokaupan sivuilla.


@PeteLi kirjoitti:

Kaikkien liittymätyyppien hintoja tarkastellaan aika ajoin, Perus-liittymä ei tee tästä poikkeusta. Muutos johtuu yleisen kustannustason nousun lisäksi Perus-liittymän kohonneista ylläpitokustannuksista. 

  


Eli reistailevan verkon ja siitä aiheutuneet korvaukset yritysasiakkaille maksatetaan kuluttajilla :smileylol:

 

No nyt on hävinnyt Perus-liittymä nettikaupasta kokonaan.

 

Korvaako tuo Simppeli nyt sitten Perus-liittymän?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jpotkukelkka kirjoitti:

No nyt on hävinnyt Perus-liittymä nettikaupasta kokonaan.


 


Korvaako tuo Simppeli nyt sitten Perus-liittymän?


 


 




Jos sinulla on Perus-liittymä jo käytössä, niin ei se häviä mihinkään.Ellet itse lopeta liittymää. Tuo Simppeli on uusi liittymä, ei suoraan korvaava liittymä Perus-liittymälle.


Minun tuttavalla on esim. käytössä Minun Sonera -liittymä, joka on jo aika päiviä sitten poistunut myynnistä. Hyvin toimii :)

Näin on, luonnollisesti.

 

Tarkoitin, että onko nyt Perus-liittymän uudismyynti loppunut?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jpotkukelkka kirjoitti:

Näin on, luonnollisesti.


 


Tarkoitin, että onko nyt Perus-liittymän uudismyynti loppunut?


 


 




Kyllä, juuri näin ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kiisseli67 kirjoitti:


@jpotkukelkka kirjoitti:

Näin on, luonnollisesti.


 


Tarkoitin, että onko nyt Perus-liittymän uudismyynti loppunut?


 


 




Kyllä, juuri näin ;)




Jep, ja tästä on maininta tämän blogin lopussa http://klaani.sonera.fi/t5/Blogi/Uusi-Sonera-Simppeli-taydentamaan-puheliittymien-valikoimaa/ba-p/125763

Vastaa