Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä


Tähän Soneran mokkulaan on tullunna äsken uusi firmispäivitys versioltaan 21.491.05.01.07. Mobile Broadbandin päivitysohjelma ilmoitti asiasta.

 

Ajoin äsken tuon firmiksen ja se meni putkeen. Firmiksen päivittämisen jälkeen käynnistin koneen uudestaan ja käynnistin yhteysohjelman. Huomasin, että sivut latautuivat (esmes Soneran) hitaasti. Soneran nopeustesti antoi vain 20-30 Mbits välillä. Aikaisemmin oli 30-40+ Mbits välillä.

 

Joten tietenkin menin poistaan koko Mobile Broadband ohjelman tietokoneelta. Ja käynnistin koneen uudestaan, että asennan dashboard ohjelman uudestaan.

 

Ja kun menin Oma tietokoneeseen. Klikkasin tikun CD-asemaan niin winukka ilmoitti vain kylmästi, että asema on vioittunut.

 

En huomannut / äkännyt aikaisemmin, että firmis päivitys oli mennynä tuhoamaan tikun "CD-asemasta" dashboard yhteysohjelman asennusohjelman.

 

Aluksi tuumasin, että mitä hittoo päivitys tuhoaa dashboardin asennusohjelman tikulta.

Noh, onneksi mulla on tuo toinen samanlainen tikku (jonka sain viime vuonna Soneralta ilmaiseksi) niin siitä asensin tuon Mobile Broadband ohjelman.

 

Ja asennuksen jälkeen eiku tikun vaihto USBiin. Sitten käynnistin Mobile Broadband ohjelman. Sitten mietin, että mitähän yhteysohjelman Verkkopäivitys mahtanee tuumata kun tikun CD-asemalta ei löydy dashboardia. Niin tää ilmoittakiin yllättäen, että dashboardista on saatavilla uudempi versio (jossa on tuki Windows 8.1) versioltaan 23.015.11.01.07.

 

Huvittavaa, että ennenkuin menin poistamaan Mobile yhteysohjelmaa NIIN Verkkopäivitys EI ILMOITTANUT mitään, että dashboardista on saatavilla uudempi versio. Ennen kuin vanha oli tuhottu tikulta ja yhteysohjelma poistettu tietokoneelta.

 

Mietin vain, että eikö tämä Verkkopäivitys voinut päivittää tuota dashboardia myös samalla kertaa? kuten teki viime vuoden keväällä kun kumpaakin (firmis ja dashboard) tuli päivitys. Päivittäen kummatkin samalla kertaa.

 

Nyt meni niin sanotusti vähän vaikeimman kautta kun Verkkopäivitys EI ilmoittanut todellakaan mitään, että dashboardista on saatavilla uudempi versio. Ilmoitti vain, että on uudempi firmis saatavilla.

 

Tuli vai mieleen, että ENTÄS JOS tavallinen loppukäyttäjä olisi mennyt päivittämään tuon tikun firmiksen. Ja sitten myöhemmin olisi joutunut jonkun vinkistä tai neuvosta poistamaan yhteysohjelman ja asentamaan uudestaan....niin hänhän olisi ihan pihalla kuin lumiukko. :D


39 kommenttia

Joo, voihan sen nuinkin sanoa, mulle ei päivitys kuitenkaan ilmoittanut mitään virhettä tapahtuneeksi. Ja soittelin reitittimen huoltoon kun tikku ei enää toiminutkaan ja he antoivat ymmärtää, että Sonera (tai oikeastaan itse Telia) olisi vastuussa reitittimen toimimattomuuteen. Tuossa firmwaressahan oli ainakin nimessä mainittu tuo Telia, joten siitä kait linkki heitille. Minulla itsellä kävi sen verran hyvä tuuri, että sain Soneralta Huawei E392-tikun tuon tuhoutuneen tilalle. Toimii, mutta vaikuttaa pikkasen hitaammalta kuin 3276.

Että tämmöinen tapaus tällä kertaa ja tuli taas yksi kunniamerkki lisää. Mutta mitäs nuilla merkeillä tehdään? Kysyin sitä jo heti kun liityin tänä klaaniin mutta eipä kukaan ole antanut siihen vastausta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Xbowman kirjoitti:

 


Että tämmöinen tapaus tällä kertaa ja tuli taas yksi kunniamerkki lisää. Mutta mitäs nuilla merkeillä tehdään? Kysyin sitä jo heti kun liityin tänä klaaniin mutta eipä kukaan ole antanut siihen vastausta.




Hei Xbowman!


 


Klaanin jäsenenä voit ansaita erilaisia ansiomerkkejä ja arvonimiä jotka määräytyvät sen mukaan kuinka paljon kirjoitat viestejä, ratkaiset ongelmia ja saat muilta jäseniltä Kehuja omiin viesteihisi.


 


Niin eipä niillä merkeillä sinänsä tehdä mitään, mutta osoittavat jollain lailla aktiivisuuden :smileyhappy:

Viime vuoden kesällä kirjoitin ensimmäisessä viestissäni, että omistan kaksi kappaletta tätä Soneran tikkua. Sekä kuinka silloin ratkaisin tuon päivitys ongelman.

Eli toisen tikun avulla. Nyt viesteissä moni on kertonut, että heillä on alkanut olemaan päivityksen jälkeen täysin toimimattomia E3276s-150 tikkuja.

Sekä toisessa aiheketjussa on myös samoja ongelmia.

 

http://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Huawei-E3276-lopetti-toimimasta/m-p/122515#U122515

 

Tässä threadissa tim0s kirjoitti ettei tikku toimi Windows 10. Omalla osallani tikku toimi hyvin Windows 10 Home versiossa.

Tosin pääasiassa käytän miellummin Windows 8.1 Prota. Sillä Windows 10 huutelusta mikkisoftalle en tykkää ollenkaan sekä käyttiksissä olevista lukuisista ongelmista mitä valtamedia on kirjoitellut.

 

Mutta nyt tähän varsinaiseen asiaan.....

 

Päätin NYT mielenkiinnosta uhrata tämän varatikun E3276s-150. Eli päivittää tähänkin tikkuun tuon viimeisimmän firmiksen ja ohelmiston. Testakseni, että onko Huawei todellakin korjannut tuon firmis mokan.

 

Sillä he joutuivat viime vuonna vetämään tuon firmis päivityksen pois ongelmien takia sekä aloittamani aiheketjun ja Soneran itse testien takia. Kuten AnneS kirjoitti 1. sivun 9. viestissä. Ja Soneran tarjoamaan omilla sivuilla tuon dashboardin ohjelman.

 

Laitoin siis varatikkuun SIM kortin sisään sekä koneeseen kiinni. Klikkasin Mobile Broadband ohjelman päälle sekä valitsin menusta Verkkopäivityksen. Verkkopäivitys ilmoitti, että on saatavilla uusin firmis (21.491.05.01.07). Mutta SE EI edelleenkään tarjonnut tuota viimeisintä Mobile Broadband dashboard ohjelmistoa (23.015.11.01.07).

 

Päätin kumminkin asentaa tuon viimeisimmän firmiksen. Lataus meni hyvin. Mutta sitten kun pitäisikin alkaa päivittämään tuota firmistä tikkuun niin YLLÄTTÄEN kävikin näin......kuva kertokoon kaiken.

 

 

Eli toisin sanoen tuo "korjattu" firmis päivitys TODELLISUUDESSA TUHOAAKIN tikun firmiksen kokonaan. Jolloin tikku on täysin mykkä.

 

TÄMÄ OLKOON VAROITUKSENA KAIKILLE eli ÄLKÄÄ MENKÖ ASENTAMAAN TUOTA OLEVINAAN KORJATTUA FIRMISTÄ. Sillä mokkulanne on sen jälkeen täysin mykkä.

Ja tietokone ei löydä tikkua enää......KOSKA tikulla ei ole tuon päivityksen jälkeen mitään firmistä eikä ohjelmistoa.

 

Nyt pitää vain alkaa tutkailemaan ja tutkimaan, että saako tuohon tikkuun ympättyä millään firmistä sisään.....vai pitääkö sitten todeta, että mokkula on kuollut.

 

PS. Aikaisemmin firmis päivitykset on mennynnä putkeen ilman ongelmia. Toisaalta päivityksen jälkeen aloin miettimään, että ei kai Soneran Turvapaketti voi olla syynä? tuohon firmiksen epäonnistumiseen? Mene ja tiedä?

 

PPS. Tästä linkistä voi katsoa ja / tai ladata tätä tikkua koskevan yksityiskohtaisen 23 sivuisen tuoteselostuksen spekseineen.

 

http://www.starhub.com/content/dam/business/support/Internet/userguides/PDF/e3276-product-spec.pdf

 

Tuotetiedoissa on mielenkiintoinen maininta, että tikku ottaa virtaa 700 mA. Ja että USB portti pitää olla USB 2.0 High speed. USB 2.0 ei anna kuin max. 500 mA virtaa. Näin ollen tikku pitää laittaa joko Y-kaapelilla, tai sitten käyttää virrallista USB-hubia. Tai sitten laittaa tikku USB 3.0 porttiin.

Joo-o ikävä kyllä näyttää siltä, että tuota E3276s-150 tikkua(ni) ei saa toimimaan.

 

 

Olen yrittänyt vaikka mitä konsteja.....kokeilemalla asentaa eri firmisversioita.

Ilmoitukset on joko, että porttia ei löydy tai sitten tuon kuvan mukainen ilmoitus.

 

On todella erittäin omituista, että Huawei laskenut tuon kyseisen firmiksen uudestaan jakoon. Ja kaiken lisäksi vielä sellaisena, että nyt firmis tuhoaa Mobile Broadband CD-aseman totaalisesti, että asema ei näy enää Oma Tietokoneessa.

 

Sonerankin vastaus on, että ottaa yhteyttä heidän vikapalveluun josta kaite saapi uuden tikun JOS vain takuu sattuu olemaan voimassa. Jos ei niin sitten joutuu itse ostamaan uuden mokkulan Huawein liikkeelle laittaman ja sössimän päivityksen takia. 

 

(Haiskahtaa salaliitolta jotta käyttäjät joutuisivat hankkimaan uuden mokkulan  :P)

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.


Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.


Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?




Moi @mitervao!


 


Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...



  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?

  • Mikä on Telewell-reitittimen malli?

  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?

  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?


Toivottavasti näistä on apua :)


@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua :)


Moi @Sekunti

 

Kiitos vastauksesta.

 

On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai

pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.

Reititin on TW-LTE/4G/3G

 

Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 

ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mitervao kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.


Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.


Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?




Moi @mitervao!


 


Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...



  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?

  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?

  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?


Toivottavasti näistä on apua :)




Moi @Sekunti


 


Kiitos vastauksesta.


 


On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai


pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.


Reititin on TW-LTE/4G/3G


 


Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 


ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.




Totta :)


 


Täältä ainakin löytyy asennustiedosto:


https://routerunlock.com/download-firmware-huawei-e3276-hilink-normal-modem/


 


Omalla vastuulla tietenkin. Suosittelisin ostamaan uuden nettitikun tai kannettavan modeemin mikäli käytät sitä myös kodin ulkopuolella :)


@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua :)


Moi @Sekunti

 

Kiitos vastauksesta.

 

On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai

pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.

Reititin on TW-LTE/4G/3G

 

Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 

ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.


Totta :)

 

Täältä ainakin löytyy asennustiedosto:

https://routerunlock.com/download-firmware-huawei-e3276-hilink-normal-modem/

 

Omalla vastuulla tietenkin. Suosittelisin ostamaan uuden nettitikun tai kannettavan modeemin mikäli käytät sitä myös kodin ulkopuolella :)


 

Joo, kyllä mun mielestä tuon päivityksen tarjoajalla on joku vastuu, sen vielä selvittelen ennen kun tuota kokeilen tai uuden ostan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mitervao kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@mitervao kirjoitti:


@Sekunti kirjoitti:


@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.


Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.


Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?




Moi @mitervao!


 


Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...



  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?

  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?

  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?


Toivottavasti näistä on apua :)




Moi @Sekunti


 


Kiitos vastauksesta.


 


On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai


pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.


Reititin on TW-LTE/4G/3G


 


Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 


ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.




Totta :)


 


Täältä ainakin löytyy asennustiedosto:


https://routerunlock.com/download-firmware-huawei-e3276-hilink-normal-modem/


 


Omalla vastuulla tietenkin. Suosittelisin ostamaan uuden nettitikun tai kannettavan modeemin mikäli käytät sitä myös kodin ulkopuolella :)




 


Joo, kyllä mun mielestä tuon päivityksen tarjoajalla on joku vastuu, sen vielä selvittelen ennen kun tuota kokeilen tai uuden ostan.




Voihan sitä yrittää. Tsemppiä!


 


Ymmärsin, että Huawei-nettitikku on vanha ja takuukin rauennut? Useimmissa tapauksissa yritykset tuuppaavat levittämään kätensä. Olen joskus antanut palautetta bugeista, mutta kovan työn tuloksena älysivät kirjata ylös ja päivityspaketti saapui puhelimeen muutaman kuukauden sisällä :)

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mitervao kirjoitti:

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.


Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.


 


 




Sitten kannattaa suunnata tänne:


https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto :)


@mitervao kirjoitti:

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 


Päivää vaan!

 

Ilmeisesti tämä kyseinen päivitys on tosiaan jotain oleellisesti muuttanut, kun tikku ei tuon reitittimen kanssa enää tee yhteistyötä. Tarkistin meiltä tilannetta tähän liittyen ja sain vastauksena, ettei näissä voida mennä takuuseen, että toimii "nyt ja tulevaisuudessa"-tyylisesti yhteen esimerkiksi eri reitittimien kanssa. Niin harmillista kuin se onkin, niin itse tikkuhan toimii yhä USB-modeemina ja sen myötä taitaa mennä "käsien levittelyksi" vähän joka suunnalla. 

 

Tarkemmin en näistä tunnistetiedoista osaa sanoa, mutta se vaatisi varmaankin jonkinlaista yhteistyötä Huawein ja Telewellin välillä ja siihen en täältä pysty oikein kantaa ottamaan, suuntaan tai toiseen. 


@KarriMe kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 


Päivää vaan!

 

Ilmeisesti tämä kyseinen päivitys on tosiaan jotain oleellisesti muuttanut, kun tikku ei tuon reitittimen kanssa enää tee yhteistyötä. Tarkistin meiltä tilannetta tähän liittyen ja sain vastauksena, ettei näissä voida mennä takuuseen, että toimii "nyt ja tulevaisuudessa"-tyylisesti yhteen esimerkiksi eri reitittimien kanssa. Niin harmillista kuin se onkin, niin itse tikkuhan toimii yhä USB-modeemina ja sen myötä taitaa mennä "käsien levittelyksi" vähän joka suunnalla. 

 

Tarkemmin en näistä tunnistetiedoista osaa sanoa, mutta se vaatisi varmaankin jonkinlaista yhteistyötä Huawein ja Telewellin välillä ja siihen en täältä pysty oikein kantaa ottamaan, suuntaan tai toiseen. 


 

Jee, tilasin jo uuden liittymän ja laitteen kun soitin asiakaspalveluun, hyvää myynnin edistystähän tämmönen tuntuu olevan 🙂 Ois pitäny lueskella aiheesta ennenkuin menin päivittään.

Vastaa