Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jarith69
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tähän Soneran mokkulaan on tullunna äsken uusi firmispäivitys versioltaan 21.491.05.01.07. Mobile Broadbandin päivitysohjelma ilmoitti asiasta.

 

Ajoin äsken tuon firmiksen ja se meni putkeen. Firmiksen päivittämisen jälkeen käynnistin koneen uudestaan ja käynnistin yhteysohjelman. Huomasin, että sivut latautuivat (esmes Soneran) hitaasti. Soneran nopeustesti antoi vain 20-30 Mbits välillä. Aikaisemmin oli 30-40+ Mbits välillä.

 

Joten tietenkin menin poistaan koko Mobile Broadband ohjelman tietokoneelta. Ja käynnistin koneen uudestaan, että asennan dashboard ohjelman uudestaan.

 

Ja kun menin Oma tietokoneeseen. Klikkasin tikun CD-asemaan niin winukka ilmoitti vain kylmästi, että asema on vioittunut.

 

En huomannut / äkännyt aikaisemmin, että firmis päivitys oli mennynä tuhoamaan tikun "CD-asemasta" dashboard yhteysohjelman asennusohjelman.

 

Aluksi tuumasin, että mitä hittoo päivitys tuhoaa dashboardin asennusohjelman tikulta.

Noh, onneksi mulla on tuo toinen samanlainen tikku (jonka sain viime vuonna Soneralta ilmaiseksi) niin siitä asensin tuon Mobile Broadband ohjelman.

 

Ja asennuksen jälkeen eiku tikun vaihto USBiin. Sitten käynnistin Mobile Broadband ohjelman. Sitten mietin, että mitähän yhteysohjelman Verkkopäivitys mahtanee tuumata kun tikun CD-asemalta ei löydy dashboardia. Niin tää ilmoittakiin yllättäen, että dashboardista on saatavilla uudempi versio (jossa on tuki Windows 8.1) versioltaan 23.015.11.01.07.

 

Huvittavaa, että ennenkuin menin poistamaan Mobile yhteysohjelmaa NIIN Verkkopäivitys EI ILMOITTANUT mitään, että dashboardista on saatavilla uudempi versio. Ennen kuin vanha oli tuhottu tikulta ja yhteysohjelma poistettu tietokoneelta.

 

Mietin vain, että eikö tämä Verkkopäivitys voinut päivittää tuota dashboardia myös samalla kertaa? kuten teki viime vuoden keväällä kun kumpaakin (firmis ja dashboard) tuli päivitys. Päivittäen kummatkin samalla kertaa.

 

Nyt meni niin sanotusti vähän vaikeimman kautta kun Verkkopäivitys EI ilmoittanut todellakaan mitään, että dashboardista on saatavilla uudempi versio. Ilmoitti vain, että on uudempi firmis saatavilla.

 

Tuli vai mieleen, että ENTÄS JOS tavallinen loppukäyttäjä olisi mennyt päivittämään tuon tikun firmiksen. Ja sitten myöhemmin olisi joutunut jonkun vinkistä tai neuvosta poistamaan yhteysohjelman ja asentamaan uudestaan....niin hänhän olisi ihan pihalla kuin lumiukko. 😄

39 vastausta
tim0s
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei voisiko joku noi mb asennus tiedostot lähettää..sivuilla ei näitä tiedostoja enään ole ja yllätys yllätys firmwaren päivityksen jälkeen mb ei käynnisty eikä tikku enään näy usb-massamuistina lukee vain Unspecified kokeilin kaikkil menetelmii postin ajurit ja tikku uusiks koneeseen..ei tapahdu mitää vain yhdistysääni kuuluu mutta silti Unspecified(Windows 10). Kokeilin windows palautusta mutta ei tapahdu silti mitään. Menin myös Program Filee ja avasin MobileBroad asennus kansion ja kokeilin sieltä asentaa/käynnistää uudelleen ei tapahdu mitään. TaskManagerist näkyy et mb.exe pyörii mutta mitään ei tapahdu.

Help Asap kiitos
AnneS
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heip tim0s!

 

Nuo tiedostot eivät auttaneet kuin tuohon viimekesäiseen päivitykseen. Ne on poistettu, koska ne aiheuttivat ongelmia ladattaessa muissa tapauksissa. Samoista tiedostoista ei siis ole apua. Voin kysellä, onko tullut vastaavia tapauksia meille nyt viime aikoina ja jos on, miten on toimittu niitten kanssa, palaan vielä tähän asiaan. Ja kerro toki jos löydät ratkaisun ongelmaan, siitä on apua jos joku muu taistelee saman asian kanssa!

 

Rakkaudesta mobiiliteknologiaan.
kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2610 custom-general.kudos
  • 4142 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tim0s kirjoitti:
Hei voisiko joku noi mb asennus tiedostot lähettää..sivuilla ei näitä tiedostoja enään ole ja yllätys yllätys firmwaren päivityksen jälkeen mb ei käynnisty eikä tikku enään näy usb-massamuistina lukee vain Unspecified kokeilin kaikkil menetelmii postin ajurit ja tikku uusiks koneeseen..ei tapahdu mitää vain yhdistysääni kuuluu mutta silti Unspecified(Windows 10). Kokeilin windows palautusta mutta ei tapahdu silti mitään. Menin myös Program Filee ja avasin MobileBroad asennus kansion ja kokeilin sieltä asentaa/käynnistää uudelleen ei tapahdu mitään. TaskManagerist näkyy et mb.exe pyörii mutta mitään ei tapahdu.

Help Asap kiitos

Hei tim0s ja tervetuloa Klaaniin! Voisiko olla mahdollista että Windows 10:stä puuttuu nettitikun ajurit? Tuolla asiasta lisää : http://answers.microsoft.com/fi-fi/insider/forum/insider_wintp-insider_devices/windows-10-ja-nettiti...

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
tim0s
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei kiisseli67 eli tosiaan ennen päivitystä kaikki toimi hyvin, mutta nyt kävi vaan niin että päivitin sen ja ei enää edes tunnista sitä. Kävin device managerissä ja kokeilin päivittää/poistaa jne. Kokeilin myös asentaa vanhempaa firewaree mutta eihän se enään onnistu (virhe 13). Kuulemma olisi mahdollista asentaa vanhempi firmware jos asentaa erään virolaisen firmwaren + unlockerin ja sen päälle vanhemman firmwaren, mutta en viittinyt valvoo enään.

Mut kyllä tosiaan olisi kiva saada tähän ratkaisua. Minulta ei löysy toista samanlaista tikkua kun eräillä 🙂 joten joudun käyttämään puhelinta jakamaan nettiä.

platte
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei

 

Valvontakamerapakettini erästä toista ongelmaa viikonloppuna ratkottaessa tietotekninen apurini asensi uuden version nettitikkuun, jonka jälkeen reititin ei sitä ole enää löytänyt.

 

Tikku: Huawei e3276. Tällä hetkellä siinä on versio: 21.49.05.01.07 sillä poistin mobile broadbandin ja palautin Windowsin(10) takaisin 26.2.2016 tilaan, mutta edelleenkään reititin (netwjork) ei sitä löydä. Yrittäessäni päivittää tikkua tulee herja: virhekoodi 0x80072EFD tarkista yhteys.

 

Tikku toimii suoraan tietokoneeseen asennettuna mutta ei avaa enää Soneran hallintaohjelmaa(dashboardia?) tietokoneelle. Sen ongelman pystyn kiertämään mutta reitittimen kanssa sen tulisi pelata ehdottomasti.

 

Onko mitään tehtävissä vai joudunko hankkimaan uuden tikun?

 

 

Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Naapurini oli taannoin päivittänyt ko. tikun kun sille oli päivitystä tarjottu. Tämän jälkeen pyysi apua kun ei enää netti toiminut. Tarkemmalla tutkimisella kävi ilmi, että tikun CD-asema ei enää löytynyt eikä Mobile Broadband enää tunnistanut tikkua.

 

Windows kuitenkin tunnisti tikun ja pystyi yhdistämään oman yhteysohjelmansa avulla ja samalla jäi pois turha 'Yhdistä' painikkeen painaminen koneen käynnistyksen yhteydessä.

 

Suosittelen kuitenkin äärimmäistä varovaisuutta ainakin tämän tikun päivitysten suhteen. Nähtävästi ongelmaa ollut useammalla. Jos se toimii älkää päivittäkö.

 

Versiotietoja minulla ei nyt ole päivitykseen liittyen.

 

Olisi kyllä suotavaa, että noista päivityksistä ei tungettaisi ilmoituksia vaan päivittäminen tapahtuisi tarvittaessa, eli pitäisi itse tarkistaa päivitykset siinä tapauksessa jos jotain ongelmia on.

platte
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juuri noin mullekin kävi. Tikku toimii vain kun on tietokoneeseen yhdistettynä mutta reititin ei sitä enää löydä ja tuota "yhdistä" ikkunaa ei enää ole.

 

Olisin todella kiitollinen jos nuo näillä sivuilla olleet linkit palautettais, jotta olisi edes joku konsti jota vielä kokeilla, sillä todellakin tarvitsen tikun toimimaan nimenomaan reitittimen kautta.

Xbowman
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juu, näin kävi mullekin. Reititin ei enää tunnista tikkkua ja nettiyhteys toimii vain kun tikku on suoraan koneessa kiinni. Tarttis saara 3276s:n firmware kuntoon nih tulis Soneralta vastinetta maksettuihin nettiyhteysmaksuihin. Tai oikeastaan Soneran asiakaspalvelu? tai tekninen palvelu? jokin muu lähetti korvauksena 392-tikun tuon viallisen tilalle. Kiitos heille siitä, mutta kuitennii olis kiva kun asian sais korjattua. Tuo 3276 kun oli huomattavasti vikkelämpi reitittemssä.

KALEVI650
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En kyllä löytänyt tuota Setup-tiedosto tuolta sivulta ?

AnneS
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuolla sivulla olleet tiedostot eivät auta, jos päivityksessä on jotain mennyt pieleen nyt. Tilanne oli erilainen kesällä, jolloin kyseessä oli kaksiosainen päivitys ja toisen osan lataaminen korjasi tilanteen (ja tikun). 

 

Ole yhteydessä vikapalveluun, jos laitteessa on takuuta vielä voimassa, voit esimerkiksi kirjata vikailmoituksen Omien Sivujen kautta.

Rakkaudesta mobiiliteknologiaan.