Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jarith69
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tähän Soneran mokkulaan on tullunna äsken uusi firmispäivitys versioltaan 21.491.05.01.07. Mobile Broadbandin päivitysohjelma ilmoitti asiasta.

 

Ajoin äsken tuon firmiksen ja se meni putkeen. Firmiksen päivittämisen jälkeen käynnistin koneen uudestaan ja käynnistin yhteysohjelman. Huomasin, että sivut latautuivat (esmes Soneran) hitaasti. Soneran nopeustesti antoi vain 20-30 Mbits välillä. Aikaisemmin oli 30-40+ Mbits välillä.

 

Joten tietenkin menin poistaan koko Mobile Broadband ohjelman tietokoneelta. Ja käynnistin koneen uudestaan, että asennan dashboard ohjelman uudestaan.

 

Ja kun menin Oma tietokoneeseen. Klikkasin tikun CD-asemaan niin winukka ilmoitti vain kylmästi, että asema on vioittunut.

 

En huomannut / äkännyt aikaisemmin, että firmis päivitys oli mennynä tuhoamaan tikun "CD-asemasta" dashboard yhteysohjelman asennusohjelman.

 

Aluksi tuumasin, että mitä hittoo päivitys tuhoaa dashboardin asennusohjelman tikulta.

Noh, onneksi mulla on tuo toinen samanlainen tikku (jonka sain viime vuonna Soneralta ilmaiseksi) niin siitä asensin tuon Mobile Broadband ohjelman.

 

Ja asennuksen jälkeen eiku tikun vaihto USBiin. Sitten käynnistin Mobile Broadband ohjelman. Sitten mietin, että mitähän yhteysohjelman Verkkopäivitys mahtanee tuumata kun tikun CD-asemalta ei löydy dashboardia. Niin tää ilmoittakiin yllättäen, että dashboardista on saatavilla uudempi versio (jossa on tuki Windows 8.1) versioltaan 23.015.11.01.07.

 

Huvittavaa, että ennenkuin menin poistamaan Mobile yhteysohjelmaa NIIN Verkkopäivitys EI ILMOITTANUT mitään, että dashboardista on saatavilla uudempi versio. Ennen kuin vanha oli tuhottu tikulta ja yhteysohjelma poistettu tietokoneelta.

 

Mietin vain, että eikö tämä Verkkopäivitys voinut päivittää tuota dashboardia myös samalla kertaa? kuten teki viime vuoden keväällä kun kumpaakin (firmis ja dashboard) tuli päivitys. Päivittäen kummatkin samalla kertaa.

 

Nyt meni niin sanotusti vähän vaikeimman kautta kun Verkkopäivitys EI ilmoittanut todellakaan mitään, että dashboardista on saatavilla uudempi versio. Ilmoitti vain, että on uudempi firmis saatavilla.

 

Tuli vai mieleen, että ENTÄS JOS tavallinen loppukäyttäjä olisi mennyt päivittämään tuon tikun firmiksen. Ja sitten myöhemmin olisi joutunut jonkun vinkistä tai neuvosta poistamaan yhteysohjelman ja asentamaan uudestaan....niin hänhän olisi ihan pihalla kuin lumiukko. 😄

39 vastausta
mitervao
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Mikä on Telewell-reitittimen malli?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
mitervao
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua 🙂


Moi @Sekunti

 

Kiitos vastauksesta.

 

On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai

pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.

Reititin on TW-LTE/4G/3G

 

Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 

ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mitervao kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua 🙂


Moi @Sekunti

 

Kiitos vastauksesta.

 

On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai

pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.

Reititin on TW-LTE/4G/3G

 

Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 

ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.


Totta 🙂

 

Täältä ainakin löytyy asennustiedosto:

https://routerunlock.com/download-firmware-huawei-e3276-hilink-normal-modem/

 

Omalla vastuulla tietenkin. Suosittelisin ostamaan uuden nettitikun tai kannettavan modeemin mikäli käytät sitä myös kodin ulkopuolella 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
mitervao
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua 🙂


Moi @Sekunti

 

Kiitos vastauksesta.

 

On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai

pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.

Reititin on TW-LTE/4G/3G

 

Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 

ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.


Totta 🙂

 

Täältä ainakin löytyy asennustiedosto:

https://routerunlock.com/download-firmware-huawei-e3276-hilink-normal-modem/

 

Omalla vastuulla tietenkin. Suosittelisin ostamaan uuden nettitikun tai kannettavan modeemin mikäli käytät sitä myös kodin ulkopuolella 🙂


 

Joo, kyllä mun mielestä tuon päivityksen tarjoajalla on joku vastuu, sen vielä selvittelen ennen kun tuota kokeilen tai uuden ostan.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mitervao kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Päivitin ja ei mitään erroria tullut, mutta päivityksen jälkeen tikku toimii vain tietokoneeseen suoraan kytkettynä, ei toimi telewellin reitittimen kanssa. Verkkokauppa.comista ostettu soneran logoilla varustettu tikku kyseessä.

Kai huaweilla joku vastuu tähän on? vaikka onkin takuu jo mennyt umpeen.

Vai onko nämä soneran tekemiä firmware päivityksiä ja sonera vastaa näistä?


Moi @mitervao!

 

Tarvitsisin tarkempia lisätietoja vielä...

  • Onko nettitikku toiminut Telewell-reitittimessä aiemmin? Yhteensopiva ko. reitittimeen?
  • Oletko käynnistänyt laitteet uudelleen?
  • Jos nämä eivät auta, niin oletko kokeillut palauttaa nettitikun ja reitittimen oletusasetuksiin?

Toivottavasti näistä on apua 🙂


Moi @Sekunti

 

Kiitos vastauksesta.

 

On se sen 3 vuotta toiminu tuon reitittimen kanssa, olen käynnistellyt uudelleen ja palauttanut reitittimen tehdasasetukseen. Nettitikkua ei tietääkseni pysty palauttaan tehdasasetuksiin, eli vanhaan firmwareen, tai

pystyisi jos jostain saisi siihen asennus tiedoston.

Reititin on TW-LTE/4G/3G

 

Aina tosiaan ollu tuossa reitittimessä kiinni, nyt vain menin kokeileen sitä suoraan läppäriin kun on ollut yhteys ongelmia, ja soneran tuesta sanottiin että kokeilla sitä suoraan läppäriin kiinni, ja kokeilla onko yhteys yhtä hidas, 

ja tuo mobile broadband sit ehdotti päivitystä nii minähän menin sit sen virheen tekeen että hyväksyin sen.


Totta 🙂

 

Täältä ainakin löytyy asennustiedosto:

https://routerunlock.com/download-firmware-huawei-e3276-hilink-normal-modem/

 

Omalla vastuulla tietenkin. Suosittelisin ostamaan uuden nettitikun tai kannettavan modeemin mikäli käytät sitä myös kodin ulkopuolella 🙂


 

Joo, kyllä mun mielestä tuon päivityksen tarjoajalla on joku vastuu, sen vielä selvittelen ennen kun tuota kokeilen tai uuden ostan.


Voihan sitä yrittää. Tsemppiä!

 

Ymmärsin, että Huawei-nettitikku on vanha ja takuukin rauennut? Useimmissa tapauksissa yritykset tuuppaavat levittämään kätensä. Olen joskus antanut palautetta bugeista, mutta kovan työn tuloksena älysivät kirjata ylös ja päivityspaketti saapui puhelimeen muutaman kuukauden sisällä 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
mitervao
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mitervao kirjoitti:

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 


Sitten kannattaa suunnata tänne:

https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
KarriMe
Telialainen
Telialainen
  • 12 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 8 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mitervao kirjoitti:

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 


Päivää vaan!

 

Ilmeisesti tämä kyseinen päivitys on tosiaan jotain oleellisesti muuttanut, kun tikku ei tuon reitittimen kanssa enää tee yhteistyötä. Tarkistin meiltä tilannetta tähän liittyen ja sain vastauksena, ettei näissä voida mennä takuuseen, että toimii "nyt ja tulevaisuudessa"-tyylisesti yhteen esimerkiksi eri reitittimien kanssa. Niin harmillista kuin se onkin, niin itse tikkuhan toimii yhä USB-modeemina ja sen myötä taitaa mennä "käsien levittelyksi" vähän joka suunnalla. 

 

Tarkemmin en näistä tunnistetiedoista osaa sanoa, mutta se vaatisi varmaankin jonkinlaista yhteistyötä Huawein ja Telewellin välillä ja siihen en täältä pysty oikein kantaa ottamaan, suuntaan tai toiseen. 

mitervao
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@KarriMe kirjoitti:

@mitervao kirjoitti:

Olin huaweihin ja telewelliin yhteydessä, huaweilta sanottiin että he eivät voi taata että uusin päivitys toimii telewellin kanssa, ja telewelliltä sanottiin että uusimmassa soneran päivityksessä on muutettu tunnistetietoja, ja niitä ei ole heille jaettu.

Eli minun katseeni kääntyy soneraan tässä tapauksessa.

 

 


Päivää vaan!

 

Ilmeisesti tämä kyseinen päivitys on tosiaan jotain oleellisesti muuttanut, kun tikku ei tuon reitittimen kanssa enää tee yhteistyötä. Tarkistin meiltä tilannetta tähän liittyen ja sain vastauksena, ettei näissä voida mennä takuuseen, että toimii "nyt ja tulevaisuudessa"-tyylisesti yhteen esimerkiksi eri reitittimien kanssa. Niin harmillista kuin se onkin, niin itse tikkuhan toimii yhä USB-modeemina ja sen myötä taitaa mennä "käsien levittelyksi" vähän joka suunnalla. 

 

Tarkemmin en näistä tunnistetiedoista osaa sanoa, mutta se vaatisi varmaankin jonkinlaista yhteistyötä Huawein ja Telewellin välillä ja siihen en täältä pysty oikein kantaa ottamaan, suuntaan tai toiseen. 


 

Jee, tilasin jo uuden liittymän ja laitteen kun soitin asiakaspalveluun, hyvää myynnin edistystähän tämmönen tuntuu olevan 🙂 Ois pitäny lueskella aiheesta ennenkuin menin päivittään.