Portit ei aukea Huawei E5186 reitittimellä. "Pelipalvelimen hostaus"


Elikkäs olen yrittänyt avata portteja että voisi kaverit yhdistää pelipalvelimelle jota hostaan mutta portit ei suostu aukeamaan Soneran Opengate palvelu on käytössä ja apn on vaihdettu "opengate" ja olen tehnyt koneelle staattisen ip osoitteen ja laittanut portit auki sen kautta ja kokeillut sitä dns juttua mutta portit ei silti halua avautua. Julkisena ip osoitteena näkyy 46.132 alkuinen numero niinkuin kuulemma pitää olla niin osaisiko joku minua vähän fiksumpi auttaa tässä asiassa ? :) 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Fiksumi osaisi auttaa vähän jos kerrot mitä peliä hostaat, portit. Näytät konfiguraatiosi myös (peitä yksillöitävät tiedot ). Lisäksi katso onko portti auki sisäverkossa.


 


Dyndns ei vaikuta pelin toimivuuteen. Tulee muistaa että 4G ei ole pelipalvelinten paikka sen pingin vaihtelun vuoksi. 

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/E5186s-22a/

En suosittele isännöintiä mobiilidatalla mikäli tarkoituksena ei ole pelkästään kavereille suunnattu palvelin. Olen itse aina käyttänyt dedikoitua palvelinta missä on yleensä palvelimille suunnattu prosessori Intel Xeon sarjasta. Palvelin toimii huomattavasti vakaammin kun omistat dedikoidun palvelimen joka on tarkoitettu yksittäisen palvelimen isännöintiin jolloin raudan teho, muisti sekä internet nopeus keskittyy pääosin palvelimeen eikä aiheuta "asiakkaillesi" turhaa tökkimistä pingin takia.

Vastaa