Portit eivät aukea (Huawei E5186s-22a)


Hei,

 

Olen nyt jo muutaman päivän ajan yrittänyt saada portteja auki tässä reitittimessä, mutta ei oo onnistunut.

 

Olen laittanut windows firewalliin niitä sääntöjä myös jo ja kokeillut sammuttaa palomuurin kokonaan, mutta ei toimi.

 

Reitittimen asetuksista yritin avata portit näin:

 

1. Reitittimen asetuksissa: Security > Virtual Server

 

2. Lisäsin uuden portin avauksen näillä tiedoilla:

     -   Name: GTA V

     -   WAN Port: 1119

     -   LAN ip address 192.168.8.50 (Komentokehote sanoo IPv4 address on 192.168.8.50)

     -   LAN Port: 1119

     -   Protocol: TCP/UDP

     -   Status: On

 

3. Katoin onko portti auki sivulta (http://canyouseeme.org/) ja tuli (Error: I could not see your service on *IP* on port (1119). Reason: Connection refused

 

 

Teinkö jotain väärin? 

 

Ja restarttasin kyllä reitittimen muutoksien jälkeen.


4 kommenttia

Lisäys.

 

Huomasin että tästä oli ennenkin tehty ilmoitus, mutta henkilö ei kertonut kuinka korjasi ongelman.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Morjesta! Olitko tilannut Telia Yhteyspisteen (entinen Sonera Opengate) maksullinen palvelu ja ottanut sen routerissa käyttöön? Muutoin olet operaattorin osoitteenmuunnoksen takana ja vaikka kuinka yrittäisit konffata, ei se toimisi.


 


Muutoin konffi vaikuttaa oikealta.


 


Yhteyspisteestä, https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-yhteyspiste/telia-yhteyspiste

Joo olen ottanut tuon käyttöön, mutta ei toimi vieläkään.

 

Pitääkö SIM-kortti olla reitittimessä, jotta portteja voi aukasta? Kun yritin kattoa, että onko SIM-kortti kunnolla sisällä, mutta en saanut sitä ulos sieltä 😃.

 

Ja näkeekö jotenkin onko SIM-kortti tunnustettu reitittimessä?

 

Jos SIM-kortti on oikein mistä en ole täysin varma niin ainut vaihtoehto mitä mä keksin olisi ettei tässä reitittimessä toimi porttien avaus, mutta miksi sitten oisi semmoset asetukset jos ei toimis edes?

 

Ongelma painaa vieläkin ja lisätietoa ongelmasta:

 

1 ongelma ratkaistu sillä, että vaihoin profiili asetuksita APN:n opengateksi. Enään ei tule siellä canyouseeme sivulla, että connection refused vaan nyt tulee connection timed out.

 

Muistin, että mulla on toinen saman merkkinen reititin ja kokeilin sillä myös, mutta sama ongelma eli reititin ei ollut viallinen.

 

Soitin teliahelppiin, mutta niitten perusteella mulla pitäis olla kaikki kunnossa ja laskuttikin siitä.

 

Eli ainut vaihtehto minkä mä enään keksin on, että tää tietty reititin malli ei tue porttien avausta.

 

+ vaihoin opengatesta siihen opengate plussaan varman päälle eikä tarina muuttunut.

 

Jos joku on saanut portit auki 4g netillä niin vastaus ois todella arvostettua jos kertoisit mikä reititin teillä on käytössä.

 

Tämän viestin lähettämisen jälkeen pyrin soittamaan telialle ja kysyä, että voiko ne sieltä lähettää jonkin toisen mallisen reitittimen ja kokeilla sillä.

Vastaa