Porttien Avaaminen -PS4 online pelit

  • 26 January 2017
  • 2 kommenttia
  • 28 katselukertaa

Moikka!

Oon yrittänyt pelata Fifa 17 (PS4) kavereiden kanssa Brasiliassa, mutta ei ikinä toiminut.
Eilen oon soittanut EA:lle. On tehnyt pari testiä hendän kanssa ja oli kertonut, että mun pitäisi soittaa mun "Internet provider:lle" koska heidän pitää avata nämä portit:

 

UDP: 3659, 17503, 17504, 10000-20000

TCP: 80, 443, 9988, 10000-20000, 17503, 17504, 42120, 42210, 42230, 44125, 44225, 44325
(https://help.ea.com/en-in/help/faq/opening-tcp-or-udp-ports-for-connection-issues/)

Mä oon avannut niin kun mun "routers" manuaali on sanonut (Routers: Inteno DG301AL), mutta he sanoivat mulle että se ei auttaa jos mun "Internet provider" ei avaa se myös.

Voitteko auttaa??? (sorry for my bad finnish!)

Yt.,

Thiago Fernandes

 

 


2 kommenttia

Moro!

Soneran puolelta ei ole verkosta rajoitettu portteja mitenkään vaan ne ovat kaikki auki. ainoastaan lähtevä portti 25 on suljettu meidän oman sähköpostipalvelun takia pysyvästi.

Oletko varmasti saanut porttiohjaukset tehtyä DG301 laitteeseesi nyt oikein? Onko sinun tarkoitus toimia pelin "isäntänä" eli kutsut kaverit peliin vai onko joku muu kavereistasi Brasiliassa toiminut isäntänä?

Löydät tarkemmat ohjeet näiden porttiohjausten tekemiseen DG301-modeemille Täältä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ovathan nuo portit auki myös kavereillasi - ja nimenomaan myös IPv4-protokollalla?

 

Brasilia on yksi ensimmäisistä maista, jolta IPv4 osoitteet loppuivat kesken. On mahdollista, että kavereittesi liittymissä on julkinen IPv6-osoite ja yksityinen IPv4-osoite. Useat verkkopelit tarvitsevat julkisen IP-osoitteen toimiakseen.

 

Mikäli asia on näin, kavereillasi on IPv6 ja sinulla IPv4, ota IPv6 käyttöön. Onneksi Inteno DG301AL:llä tämä ei ole kuin raksi ruutuun ja menoksi:

 

https://www.taisto.org/Inteno_DG301AL#IPv6

 

Huomaa, että IPv6 täytyy ottaa käyttöön myös PS4:sta.

 

Mikäli taas olet epävarma portinohjauksien toimivuudesta, voit pyytää Soneralta, että reitittimesi neljäs Ethernet-portti sillataan. Kun kytket PS4:n sillattuun porttiin, PS4 saa suoraan julkisen IP-osoitteen, portinohjauksia ei tarvita ja NAT typen pitäisi vaihtua 1:ksi.

 

Ja sitten vielä huonot uutiset. Pikaisen Googlauksen perusteella EA:n pelien toimivuudessa IPv6:lla on ongelmia. Jos kavereillasi ei ole IPv4 osoitteita, peliä ei välttämättä saa toimimaan millään.

 

Suomesi on aivan ymmärrettävää, mutta laitetaan mukaan varmuuden vuoksi vielä käännös.

 

Are all those ports open with your friends as well - and in particular with IPv4 protocol, too?

 

Brazil is one of the first countries, which run out of IPv4 addresses. It is possible, that your friends' Internet connections have a public IPv6 address and a private IPv4 address. Many online games require a public IP address in order to function.

 

If the state is like this, your friends have IPv6 and you have IPv4, activate IPv6. Luckily it is just a tick box and go on Inteno DG301AL:

 

https://www.taisto.org/Inteno_DG301AL#IPv6

 

Please note, that IPv6 has to be activated on PS4, too.

 

If you are not sure if your port forwarding is working, you can make a request to Sonera that the fourth Ethernet port on your router will be bridged. When you connect PS4 to the bridged port, PS4 will get a public IP address directly, port forwarding is no longer needed and NAT type should change to 1.

 

And then the bad news. A quick Googling revealed that EA's games don't work very well with IPv6. If your friends don't have IPv4 addresses, it might be not be possible at all to get this game to work.

Vastaa