Prepaid Helppo lataukset suljettu etuajassa!


Telia lähetti Telia Prepaid Helppoon tekstinviestin 30.4. että liittymä muuttuu 4.6. alkaen Telia Prepaidiksi. Viestissä luvataan pakettien toimivan voimassaoloajan mukaan. Yritin äsken ladata vielä viimeisen kerran jatkaakseni pakettien voimassaoloa mutta se ei onnistunut sovelluksen eikä sivujen kautta vaikka aikaa muutokseen oli n. 55 min. Viestissä ei kerrottu latausmahdollisuuden poistosta ennen ilmoitettua määräaikaa.

 

Eiköhän Telia hoideta asia Helposti ja kerrotte kelle voin ilmoittaa puhelinnumeroni että jatkatte nykyisten pakettieni voimassaoloa kuten olisin voinut tehdä itse ja jopa maksaa siitä?


6 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Liittymää pystyy lataamaan Telia Prepaid-sovelluksella entisen Telia Helppo-sovelluksen sijaan. Myös tästä linkistä lataus onnistuu.

 

Puhelin kannattaa käynnistää uudelleen muutoksen jälkeen, kuten lähettämässämme tekstiviestissä kerrottiinkin.

 

Liittymät ovat voimassa 12kk viimeisimmästä latauksesta. Jos liittymääsi oli ladattu viimeeksi suosi sitten ja liittymäsi viimeinen voimassaolopäivä oli eilen, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme esim. chatin kautta niin katsotaan tilanne kuntoon.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ongelmana tässä on, että Helppo Prepaid-pakettien voimassaoloaika pitenee ainoastaan lataamalla Helppo-paketteja, eli 200 min, 500 min, 200 viestiä, 500 viestiä, 1 Gt tai 5 Gt.

 

Näitä ei ole enää tarjolla, joten Telia on tehnyt @UserX:lle todella ikävän tempun sulkemalla Helppo-latauspalvelun ennen aikojaan

 

Kuten @UserX jo kirjoitti, yksi ratkaisu tilanteeseen on, Telialla joku bittinikkari korjaa @UserX pakettien voimassaolon käsipelillä 3.12.2019. Toinen vaihtoehto on, että Telia palauttaa Helppo-latauspalvelut takaisin käyttöön, jotta kaikki, jotka eivät eilen saaneet liittymäänsä ladattua, voivat tehdä sen nyt.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Tilanne on selvityksessä mutta jotta saisimme asiakastiedot, niin laittaisitko @UserX häiriöilmoituksen tästä tai ottaisitko yhteyden chatin kautta. Voit laittaa tämän keskustelun linkin liitteeksi niin päästään nopeasti tilanteeseen käsiksi.

Tein häiriöilmoituksen, chat-henkilöillä ei kokemuksen mukaan ole kuitenkaan pääsyä mihinkään teknisempään dataan. Jäädään odottamaan miten asia etenee. Mikä sitten olikaan todellinen lopetusaika niin tuskin myöhäistyin paljoakaan koska Helppo-sovelluksessa paketin valinta onnistui ja maksutavankin sai valita mutta sitten tuli virhe. Käytyäni kokeilemassa sivujen kautta oli sovellus ehtinyt lopettaa tarjoamasta paketteja. Tällähän ei ole merkitystä koska asiakkailla ei ollut tietoa että muutos tapahtuisi jo maanantain puolella eikä keskiyöllä.

 

Yleisenä huomiona ilman tätä ongelmaakin Telia olisi voinut tehdä sellaisen kädenojennuksen pakettiasiakkaille että muutosilmoituksen jälkeen ladatut paketit olisivat olleet voimassa vuoden kuten niiden osto jatkoi itse liittymän voimassaoloa. Näin ne, jos heitä on itseni lisäksi 🙂, joilla kahden eri tyyppisen paketin vuorottelulla aiheutunut "saldon" kasaantuminen ehtisi kulua normaalisti tuhlaamattakin.

 

Kiitos vielä @irritus tilanteen ymmärtämisestä :)

Tämähän sujui yllättävän hyvin! Noin tunti häiriöilmoituksen jättämisen jälkeen minulle soitti ilmeisesti juuri bittinikkari joka pahoitteli ongelmaa ja sai asian kuntoon. Kello oli jo reippaasti yli 19. Kiitos Telialle sujuvasta asiakaspalvelusta!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Mukava kuulla, että tilanne saatiin ratkaistua nopeasti. Ole hyvä ja mukavaa kesää!

Vastaa