Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tapanity
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Prepaid liittymän vanheneminen

Onko Telian prepaid liittymän vanheneminen tosiaan niin tarkalla että vuosi sitten klo 10.28 ladattu saldoa ja nyt myöhästyin 8 tuntia uuden latauksessa niin kortti ei enää olekaan voimassa?  Aiemmin on voinut mennä päivän ja  kaksikin yli uusi lataus ja kortti on toiminut.  Kai ae on riistakameroissa siirryttävä Saunalahteen.

23 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2362 custom-general.kudos
  • 3665 custom-general.replies
  • 330 custom-general.solutions


@kustaa1967  kirjoitti:

@MinnaLN  kirjoitti:

Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.

 

Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.


Kiitos siitä.

 

Vielä kun tekisitte sen muutoksen , että bonuspisteillä voisi ostaa myös saldoa eikä vain paketteja , niin alkaisi näyttää paremmalta.

 

Toki vielä parempi olisi asiakkaan kannalta , että tuo 12 kk voimassaoloaika ei olisi kiinteä , vaan liittymä pysyisi sen jälkeenkin voimassa niin kauan , kun siellä saldoa on. Nyt , jos liittymä on vähällä käytöllä , helposti käy niin , että on pakko ladata saldoa , vaikka sitä vielä on ja saldo vain kasvaa ja kasvaa.


Juuri tuota minäkin ehdotin että liittymä pysyisi voimassa jos siellä on saldoa jäljellä. Jos pitäisi liittymän aktiivisuutta jotenkin todistaa niin se voisi käydä vaikka tekstiviestillä tai niin että voimassaoloa voisi jatkaa vuodeksi eteenpäin tekstiviestillä ( jos siitä pitäisi maksaa niin korkeintaan 1e ).

Sitten kun pian saataisiin liittymä toimimaan ulkomailla ja Volte/VoFiWi myös toimintaan sitä tukevissa puhelimissa niin 🤓👌

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 110 custom-general.kudos
  • 396 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Tämä on kyllä mukava uudistus. Hymiö Onnellinen Toivetta tästä, että bonuspisteillä saisi ladattua myös saldoa on laitettu eteenpäin. Vielä ei ole kuulunut tähän tulevan muutosta, mutta seuraillaan tillannetta.

 

Se että vuoden voimassaolo aika pidentyisi ei todennäköisesti tule toteutumaan. Tällöin jäisi liikaa numeroita käyttämättömäksi. Kuitenkin ehkäpä ongelma ratkeaisi @kiisseli67 ehdottamalla tavalla. Kiitos kehitysideoista!

 


Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Timppa888
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mitä täsmällisesti tarkoittaa, kun esim. Telia Prepaid sovelluksessa näkyy "Liittymä voimassa 01.04.2020"?

Lakkaako se toimimasta ko. vuorokauden alkaessa, vai päättyessä, ko. päivänä voimassaolevan kesä/talviajan mukaan? Vai otetaanko huomioon jopa edellisen latauksen kellonaika ja voimassaolo ja voimassaolo päättyisi samaan kellonaikaan kuin oli viimeksi ladattu.

 

Tämä voi tuntua pilkunviilaukselta, mutta tavoittelisin pitää vähällä käytöllä olevien liittymien voimassaoloaikoja synkronoituna kalenterini joihinkin muihin "ylläpitotehtäviin", etteivät voimassaolot liukuisi toistuvasti eri päivämäärille. Tässä mielessä olisi mukavaa jos voimassaolo olisi jopa esim. päivän-pari pitempi kuin kalenterivuosi, tai liittymän toiminnallisuuden jo päätytyyä olisi vielä hiukan armonaikaa uusintalataukselle (btw, kilpailija Elisalla taitaa olla 1kk aikaa pelastaa toimintansa jo lopettanut prepaid-liittymä)

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions


@Timppa888  kirjoitti:

Mitä täsmällisesti tarkoittaa, kun esim. Telia Prepaid sovelluksessa näkyy "Liittymä voimassa 01.04.2020"?

Lakkaako se toimimasta ko. vuorokauden alkaessa, vai päättyessä, ko. päivänä voimassaolevan kesä/talviajan mukaan? Vai otetaanko huomioon jopa edellisen latauksen kellonaika ja voimassaolo ja voimassaolo päättyisi samaan kellonaikaan kuin oli viimeksi ladattu.

 


Täsmällisesti tuo tarkoittaa sitä, että liittymä napsahtaa kiinni 2.4. päivän puolella jos et 1.4. päivän aikana lataa siihen uudelleen saldoa. Tässä ei siis ole tarvetta pohtia sen kummemmin kellonaikoja, kun tiedostaa vain että tuo 1.4. päivä on aikaa lataus tehdä.