Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63823
Kirjoituksia 173816

Prepaid liittymän vanheneminen



Highlighted

Prepaid liittymän vanheneminen

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

Prepaid liittymän vanheneminen

1/24

Onko Telian prepaid liittymän vanheneminen tosiaan niin tarkalla että vuosi sitten klo 10.28 ladattu saldoa ja nyt myöhästyin 8 tuntia uuden latauksessa niin kortti ei enää olekaan voimassa?  Aiemmin on voinut mennä päivän ja  kaksikin yli uusi lataus ja kortti on toiminut.  Kai ae on riistakameroissa siirryttävä Saunalahteen.

0 tykkäystä
23 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 419 kpl

11/24

@NikoNo  kirjoitti:

@Purnipsi  kirjoitti:

Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa? Tässä kuussahan on 29. päivä. Hymiö Onnellinen


Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy. Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.


Eli tämä on muuttunut sitten joku aika sitten, koska 2016 kun latasin prepaidia 29.4.2016 niin sen voimassaolo jatkui 29.4.2017 saakka 🤔 silloin ollut myös karkausvuosi.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 468 kpl

12/24

@kiisseli67  kirjoitti:


Eli tämä on muuttunut sitten joku aika sitten, koska 2016 kun latasin prepaidia 29.4.2016 niin sen voimassaolo jatkui 29.4.2017 saakka 🤔 silloin ollut myös karkausvuosi.


Meillä on yhtenäistetty tätä prepaid tarjontaa, kun aiemmin oli erilaisia versioita käytössä. Samoin tuotiin myös erillinen bonusohjelma, jolloin latauksista saa etua. Tällainen on tosiaan nykyinen käytäntö, joten kannattaa huomioida tämä kun miettii latauspäiviä.

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 419 kpl

13/24

Jep. Onneksi tulee tekstiviestillä muistutuksia lisäksi kun voimassaoloaika alkaa olla lopussa.

Bonusohjelma muuten ihan kiva, mutta sitä voi hyödyntää vain pakettilatauksessa. Harvemmin itselle tarvetta.

Tulisi vain äkkiä vielä tuo ulkomailla toimiminen Telian prepaidiin 😎

Highlighted

Konkari
Viestejä 686 kpl

14/24

@NikoNo  kirjoitti:

Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.


Mutta Telia Prepaidin voimassaolo jää usein vain 364 päivään viimeisimmästä latauksesta. Eli joku bugi siellä systeemissä on syömässä päiviä.

 

Kestävätkö Telian järjestelmät aivan varmasti kellojen vääntelyn kesä- ja normaaliaikaan? Minkä aikavyöhykkeen mukaan voimassaoloaika on tallennettu tietokantaan? Otetaanko latauksen kellonaika huomioon voimassaolopäivämäärää laskiessa?

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 468 kpl

15/24

@irritus  kirjoitti:

Kestävätkö Telian järjestelmät aivan varmasti kellojen vääntelyn kesä- ja normaaliaikaan? Minkä aikavyöhykkeen mukaan voimassaoloaika on tallennettu tietokantaan? Otetaanko latauksen kellonaika huomioon voimassaolopäivämäärää laskiessa?


Ei näillä kellonajoilla ole merkitystä tässä tapauksessa. Toki se päivä kun lataat prepaidin, lasketaan ensimmäiseksi päiväksi koska silloin tuota voi käyttää. Liittymän voimassaoloajasta pysyy varmasti myös kartalla, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin kertoikin.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 686 kpl

16/24

@Purnipsi  kirjoitti:

Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa?


Tämä ei saisi vaikuttaa liittymän toimintaan, sillä toimitusehdoissa lukee Liittymän voimassaoloaika on 6 kuukautta liittymän käyttöönotosta ja 12 kuukautta aina edellisestä latauksesta.

 


@NikoNo  kirjoitti:

Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy.


Toimitusehdoissa voimassaolo on määritelty kuukausina, joten se ei voi olla 365 päivää. Lisäksi edes tuo 365 päivää ei nykysellään toteudu. Esimerkkejä:

 

Viimeisin latausLiittymä voimassa
23.04.201920.04.2020
03.06.201931.05.2020
08.11.201905.11.2020
21.11.201918.11.2020
22.11.201919.11.2020

 

Jos toimitusehdoissa lukisikin liittymän voimassaoloaika on 52 viikkoa viimeisimmästä latauksesta latauspäivä mukaan laskien, kaikki olisi kunnossa. Mutta toimitusehdoissa lukee 12 kuukautta ja nyt liittymät sulkeutuvat ennen aikojaan.

 


@NikoNo  kirjoitti:

Liittymän voimassaoloajasta pysyy varmasti myös kartalla, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin kertoikin.


Kovin vaikeaa se on, sillä latauksen jälkeen saapuvassa tekstiviestissä voi olla eri päivämäärä kuin mitä puoli vuotta myöhemmin tehdyssä saldokyselyssä lukee!

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 686 kpl

17/24

@kiisseli67  kirjoitti:

Onko tämä nyt lataussovelluksen syy?


Ei ole. Voimassaoloajat menevät pieleen, vaikka lataat liittymää nettisivulla.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

18/24

@irritus  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Onko tämä nyt lataussovelluksen syy?


Ei ole. Voimassaoloajat menevät pieleen, vaikka lataat liittymää nettisivulla.


Niinpä.

 

Vaikka kyse ei ole mistään maata mullistavasta virheestä , niin kyse on kuitenkin sopimusehtojen vastaisesta toiminnasta. Siis jompaa kumpaa pitää muuttaa , että ehdot ja toiminta vastaavat toisiaan. Sopimusehdot ovat juridisesti sitovat.

 

Olen muissakin ketjuissa kysellyt , milloin bonuspisteitä voi käyttää saldon lataamiseen. Nyt ei voi kuin paketteihin ja se asettaa asiakkaat eriarvoiseen asemaan.

Highlighted

Moderaattori
Viestejä 142 kpl

19/24

Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.

 

Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

20/24

@MinnaLN  kirjoitti:

Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.

 

Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.


Kiitos siitä.

 

Vielä kun tekisitte sen muutoksen , että bonuspisteillä voisi ostaa myös saldoa eikä vain paketteja , niin alkaisi näyttää paremmalta.

 

Toki vielä parempi olisi asiakkaan kannalta , että tuo 12 kk voimassaoloaika ei olisi kiinteä , vaan liittymä pysyisi sen jälkeenkin voimassa niin kauan , kun siellä saldoa on. Nyt , jos liittymä on vähällä käytöllä , helposti käy niin , että on pakko ladata saldoa , vaikka sitä vielä on ja saldo vain kasvaa ja kasvaa.

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.