Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60890
Kirjoituksia 167319

Prepaid liittymän vanheneminen



Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 277
Kirjautuneena
11/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@NikoNo  kirjoitti:

@Purnipsi  kirjoitti:

Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa? Tässä kuussahan on 29. päivä. Hymiö Onnellinen


Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy. Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.


Eli tämä on muuttunut sitten joku aika sitten, koska 2016 kun latasin prepaidia 29.4.2016 niin sen voimassaolo jatkui 29.4.2017 saakka 🤔 silloin ollut myös karkausvuosi.

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 444
Kirjautuneena
12/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@kiisseli67  kirjoitti:


Eli tämä on muuttunut sitten joku aika sitten, koska 2016 kun latasin prepaidia 29.4.2016 niin sen voimassaolo jatkui 29.4.2017 saakka 🤔 silloin ollut myös karkausvuosi.


Meillä on yhtenäistetty tätä prepaid tarjontaa, kun aiemmin oli erilaisia versioita käytössä. Samoin tuotiin myös erillinen bonusohjelma, jolloin latauksista saa etua. Tällainen on tosiaan nykyinen käytäntö, joten kannattaa huomioida tämä kun miettii latauspäiviä.

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 277
Kirjautuneena
13/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen

Jep. Onneksi tulee tekstiviestillä muistutuksia lisäksi kun voimassaoloaika alkaa olla lopussa.

Bonusohjelma muuten ihan kiva, mutta sitä voi hyödyntää vain pakettilatauksessa. Harvemmin itselle tarvetta.

Tulisi vain äkkiä vielä tuo ulkomailla toimiminen Telian prepaidiin 😎

Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 523
14/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@NikoNo  kirjoitti:

Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.


Mutta Telia Prepaidin voimassaolo jää usein vain 364 päivään viimeisimmästä latauksesta. Eli joku bugi siellä systeemissä on syömässä päiviä.

 

Kestävätkö Telian järjestelmät aivan varmasti kellojen vääntelyn kesä- ja normaaliaikaan? Minkä aikavyöhykkeen mukaan voimassaoloaika on tallennettu tietokantaan? Otetaanko latauksen kellonaika huomioon voimassaolopäivämäärää laskiessa?

Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 444
Kirjautuneena
15/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@irritus  kirjoitti:

Kestävätkö Telian järjestelmät aivan varmasti kellojen vääntelyn kesä- ja normaaliaikaan? Minkä aikavyöhykkeen mukaan voimassaoloaika on tallennettu tietokantaan? Otetaanko latauksen kellonaika huomioon voimassaolopäivämäärää laskiessa?


Ei näillä kellonajoilla ole merkitystä tässä tapauksessa. Toki se päivä kun lataat prepaidin, lasketaan ensimmäiseksi päiväksi koska silloin tuota voi käyttää. Liittymän voimassaoloajasta pysyy varmasti myös kartalla, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin kertoikin.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 523
16/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@Purnipsi  kirjoitti:

Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa?


Tämä ei saisi vaikuttaa liittymän toimintaan, sillä toimitusehdoissa lukee Liittymän voimassaoloaika on 6 kuukautta liittymän käyttöönotosta ja 12 kuukautta aina edellisestä latauksesta.

 


@NikoNo  kirjoitti:

Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy.


Toimitusehdoissa voimassaolo on määritelty kuukausina, joten se ei voi olla 365 päivää. Lisäksi edes tuo 365 päivää ei nykysellään toteudu. Esimerkkejä:

 

Viimeisin latausLiittymä voimassa
23.04.201920.04.2020
03.06.201931.05.2020
08.11.201905.11.2020
21.11.201918.11.2020
22.11.201919.11.2020

 

Jos toimitusehdoissa lukisikin liittymän voimassaoloaika on 52 viikkoa viimeisimmästä latauksesta latauspäivä mukaan laskien, kaikki olisi kunnossa. Mutta toimitusehdoissa lukee 12 kuukautta ja nyt liittymät sulkeutuvat ennen aikojaan.

 


@NikoNo  kirjoitti:

Liittymän voimassaoloajasta pysyy varmasti myös kartalla, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin kertoikin.


Kovin vaikeaa se on, sillä latauksen jälkeen saapuvassa tekstiviestissä voi olla eri päivämäärä kuin mitä puoli vuotta myöhemmin tehdyssä saldokyselyssä lukee!

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 523
17/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@kiisseli67  kirjoitti:

Onko tämä nyt lataussovelluksen syy?


Ei ole. Voimassaoloajat menevät pieleen, vaikka lataat liittymää nettisivulla.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 399
18/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@irritus  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

Onko tämä nyt lataussovelluksen syy?


Ei ole. Voimassaoloajat menevät pieleen, vaikka lataat liittymää nettisivulla.


Niinpä.

 

Vaikka kyse ei ole mistään maata mullistavasta virheestä , niin kyse on kuitenkin sopimusehtojen vastaisesta toiminnasta. Siis jompaa kumpaa pitää muuttaa , että ehdot ja toiminta vastaavat toisiaan. Sopimusehdot ovat juridisesti sitovat.

 

Olen muissakin ketjuissa kysellyt , milloin bonuspisteitä voi käyttää saldon lataamiseen. Nyt ei voi kuin paketteihin ja se asettaa asiakkaat eriarvoiseen asemaan.

Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎21-11-2019
Kirjoituksia: 36
19/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen

Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.

 

Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎13-07-2017
Kirjoituksia: 399
20/24

Vs: Prepaid liittymän vanheneminen


@MinnaLN  kirjoitti:

Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.

 

Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.


Kiitos siitä.

 

Vielä kun tekisitte sen muutoksen , että bonuspisteillä voisi ostaa myös saldoa eikä vain paketteja , niin alkaisi näyttää paremmalta.

 

Toki vielä parempi olisi asiakkaan kannalta , että tuo 12 kk voimassaoloaika ei olisi kiinteä , vaan liittymä pysyisi sen jälkeenkin voimassa niin kauan , kun siellä saldoa on. Nyt , jos liittymä on vähällä käytöllä , helposti käy niin , että on pakko ladata saldoa , vaikka sitä vielä on ja saldo vain kasvaa ja kasvaa.