Prepaid liittymien estot

  • 5 March 2015
  • 5 kommenttia
  • 102 katselukertaa

Hei,

minulla on prepaid liittymä josta olen yrittänyt lähettää viestiä lyhytnumeroon 16130. Viesti kyllä lähtee puhelimen ilmoituksen mukaan mutta ei mene perille.

 

Olen tälle samalle toimijalle lähettänyt aikaisemminkin viestejä onnistuneesti, käytössäni oli silloin eri liittymkänumero kuin nyt. (silloin oli eri lyhytnumero jota en enää muista) mutta siellä on tapahtunut muutoksia aikaisempaan. Tämä nyt käytössäni oleva liittymä on Easy Prepaid Aito 4G, aikaisemmin oli se "tavallinen" Prepaid.

 

Onko näissä uudemmissa asetettu operaattorin toimesta jotakin estoja ettei tuohon ko. lyhytnumeroon voi lähettää viestejä. Viestin hinta siellä vaintelee riippuen millaisen käyttöajan tilaa.

Olen asiaa tiedustellut ko. toimijan asiakaspalvelusta ja sieltä saanut liitteen mukaisen vastauksen.


5 kommenttia

Miksi Soneran prepaidilla ei pysty soittamaan 020 tai 010 alkuisiin numeroihin ellei ole min. 20€ saldoa. Kilpailijoillanne ei tällaisia järjettömyyksiä ole. Eikö tekniikkanne ole kilpailijoittenne tasolla vai haluatteko muuten vain olla ilkeitä?

Moikka @evirranko ja tervetuloa Klaaniin!


 


Ei me tietenkään ilkeitä haluta olla. :)


Taustallahan tässä on sellanen juttu, että monet palvelunumerot ovat huiman kalliita, eli on olemassa esimerkiksi sellaisia, joissa minuuttihinta voi olla kymmeniä euroja.


 


Prepaidissä saldotiedothan päivittyvät pikkasen viiveellä, eli tämä käytännössä turvaa sitä, että asiakkaillamme on sitä saldoa käytettävissä sen palvelupuhelunkin jälkeen. Ettei käy niin, että mennään saldossa joko miinukselle, tai asiakkaalla nopean palvelupuhelun jälkeen loppuu saldo kokonaan.


 

Moikka @teepanen ja tervetuloa Klaaniin! :)


 


Prepaidissa on rajoitettu useat lyhytnumerot kokonaan.


Moni näistä numeroista on hyvin tyyriitä, sekä saldo päivittyy hippasen viiveellä.


Tämähän turvaa sitä, ettei yhden maksullisen viestin myötä koko saldo kulu loppuun. :)


 


Joitain lyhytnumeroita on kuitenkin sallittujen listalla. Näitä ovat maksupalvelulain mukaiset 169-, 177- ja 178-alkuiset numerot. Voisiko olla, että aiemmin käyttämäsi lyhytnumero on ollut sallittua muotoa? 🙂

Kiitos selvityksestä. Muistin jälkeenpäin että aikaisemmat viestit kyseiseen palveluun lähetin toisen operaattorin preepaid-liittymästä ja ne meni perille mikäli saldo riitti.

Jos saldo oli esim. 1,89 ja viesti olisi maksanut 1,90 niin tuli välittömästi ilmoitus että saldo ei riitä. Mikäli saldo oli 1,90 ja viesti maksoi 1,90 niin se meni perille ja välittömästi tuli vahvistus viestin perille menosta.

 

MIKSI SONERALLA on jokin "kivikautinen" älytön rajoitus, tekniikkahan on jo keksitty ettei prepaid toimi mikäli saldoa ei ole riittävästi. Onko kyse haluttomuudesta vai osaamattomuudesta vai laahaako saldon reaaliaikainen seuranta vielä 1900-luvun tekniikalla???????

Halua olisi kyllä, mutta rajoituksen taustalla on juurikin tuo, että saldo voi tiettyjen palvelunumeroiden suhteen päivittyä hyvinkin viiveellä. Harmillinen tilanne, mutta näillä mennään :smileyhappy:

Vastaa