Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Prepaid-netti & surffailun aloittamishetki...

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ostin toukokuussa elämäni ekan Prepaid-simmin - tuollaisen 1kk 4G-surffailupaketin siis (mukava tarjous 20e).

Oma Simmin käyttöaika oli/on keskikesällä eli kokolailla tarkkaan koko tämä heinäkuu.

 

Tähän saakka hyvin, MUTTA...

MIKSI IHMEESSÄ tuon Prepaid-SIMmin PIN-koodia EI oletusarvoisesti kysytä, kun simmin tuuppaa koneeseen (tabletti) ja laitteen starttaa??? 

Nyt onnekseni (kerrankin) luin käyttöohjeläpyskän ja siitä tuo PIN-koodin oletus-ohitus selvisi...  Ajatus oli tietenkin laittaa SIM koneeseen heti ja näppäillä PIN vasta, kun SIM-surffailun aloittamishetki koitti...  Tuo temppu olisikin yllättäen tuottanut sellaisen saavutuksen, että maksettu kk olisi jo loppunut, ennen kuin käytön heinäkuinen aloitushetki koitti.

Nyt siis piti pantata/koittaa pitää SIM tallella jossain (muualla kuin koneessa) siihen saakka, kunnes WLAN-ulkopuolinen kesäelämä alkoi.

 

Miksi Prepaid-SIMmin PIN-kysely siis ei voi olla oletusarvoisesti päällä - eli että pyytäisi näpyttelemään sen ohjesetin RAAPUTUSPINNAN alla olevan, mutta jo ohjeessa 0000.ksi paljastetun (???) PIN-koodin, JOTTA vahinkostartteja ei tapahtuisi - vai noinko sen halutaankin olevan????? 😞

 

 

 

 

 

 

10 vastausta
ElinaSo
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 11 custom-general.kudos
  • 54 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@DigiHate  kirjoitti:

 

Tähän saakka hyvin, MUTTA...

MIKSI IHMEESSÄ tuon Prepaid-SIMmin PIN-koodia EI oletusarvoisesti kysytä, kun simmin tuuppaa koneeseen (tabletti) ja laitteen starttaa??? 

PIN-koodia kysytään laitteissa sen takia, että se suojaisi niitä ulkopuolisilta. Laitteen asetuksista pystyt määrittelemään ja muuttamaan sen, kysyykö se PIN-koodia. Pääsääntöisesti PIN-koodia kysytään liittymissämme aina, lukuun ottamatta esimerkiksi reitittimiin, valvontakameroihin tai riistakameroihin myynnissä olevia nettiliittymiä.
 
Koska Prepaidit maksetaan etukäteen, antaisi vääriin käsiin joutunut kortti mahdollisuuden käyttää liittymää ilman rajoitteita, ellei kyselyä olisi. Poikkeuksena tässä ovat ainoastaan nuo mainitsemani nettiliittymät, joista kysely puuttuu laitteen ominaisuuksien vuoksi.

 


@DigiHate  kirjoitti:

 

Nyt onnekseni (kerrankin) luin käyttöohjeläpyskän ja siitä tuo PIN-koodin oletus-ohitus selvisi... 

 

Olitko tutustunut siis tämän sivun alhaalta löytyviin käyttöohjeisiin? Käyttöohjeet kannattaa aina lukea, varsinkin jos on kyseessä itselle täysin uusi palvelu.

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lueppas kysymykseni uudelleen....

jannyman
Vakiokalustoa ☆
  • 47 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä sen noin halutaan olevan, että kortti sisään vain ja surffailemaan. Moni on valitellut juuri päinvastaisesta, että turhan hankalaa käyttää korttia ensin puhelimessa, että saa kyselyn pois, ja vasta sitten voi kortin laittaa reitittimeen. Paljon helpompaa kun kysely on oletuksena pois päältä.

 

Jos olen oikein ymmärtänyt, nettikuukausi lähtee käyntiin ensimmäisestä nettiyhteydestä, eli mobiilidatan tulisi olla pois päältä silloin kun kortin laittaa esim. tablettiin, niin välttyy laskutuksen alkamisesta. Vai katsotaanko pelkkä verkkoon kirjautuminen jo nettikuukauden aloitukseksi, ei kait?

ElinaSo
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 11 custom-general.kudos
  • 54 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@DigiHate  kirjoitti:

Lueppas kysymykseni uudelleen....


No jopas, tässä meni nyt ajatukset vastauksessa väärin päin - pahoittelut tästä. Oletukseni oli, että PIN-koodikysely olisi Prepaideissa automaationa päällä. Laitoin ominaisuuksista nyt vielä kyselyä eteenpäin. Palaan asiaan, kun tuosta saadaan selvennystä.

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No koskaas se selvennys tuohon on luettavissa....??

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 542 custom-general.replies
  • 17 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@DigiHate  kirjoitti:

No koskaas se selvennys tuohon on luettavissa....??


Pahoittelut, että vastauksen saamisessa on hieman kestänyt.

 

Prepaid-nettiliittymiin ei ole erikseen myytävänä sim-kortteja, mitkä eivät kysy pin-koodia. Prepaid-nettiliittymissä kysely on oletuksena pois päältä johtuen juuri näistä hankaluuksista saada esimerkiksi reititin otettua käyttöön. Kyselyn saa asetuksista päälle halutessaan.

 

Liittymän laskutus alkaa, kun otetaan ensimmäinen datayhteys, puhelu tai tekstiviesti ulospäin. Prepaid-nettiliittymillähän voi myös soittaa ja viestitellä mikäli lataa saldoa. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
irritus
Konkari
  • 574 custom-general.kudos
  • 1033 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli pin-koodin hallintaa varten aktivoimattomilla Prepaid-liittymillä asiakkaan täytyy hankkia tietokoneeseen kytkettävä sim-kortinlukija tai puhelin, jonka verkkotekniikkaa Suomessa ei käytetä. Esimerkiksi Pohjois-Amerikan markkinoille tarkoitetttu GSM1900-yksitaajuuspuhelin.

DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

(Perhana - mistäs vastausnamikasta saa edelliset puheenvuorot mukaan nykyään??) 🙂

 

NIIN - no jos tollasen SIMmin ajatuksissaan tuuppaa koneeseen ja kun ei ollutkaan tarkoitus aloittaa (esim. 1kk.n) PrePaid-jaksoa heti, niin saako sen jakson avaushetken jotenkin jossain peruttua/nollattua - vai onko se vaan oma vika, "mitäs kytkit"?? 

jannyman
Vakiokalustoa ☆
  • 47 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuten totesin edellisessä viestissäni, pitäisi tajuta ottaa mobiilidata pois asetuksista ennen kortin laittamista päätelaitteeseen, niin datayhteys ei muodostu, eikä siten laskutuskausikaan lähde käyntiin. Ei sitä enää sen jälkeen saa nollattua, jos datayhteys on muodostunut.