Prepaidin saaminen takaisin käyttöön

  • 20 June 2016
  • 3 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Minulla on kakkosliittymänä Soneran prepaid-liittymä, jota olen viimeksi käyttänyt viime vuonna. Nyt minulla tuli ongelma Microsoftin sähköpostin kanssa, kun yritin kirjautua sinne, tuli viesti, että epäilevät jonkun muun käyttävän sähköpostia ja pyysivät kirjoittamaan vahvistuskoodin, joka lähetetään tuohon prepaid-numeroon. Ongelma on nyt tietysti se, etten muista enää sim-kortin pin-koodia eikä taida olla. Pitääkö minun heittää nyt hyvästit sekä sähköpostilaatikolle että tuolle kakkosliittymälle? En ole rekisteröinyt liittymää mitenkään itselleni, siirtänyt vain nettipankista siihen lisää saldoa entisen loputtua. 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei  ja tervetuloa Klaaniin!


 


Tuosta Sonera Prepaid-liittymästä, se on voimassa 12 kk käyttöönotosta tai viime latauksesta. PIN- ja PUK-koodit löytyvät SIM-kortin kehyksestä (toivottavasti olet säilyttänyt sen ja kenties ostopakkauksen).


 


Microsoftin ohjeita unohtunut salasana ja muita ongelmia sisäänkirjautumisessa löytyy kohta jos et saa suojauskoodia. Toimi sen antamien ohjeiden mukaan : http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-live/account-reset-password-forgot-faq


 


Toivotaan, että näistä olisi apua :)

Niin no, ei ole harmainta hajua missä se pakkaus on tai onko ylipäänsä tallessa. Ilmeisesti jos se on kadonnut, niin asialle ei ole tehtävissä mitään?

 

Microsoftilta sain lomakkeen, johon piti vastata kaikenlaista, kuten entisiä salasanoja (en ole ikinä vaihtanut), luottokortin numeroa (en ole sitä heille ikinä antanut), viimeisimpiä osoitteita, mihin olen viestejä laittanut (käyttänyt kyseistä meiliä monta kk sitten, en muista yhtään jne.) Saa nähdä mitä sieltä vastataan. Sikäli on kyllä typerää, että epäävät multa sähköpostiin pääsyn, vaikka muistin salasanan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Terda kirjoitti:

Niin no, ei ole harmainta hajua missä se pakkaus on tai onko ylipäänsä tallessa. Ilmeisesti jos se on kadonnut, niin asialle ei ole tehtävissä mitään?


 


Microsoftilta sain lomakkeen, johon piti vastata kaikenlaista, kuten entisiä salasanoja (en ole ikinä vaihtanut), luottokortin numeroa (en ole sitä heille ikinä antanut), viimeisimpiä osoitteita, mihin olen viestejä laittanut (käyttänyt kyseistä meiliä monta kk sitten, en muista yhtään jne.) Saa nähdä mitä sieltä vastataan. Sikäli on kyllä typerää, että epäävät multa sähköpostiin pääsyn, vaikka muistin salasanan. 




No joo se on kyllä tosi, että kyselevät ihan älyttömiäkin. Ei mitään luottokortti numeroita kumminkaan kannata antaa. Toivottavasti kumminkin kirjautuminen onnistuu :)


Prepaid-liittymää on vaikea saada uudelleen toimintaan, jos et muista salasanaa ja korttikehikkoa ei löydy. Sonera kaupasta voisi saada uuden prepaid-sim-kortin kadonneen tilalle, mutta se edellyttäisi vanhan kortin ostopakkauksen löytymisen.

Vastaa