Puheaikarajoitus liittymässä on vanhanaikainen

  • 2 August 2017
  • 2 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Miksi on olemassa vielä liittymiä, joissa on joku puheajan yläraja? Verkot on tehty dataliikennettä varten, eikä puhuminen vie kapasiteetista varmaan prosenttiakaan. Meille tuli yllätyslasku, kun lapsi oli puhunut yli 600 minuutin kuukaudessa, ja toisaalta datakattoa ei ole. Ylitystekstarikin meni lapselle, joka ei tietenkään ilmoittanut siitä äidilleen eli liittymän omistajalle.

 

Taannoin, kun asiakaspalvelijan kanssa poistettiin datakatto, ei hänen kuulemma tarvinnut mainita puheajan rajoituksesta, "koska olimme ilmeisesti tyytyväisiä liittymään". Rahastusta vanhoilla asiakkailla, sanon minä.


2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

minun tietojen mukaan puheminuutit vie kyllä kapasiteettia mutta voi vaikea mitata miten kun puhe välitetään gsm ja umts verkoissa ja data useimmiten lte verkossa. onhan suuntaus ollut rajattomiin päin vähän kaikkialla. itse kyllä hyväksyn jonkun 5000 minuutti ja kappale rajan koska ongelmana ei välttämättä ole kapasiteetti vaan hyväksikäyttö, väärinkäyttö, häirintä ja mainosviesti syyt.

 

telialla (soneralla) joskus oli saldosopimus mutta nyt jää mysteeriksi saako sitä enää. tosin saldovahti löytyy mutta lähettää vain tekstiviestejä haluttuun numeroon mutta ei rajoita mitään. ehkäpä jokin osittainen käyttöminuutti raja voisi olla paikallaan vielä.

 

sen verran joudun sanomaan että rajaton data ei tarkoita automaattisesti rajatonta puhetta tai viestejä.

 

voisit katsoa kahden kilpailijan palvelu tarjonnan koska niillä on vahtoehtoina täysin rajattomia vaihtoehtoja.

 

voisit myös mahdollisesta neuvoa lastasi käyttämään jotain nettipohjaisia palvelua tuohon massakäyttöön, esim whatsapp, skype, signal ja jne.

Ei ne, jotka eivät tarvitse rajatonta liittymää, halua myöskään maksaa rajattomasta liittymästä. Operaattori hinnoittelee rajattoman liittymän kuitenkin 25-35 €: oon, joka on vähän puhuvalle liian kallis liittymä. Ei jatkoon.

Vastaa