Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Toscar
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Puhelin käskee asettamaan SIMin uudestaan, kun mobiiliverkko on pudonnut.

Mulla on ärsyttävä vika: jos mobiiliverkko on pudonnut matkan aikana ja yritän maksaa parkkia Easyparkilla, niin puhelin käskee asettamaan SIMin puhelimeen (jossa se jo on). Virta pois ja takaisin päälle auttaa, mutta aikaa palaa. Puhelin on Galaxy S7, mutta sama vika oli jo S4ssa. Telia lähetti uuden SIMIN, mutta vika jatkuu.

ovatko muut törmänneet tällaiseen?

 

6 vastausta
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1747 custom-general.kudos
  • 2228 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@Toscar kirjoitti:

Mulla on ärsyttävä vika: jos mobiiliverkko on pudonnut matkan aikana ja yritän maksaa parkkia Easyparkilla, niin puhelin käskee asettamaan SIMin puhelimeen (jossa se jo on). Virta pois ja takaisin päälle auttaa, mutta aikaa palaa. Puhelin on Galaxy S7, mutta sama vika oli jo S4ssa. Telia lähetti uuden SIMIN, mutta vika jatkuu.

ovatko muut törmänneet tällaiseen?

 


Tervehdys @Toscar!

 

Koskeeko tämä siis vain Easypark-sovellusta? Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Toscar
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kuvasin epätarkasti: ei todellakaan koske vain Easypark-sovellusta, se vain oli se, jonka avulla tutustuin tähän vikaan.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2415 custom-general.kudos
  • 3734 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Hei @Toscar!

Ihan vastaavaa ongelmaa ei ole ollut, mutta viallinen sim-kortti oli joskus. Puhelimeni kysyi pin-koodia vähän väliä ja se piti uudelleen käynnistää jotta puhelut ym alkoivat toimimaan. Sama toistui toisella puhelimella. Sitten tilasin uuden sim-kortin ja ongelma poistui. Kokeile tilata vielä uusi sim-kortti (ilmainen), jos olisi sittenkin vikaa tuossa toisessakin sim-kortissa. Ja onhan sim-kortti tukevasti paikoillaan, ettei se pääse heilahtamaan koska silloin tuollainen virheilmoitus voi kyllä tulla.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Toscar
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos kiisseli67!

 

ajattelin katsoa vielä tilannetta - SIM-ongelmaan viittaisi se, että heti saatuani uuden SIMin ajelin Peijaksen parkkipaikalle, joka aiemmin oli takuuvarma ongelman ilmenemispaikka. Ei ilmennyt tällä kertaa, eikä toisellakaan kerralla. Nyt on alkanut ilmetä, ja jos jatkuu, niin tilaan raas uuden SIMin. En usko, että SIM pääsee liikkumaan, S7n SIM-kelkka on sen verran tiivis.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 813 custom-general.kudos
  • 1103 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions

Tervetuloa yhteisöön @Toscar! Sellaista vielä täältä muistuttelen että kannattaa katsoa ettei sim kortissa tai kelkassa ole mitään likaa joka haittaisi kortin toimintaa. Jos kortti alkaa oirehtimaan useamminkin niin sitä voisi myös testata toisella puhelimella jos suinkin mahdollista. Näin saa ainakin rajattua laiteongelman pois.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Toscar
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Luulin, että se olit sinä Merja_J, joka ehdotit puhelimen palauttamista tehdasasetuksiin backupin jälkeen ja sitten palauttaa se, mutta en löydä sellaista viestiä. Seurasin kuitenkin neuvoa ja se tuntui tepsivän ainakin toistaiseksi. Eli kiitos.