Puhelinliittymätarjonta ei tyydytä


Käyttäjätaso 7

Uusmyynnissä ei ole ensimmäistäkään aikuisille tarkoitettua puhelinliittymää älypuhelimelle , jonka hinta olisi alle 20€/kk. Alle 28 vuotiaille ja lapsille on jotakin , mutta ei esim. varttuneemmalle väelle , joiden puhelimen käyttö on jo rajallista.


 


Miten olisi esim. tällainen:


 


Rajaton Lite 20M , jossa siis 20Mbit/s rajaton LTE-netti ja puhelut sekä viestit käytön mukaan. Hinta esim 18€/kk.


 


PS. DOT ei ole ratkaisu meikäläiselle


 


Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa


14 kommenttia

Joo, tämä on ihan totta. Itsekin seurannut eikä ole mitään hyvää tarjousta ja tuo koko DOT on ihan vitsi. Tuntuu että sen Moi:n ja Elisan säädön jälkeen ei ole ilmaantunut hyviä tarjouksia minnekään (jos joku jotain löytää niin kannattaa ilmotella tällä palstalla. No omalla kohdallani kävi sikäli ihan hyvä tuuri kun olen pitkäaikainen asiakas, sain chatin kautta neuvoteltua hyvän liittymän. Kannattaa kilpailuttaa sekä seurata muiden operaattorien tarjouksia, noilla tiedoilla voi ainakin kokeilla ja neuvotella pöydän alta hieman paremman tarjouksen kuin mitä Telia-sivuilta löytyy.

Liittymätarpeita on tosi paljon erilaisia, oikeastaan niin paljon kuin on käyttäjiäkin. Dot on siitä kätevä että se maksaa sen max 25e/kk vaikka liittymää käyttäisi kuinka ja toisaalta jos ei juurikaan käytä, näkyy sekin hinnassa alentavana. Yksi vaihtoehto on myös Rajaton 20M, siihen sisältyy myös vähän käyttöä puheluihin ja viesteihin. 


 


Kiitos liittymäehdotuksestasi @kustaa1967. Tottakai liittymien tulee palvella mahdollisimman monia eri käyttäjiä. Usein liittymä kannattaa valita itselle tärkeimmän ominaisuuden mukaan. Minulla se on netti ja haluan että se toimii, olin sitten suomessa tai ulkomailla. Sen mukaan valitsen paketin, muu sisältö on ekstraa.

Käyttäjätaso 7

@ReOlivia@  kirjoitti:

Liittymätarpeita on tosi paljon erilaisia, oikeastaan niin paljon kuin on käyttäjiäkin. Dot on siitä kätevä että se maksaa sen max 25e/kk vaikka liittymää käyttäisi kuinka ja toisaalta jos ei juurikaan käytä, näkyy sekin hinnassa alentavana. Yksi vaihtoehto on myös Rajaton 20M, siihen sisältyy myös vähän käyttöä puheluihin ja viesteihin. 

 

Kiitos liittymäehdotuksestasi @kustaa1967. Tottakai liittymien tulee palvella mahdollisimman monia eri käyttäjiä. Usein liittymä kannattaa valita itselle tärkeimmän ominaisuuden mukaan. Minulla se on netti ja haluan että se toimii, olin sitten suomessa tai ulkomailla. Sen mukaan valitsen paketin, muu sisältö on ekstraa.


Juu tokihan minä olen tietoinen teidän liittymätarjonnasta.  :smileywink:

 

Rajaton 20M on minulle ihan liian kallis ja sisältää puheluita ja viestejä vähintään kymmenkertaisen määrän käyttööni nähden. Siksi ehdotin ko. liittymästä sitä Lite-versiota , jolloin hinnan voisi painaa reilusti alle 20€/kk. Netiksikin tuo 20Mbit/s riittäisi ihan hyvin. Minulla on nyt 100 Mbit/s liittymä , mutta kun ne käytännön nopeudet pyörii siellä 20 Mbit/s paikkeilla , niin eipä sitä eroa 20Mbit/s liittymällä edes huomaisi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olen tuossa kanssasi samaa mieltä, että monelle varmaankin kelpaisi liittymä, jossa olisi kohtuullisen nopea netti, 1M ja 2M on monessa käytössä turhan verkkainen. Yhdellä tutulla on vielä Yhteys puhelimeen -tarjooman edullisin vaihtoehto, jossa on 5 gigan datakatto. Kahdessa kuukaudessa käyttöä oli noin giga, joten liittymä on hänelle juuri sopiva. Ne kerrat, kun dataa on tarvinnut, ovat olleet mm. kohtuu vaativia videopuheluita ja tiedon etsintää, joissa ei ylimääräistä viivettä kaipaa. Jotenkin hassua, että tälläiseen käyttöön ei ole oikein millään operattorilla tarjota varteenotettavaa vaihtoehtoa. No eräällä on tiskin alla, mutta sitä varten tarvitsee nähdä vaivaa.

Viimeistään kesällä tarjoamat kaikilla uudistuvat, kun tuo 5G tulee kera ensimmäisten päätelaitteiden. Ken tietää, nouseeko hintataso entisestään. Itse veikkaan, että ei, nykyiset "premium" -liittymät tarjoavat 5G -yhteensopivuuden ja vanhemmat saa päivitettyä. Sitä en tiedä, vaatiiko sim-korttien päivittelyä.

Olen sitä mieltä että rajaton liittymillä on pyritty nostamaan hintoja,

Minulle riittäisi dataa alle 5 Gigaa (nopeus min 1 M)  ja puheluita/viestejaä 100-200 min/kpl kuukaudessa, ja hinta esim 15 euro.


@JW798@  kirjoitti:

Olen sitä mieltä että rajaton liittymillä on pyritty nostamaan hintoja,

Minulle riittäisi dataa alle 5 Gigaa (nopeus min 1 M)  ja puheluita/viestejaä 100-200 min/kpl kuukaudessa, ja hinta esim 15 euro.


Näissä hommissa pitää ite vähä nähdä vaivaa ja laittaa operaattoria vaihtoon. Silloin saattaa ehkä saada tarjousta. Nimim oma rajaton liittymä 14,90.


@kustaa1967@  kirjoitti:

Uusmyynnissä ei ole ensimmäistäkään aikuisille tarkoitettua puhelinliittymää älypuhelimelle , jonka hinta olisi alle 20€/kk. Alle 28 vuotiaille ja lapsille on jotakin , mutta ei esim. varttuneemmalle väelle , joiden puhelimen käyttö on jo rajallista.

 

Miten olisi esim. tällainen:

 

Rajaton Lite 20M , jossa siis 20Mbit/s rajaton LTE-netti ja puhelut sekä viestit käytön mukaan. Hinta esim 18€/kk.

 

PS. DOT ei ole ratkaisu meikäläiselle

 

Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa


Minulla on Rajaton Lite 0,2M: rajaton netti, puhelut ja tekstiviestit 0,07/min tai kpl kuukausihintaan 6,90 €. Hyvin toimii ja riittää meikäläiselle.

Minulle riittäisi jopa liittymä, missä netti maksaisi 0,001€/Mt, niin kuin prepaidissa. Jostain syystä tuollaisia liittymiä ei tarjota. Miksi en voi saada prepaid tapaista liittymää omalla numerolla?

 

Miksi huonoin/halvin liittymä omalla numerolla maksaa teillä 7,90 €/k, vaikka se on kalliimpi ja huonompi kuin prepaid, joka on 0€/kk ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@gigatavu@  kirjoitti:

Minulle riittäisi jopa liittymä, missä netti maksaisi 0,001€/Mt, niin kuin prepaidissa. Jostain syystä tuollaisia liittymiä ei tarjota. Miksi en voi saada prepaid tapaista liittymää omalla numerolla?


 


Miksi huonoin/halvin liittymä omalla numerolla maksaa teillä 7,90 €/k, vaikka se on kalliimpi ja huonompi kuin prepaid, joka on 0€/kk ?




Prepaidin tapainen omalla numerolla kuulostaa ihan Dotilta 🙂 Oletko koskaan ajatellut testata tuota liittymää? Siinä tosiaan veloitetaan vain käytön mukaan. Ja puhelimeenhan voi ladata tuon Dotin sovelluksen näin testimielessä ja se kertoo paljonko liittymällä olisi hintaa nykyisellä käytöllä. Suositelen ainakin kokeilemaan! 

Käyttäjätaso 7

@Merja_J@  kirjoitti:

@gigatavu@  kirjoitti:

Minulle riittäisi jopa liittymä, missä netti maksaisi 0,001€/Mt, niin kuin prepaidissa. Jostain syystä tuollaisia liittymiä ei tarjota. Miksi en voi saada prepaid tapaista liittymää omalla numerolla?

 

Miksi huonoin/halvin liittymä omalla numerolla maksaa teillä 7,90 €/k, vaikka se on kalliimpi ja huonompi kuin prepaid, joka on 0€/kk ?


Prepaidin tapainen omalla numerolla kuulostaa ihan Dotilta 🙂 Oletko koskaan ajatellut testata tuota liittymää? Siinä tosiaan veloitetaan vain käytön mukaan. Ja puhelimeenhan voi ladata tuon Dotin sovelluksen näin testimielessä ja se kertoo paljonko liittymällä olisi hintaa nykyisellä käytöllä. Suositelen ainakin kokeilemaan! 


Ei millään pahalla , mutta DOT on kyllä niin sekava soppa , että en suosittele. Minulle on jäänyt myös epäselväksi , että voiko sen DOT:n laittaa e-laskutukseen vai voiko sitä hallinnoida vain ja ainoastaan ko. mobiiliappilla. Jos vain appilla , niin kiitos ei.

 

Jos haluat prepaidin kaltaisen liittymän , niin sitten tilaat prepaidin ja rekisteröit sen. Silloin sitä voi hallinnoida etänä netissä sekä tietokoneella että mobiiliappilla. Tosin se numeron siirrettävyys edelleen puuttuu prepaideista. Elisalla on ns. latausliittymä ja se tukee myös numeronsiirtoa , mutta ei taas 4G:tä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@kustaa1967  kirjoitti:


Ei millään pahalla , mutta DOT on kyllä niin sekava soppa , että en suosittele. Minulle on jäänyt myös epäselväksi , että voiko sen DOT:n laittaa e-laskutukseen vai voiko sitä hallinnoida vain ja ainoastaan ko. mobiiliappilla. Jos vain appilla , niin kiitos ei.


 


Jos haluat prepaidin kaltaisen liittymän , niin sitten tilaat prepaidin ja rekisteröit sen. Silloin sitä voi hallinnoida etänä netissä sekä tietokoneella että mobiiliappilla. Tosin se numeron siirrettävyys edelleen puuttuu prepaideista. Elisalla on ns. latausliittymä ja se tukee myös numeronsiirtoa , mutta ei taas 4G:tä.




Dot-liittymällä ei ole e-laskun mahdollisuutta käytettävissä. Dotin laskut veloitetaan suoraan maksukortilta ja hallinta tapahtuu käytännössä kokonaan sovelluksen kautta. Dotista löytyy tietoja tarkemmin nettisivuilta ja toki esimerkiksi mobiiliapplikaatiosta löytyy chat avuksi :) 

Käyttäjätaso 7

@JoonasLam@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

Ei millään pahalla , mutta DOT on kyllä niin sekava soppa , että en suosittele. Minulle on jäänyt myös epäselväksi , että voiko sen DOT:n laittaa e-laskutukseen vai voiko sitä hallinnoida vain ja ainoastaan ko. mobiiliappilla. Jos vain appilla , niin kiitos ei.

 

Jos haluat prepaidin kaltaisen liittymän , niin sitten tilaat prepaidin ja rekisteröit sen. Silloin sitä voi hallinnoida etänä netissä sekä tietokoneella että mobiiliappilla. Tosin se numeron siirrettävyys edelleen puuttuu prepaideista. Elisalla on ns. latausliittymä ja se tukee myös numeronsiirtoa , mutta ei taas 4G:tä.


Dot-liittymällä ei ole e-laskun mahdollisuutta käytettävissä. Dotin laskut veloitetaan suoraan maksukortilta ja hallinta tapahtuu käytännössä kokonaan sovelluksen kautta. Dotista löytyy tietoja tarkemmin nettisivuilta ja toki esimerkiksi mobiiliapplikaatiosta löytyy chat avuksi :) 


Kiitos tiedoista.

 

Minä en kortilla maksa mitään laskuja , vaan meillä kaikki tärkeät laskut on e-laskuna. Siis meille ei DOT:ia ikinä tule.

Käsittääkseni DOT tulee tosi kalliiksi, jos käyttää vähän dataa, mutta päivittäin. Sillä alkumaksu on aika korkea ja liittymä tulee edullisemmaksi vain jos käyttää paljon dataa/puheluita.

 

En käytä kuin 5-30Mt dataa päivittäin. Easy Prepaidissa voin ostaa 5Gt paketin 10€:lla ja se riittää minulle 6kk:ksi. Eli yhden kuukauden hinnaksi tulee reilut 1,5€. Voitte laskea itse paljonko vastaava käyttö tulee maksamaan DOT:ssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@gigatavu@  kirjoitti:

Käsittääkseni DOT tulee tosi kalliiksi, jos käyttää vähän dataa, mutta päivittäin.


Pitää paikkansa. Jos yhteys on auki koko ajan, yksistään Dotin aloitusmaksut tekevät keskimäärin 6,09 €/kk. Varsinainen tiedonsiirto tulee tuon lisäksi.

 

Telia Prepaidiin verrattuna Dot on edullisempi ainoastaan silloin, kun tiedonsiirtomäärä on 67 – 464 Mt/vrk. Jos mennään alle tai yli tuon, Prepaid on edullisempi.

 

5 – 30 Mt/vrk maksaa Dotilla 7,57 – 14,16 €/kk, Prepaidilla 1,52 – 9,13 €/kk.

Vastaa