https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/numeronsiirto
"Kuinka kauan numeron siirtyminen Telialle kestää?
Numeron siirtoaika on 5 arkipäivää, mikäli ostat Telian liittymäsi Telia Kaupassa. Jos ostat liittymäsi verkkokaupastamme tai asiakaspalvelumme kautta, siirtoaika on noin 7 arkipäivää. Numeron siirrosta johtuva tekninen katkos kestää korkeintaan 10 minuuttia. Lähetämme sinulle tekstiviestin tarkasta siirtohetkestä sekä ohjeet siitä, miten toimia siirtohetkellä."
"Numeronsiirrossa vaihtuu SIM-kortti, liittymän palvelut ja kuuluvuus. Numeronsiirto kestää 5-15 arkipäivää. Tilauksen yhteydessä voit esittää toiveen siirtoajankohdasta. Sopimuksen teon jälkeen sinulta ei vaadita toimenpiteitä, vaan operaattorit hoitavat siirron keskenään."
Vai ei vaadita toimenpiteitä. Eiköhän se SIM kortin vaihtaminen luuriin ole kuitenkin aika tärkeä toimenpide ?
Mutta miten sen tekee jos sitä SIM korttia ei tule vielä viikossakaan ? Ja sitten on seuraavat puoli viikkoa pois kotoa. Pitää kai peruuttaa numeronsiirto, jos sitä korttia ei tule parin päivän sisään.
Viimeksi kuukausi sitten kun olin harkinnassa siirtyä TElialle, mutta nykyinen operaattorini sai minut houkuteltua takasin. Niin silloin tuli heti kanssa tilausvahvistus. ja seuraavana päivänä jo SIM kortti. Nyt ei kuulu viikossakaan. Ei tietoa onko edes käsitelty, tai lähetetty. Postiluukku ei kolahda, vastauksia ei tule sähköpostitse , chatissa tai puhelimitse. Ollaan vaan suurinpiirtein "ei vähempää vois kiinnostaa".
Perjantaina tuli "soitamme teille huomenna". joopati joo... Vähän toi huominen venyy.
Ensinnäkin, minulle ei annettu tietoa että voin esittää toiveen siirtoajankohdasta. (tein tilauksen verkossa ja sain samantein sähköpostiini tilausvahvistuksen. perjantaina tekstiviestin - minkä jälkeen vanha operaattori alkoikin pommittaa. Teliasta sen koommin ei kuulukaan mitään. Ei vaikka mistä kysyis.)
Eli heti kun operaattoreilta saa jonkun tilauksen, niin sitten ei asiakkaista välitetääkään yhtään mitään.
Olisitte vähän aikaa edes esittänyt välittävänne.
Asiakaspalvelu ja asiakkaiden huomioiminen on kuitenkin nykyään aika iso palveluvaltti. minä annan siitä hyvästä asiakaspalvelusta plussaa kun teen kilpailutuksia. en aina vain hinnoista.
Nyt tulee miinusta ennen kun olen kerinnyt edes asiakkaaksi asti.
Toinen asia, miten voi olla niin iso haitari numeronsiiron kestosta kun 5 - 15 arkipäivää !
Minä en ole kotona esim. nyt tämän viikon perjantaista seuraaviin neljään päivään. ja olisi kauheen kiva, jos se SIM kortti edes tulisi ennen sitä. että saisin sen mukaani siltä varalta jos numeronsiirto tapahtuu näinä päivinä kun en ole kotona. Tarvitse puhelinta kuitenkin joka päivä.
Miten on sitten mahdollista että numeronsiirrosta eräs tuttavani sai sovittua kiirehtimisen pari kuukautta sitten, jos se on 5 - 7 päivää "lakisääteinen", kuten joku Telialainen sanoi. joskin en heti luota Teliankaan sanomisiin suorilta käsin. sen verran on tullut opittua kantapään kautta.
Mutta jos täällä nyt joku kertois miten asiat ihan aikuisten oikeesti on.