Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SnanZo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Puhelu hälyyttää vain kerran

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ilmeni tälläinen ongelma, puhelimella soittaessa tai puhelua vastaanottaessa hälyttää vain kerran tai kaksi ja katkaisee automaattisesti. Kokeiltu soittaa useisiin eri numeroihin, ei vaikutusta.

Osaisko joku kertoa mitä tehdä?

14 vastausta
kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2619 custom-general.kudos
  • 4153 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @SnanZo ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Oletko kokeillut sim-korttia toisessa puhelimessa, tekeekö saman siinäkin?

Onko sinulla puhelimen asetuksissa valittuna vain sallitut numerot?

Entä vastaaja onko käytössä tai puhelun siirrot?

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 104 custom-general.kudos
  • 251 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

mitenköhän tunne että tämä liittyy volte:en. kokeilisitko siten että vastaanottajalla ja sinulla olisi gms tai umts verkko pakkovalittu.

irritus
Konkari ☆
  • 731 custom-general.kudos
  • 1314 custom-general.replies
  • 104 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aivan ensin kannattaa tarkastaa, ettei puhelimesta ole lipsahtanut älä häiritse tila päälle. Joskin sen pitäisi vaikuttaa ainoastaan saapuviin, ei lähteviin puheluihin.

 

VoLTE:ssä puhelut voivat soida, vaikka ne eivät oikeasti soi missään. Kokeile jotakin näistä:

 

  • Poista puhelimen asetuksista VoLTE tai kehittyneet puhelut käytöstä.
  • Pakota puhelin UMTS- eli 3G-verkkoon.
  • Pakota puhelin GSM- eli 2G-verkkoon.

Mikäli puhelut toimivat nyt, VoLTE:n yhteensopivuudessa on ongelmia.

 

Jos puhelut tämän jälkeenkin epäonnistuvat, kannattaa tarkastaa, ettei liittymää ole suljettu esimerkiksi maksamattomien laskujen takia. Myös liittymän estot kannattaa tarkastaa, Omat Sivut → Liittymäni ja Palveluni → liittymän puhelinnumero → Lisäpalvelusi → Estot ja rajoitukset, Muokkaa.

 

@kiisseli67ehdotukset toisella puhelimella kokeilemisesta sekä vastaajan ja soitonsiirtojen tarkastaminen ovat myös hyviä. Soitonsiirrot voi tarkastaa näppäilemällä numerovalitsimeen:

 

  • *#21# 📞 kertoo välittömän soitonsiirron tilan
  • *#61# 📞 kertoo viivesiirron tilan
  • *#62# 📞 kertoo ei verkossa siirron tilan

Soitonsiirrot saa poistettua vastaavasti ##21# 📞, ##61# 📞, ##62# 📞 tai kaikki soitonsiirrot kerralla ##002# 📞.

 

Huomioi, että Mini, Prepaid, Sopiva, Säästöpaketti, Yhteys Puhelimeen ja Yhteys Rajaton liittymissä on kiinteät soitonsiirrot vastaajaan. Näistä liittymistä vastaajasiirtoja ei voi poistaa, mutta vastaajan asetuksista voi käydä valitsemassa, vastaako vastaaja puheluihin tai ei.

 

Vastaajan hallinta tapahtuu joko puhevalikon kautta soittamalla vastaajaan tai kirjautumalla Omille Sivuille numeerisella käyttäjätunnuksella. Mikäli sinulla ei ole numeerista käyttäjätunnusta, lähetä siitä liittymistä, mille tarvitset tunnuksen tekstiviesti SALASANA numeroon 15400. Saat vastauksena salasanan, jolla pääset kirjautumaan Omille sivuille.

 

Numeerisella käyttäjätunnuksella Vastaajan hallinta löytyy Omat Sivut → Liittymäni ja Palveluni → liittymän puhelinnumero → Liittymäsi → Vastaaja. Kapealla ikkunalla lisävalinnat löytyvä ☰ Navigation takaa.

kustaa1967
Konkari
  • 442 custom-general.kudos
  • 980 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:

Numeerisella käyttäjätunnuksella Vastaajan hallinta löytyy Omat Sivut → Liittymäni ja Palveluni → liittymän puhelinnumero → Liittymäsi → Vastaaja. Kapealla ikkunalla lisävalinnat löytyvä ☰ Navigation takaa.


Vaihtoehtoisesti voi yhdistää Vastaajan hallinnan Telia-tunnukselle. Näin olen tehnyt ja minulla toimii:

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-poiskytkenta-ja-soitonsiirtoj... 

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 104 custom-general.kudos
  • 251 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:

...

  • *#21# 📞 kertoo välittömän soitonsiirron tilan
  • *#61# 📞 kertoo viivesiirron tilan
  • *#62# 📞 kertoo ei verkossa siirron tilan

Soitonsiirrot saa poistettua vastaavasti ##21# 📞, ##61# 📞, ##62# 📞 tai kaikki soitonsiirrot kerralla ##002# 📞.

 

...


yleisuositus on että tee noita komentoa gsm tai umts verkossa, lte:ssä noiden toiminta on niin ja näin koska joutuu alentuu vanhemmille verkkotekniikoille.

 

oma palvelussa tehdyt soitonsiirrot ovat erit kuin kommennoilla tehdyt.

irritus
Konkari ☆
  • 731 custom-general.kudos
  • 1314 custom-general.replies
  • 104 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse  kirjoitti:

yleisuositus on että tee noita komentoa gsm tai umts verkossa, lte:ssä noiden toiminta on niin ja näin koska joutuu alentuu vanhemmille verkkotekniikoille.


Tässä voi todellakin käydä monella eri tavalla. Puhelin saattaa vaihtaa automaattisesti gsm- tai umts-verkkoon ohjauskoodin lähettämisen ajaksi tai sitten ei, jolloin koodin lähettäminen epäonnistuu.

 

Huomaa, että Omilta Sivuilta voi hallita soitonsiirtoja ainoastaan, mikäli liittymään on kytketty 4G Puhe-palvelu.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2069 custom-general.kudos
  • 3401 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ainakin käyttämäni Samsungin puhelin osaa hakeutua 2/3G verkkoon tuoksi ajaksi. Muistaakseni jokin toinen puhelin ei kyseistä temppua osannut, vaan se vaan valitti "verkko ei ole käytettävissä" tms. virheviestiä.

SnanZo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyseessä oneplus nord n100 joka käytössä prepaid liittymän kanssa, saldoa on. Viestit lähtevät normaalisti mutta yhteyden vahvuutta näyttävän palkiston päällä on x-merkintä. Puhelua soittaessa puhelu alkaa, hälyttää kerran soittajan sekä vastaanottajan päässä, senjälkeen katkeaa itsestään.

kustaa1967
Konkari
  • 442 custom-general.kudos
  • 980 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SnanZo  kirjoitti:

Kyseessä oneplus nord n100 joka käytössä prepaid liittymän kanssa, saldoa on. Viestit lähtevät normaalisti mutta yhteyden vahvuutta näyttävän palkiston päällä on x-merkintä. Puhelua soittaessa puhelu alkaa, hälyttää kerran soittajan sekä vastaanottajan päässä, senjälkeen katkeaa itsestään.


Onhan mobiilitiedonsiirto päällä??