Puheluiden katkeaminen

  • 22 June 2020
  • 5 kommenttia
  • 663 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 8 kommenttia

Minulla on Telian puhelin liittymä ja viimeisten viikkojen aikana puhelut katkeilevat päivittäin, kuuluvuus on erittäin huono. Alue Lappeenranta -  53100 alueella, mutta myös muualla Lappeenranssa ainakin. Myös yhteyden saannissa Telian liittymiin vaikeuksia jo pidemmän aikaa. Puhelut menevät vastaajaan. Ongelma on minulla ollut pidempään, mutta samasta ongelmsta valittaa moni muukin täällä. Tänään viimeksi puhelukatkoja ja yhteysvaikeuksia useinta!

 


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

@hahil@  kirjoitti:

Minulla on Telian puhelin liittymä ja viimeisten viikkojen aikana puhelut katkeilevat päivittäin, kuuluvuus on erittäin huono. Alue Lappeenranta -  53100 alueella, mutta myös muualla Lappeenranssa ainakin. Myös yhteyden saannissa Telian liittymiin vaikeuksia jo pidemmän aikaa. Puhelut menevät vastaajaan. Ongelma on minulla ollut pidempään, mutta samasta ongelmsta valittaa moni muukin täällä. Tänään viimeksi puhelukatkoja ja yhteysvaikeuksia useinta!

 


Mikä kännykkän merkki ja malli käytössä? Onko VoLTE eli 4G-puhelut käytössä puhelimessasi?

Samsung S9. Volte ei ole päällä teiltä saatujen ohjeiden perusteella. Joku siellä on kertoi että 4G toimii huonosti ja 3G paremmin???? En tiedä onko teidän puolesta tehty jotain virittelyä kun asiasta olin aikaisemmin yhteydessä. Neuvotiin testamaan ja katsomaan jos tilanne paranee. Viime aikoina ongelma ollut tosi paha. Meillä on myös teidän netti liittymän reititin jossa on mysö SIM. Ko liittymä pätkii myös. Ei hyvä! Jotain pitää oikesasti tehdä asialle tai vaihdan liittymän. 


 


Edit HannaSu: Poistettu puhelinnumero 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@hahil@  kirjoitti:

Samsung S9. Volte ei ole päällä teiltä saatujen ohjeiden perusteella. Joku siellä on kertoi että 4G toimii huonosti ja 3G paremmin???? En tiedä onko teidän puolesta tehty jotain virittelyä kun asiasta olin aikaisemmin yhteydessä. Neuvotiin testamaan ja katsomaan jos tilanne paranee. Viime aikoina ongelma ollut tosi paha. Meillä on myös teidän netti liittymän reititin jossa on mysö SIM. Ko liittymä pätkii myös. Ei hyvä! Jotain pitää oikesasti tehdä asialle tai vaihdan liittymän. 


 


Edit HannaSu: Poistettu puhelinnumero 




Tiedätkö missä on lähimmät tukiasemat alueella? Onko niihin pitkä matka, jos tiedät niiden sijainteja? En pääse tästä katsomaan tarkemmin asiaa, kun postinumero 53100 on suhteellisen laaja alue. Käytännössä näihin kuuluvuusongelmaisiin suosittelen lisäantennia ja silloin reitittimeen kun saisi hyvän signaalin, niin pystyisi hyötykäyttämään VoLTE ja tarvittaessa myös wifi-puhelut. Alueelta ei ainakaan ollut yhtään häiriöilmoitusta avoinna. 

Meillä on kotona teidän reititin, mutta miten se vaikuttaa puhelimen/puheluiden katkeamiseen. Paikka on Kymenraitti jossa ongelmia esiintyy usein. Ollaan kaupungin keskustassa ja jos WiFikin takkuilee, mutta pitäisihän puhelimen toimia?


 


Minusta teillä joku teki liittymääni muutoksia ja nyt en saa VoLTE vaihtoehtoa päälle. 


 


Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@hahil@  kirjoitti:

Meillä on kotona teidän reititin, mutta miten se vaikuttaa puhelimen/puheluiden katkeamiseen. Paikka on Kymenraitti jossa ongelmia esiintyy usein. Ollaan kaupungin keskustassa ja jos WiFikin takkuilee, mutta pitäisihän puhelimen toimia?


 


Minusta teillä joku teki liittymääni muutoksia ja nyt en saa VoLTE vaihtoehtoa päälle. 


 


Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero




Jos siis saisit reitittimen toimivaksi esim. lisäantennin avulla, niin silloin pystyisit puhumaan puheluita wifi-verkossa. Mikäli on tästä keskustan alueesta kyse, niin silloin ei välttättä lisäantenni ole se paras ratkaisu kuitenkaan. Kyseessä siis Lappeenrannan keskusta? Parannusta keskustaan on tulossa tämän kesän aikana. Pystyisitkö tästä olemaan yhteydessä Chatillä meidän Häiriöilmoituksiin, missä katsotaan samalla liittymän VoLTE-tilanteesi kuntoon eli onko se aktivoitu liittymällesi. 

Vastaa