Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sjheikki
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Puhelut ei tule läpi LTE verkossa. Muita kohtalotovereita?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ehkä enemmän helppari asiaa, mutta kun ei siellä tähän aikaan valvo kuin botti, niin kysytään täältä. Ihmettelin kun sain olla poikkeuksellisen rauhassa tänään töissä, ei puhelin soinut kertaakaan. No nyt illalla selvisi että puhelut ei vain tule LTE verkossa läpi. Sama puolisolla (eri puhelin). 3G näyttää onnistuvan.

Vikakartassa ei näytä olevan mitään luettavaa. 

 

Muilla ollut hiljaista tänään (torstaina)? 

4 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1917 custom-general.kudos
  • 2927 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sjheikki@  kirjoitti:

Ehkä enemmän helppari asiaa, mutta kun ei siellä tähän aikaan valvo kuin botti, niin kysytään täältä. Ihmettelin kun sain olla poikkeuksellisen rauhassa tänään töissä, ei puhelin soinut kertaakaan. No nyt illalla selvisi että puhelut ei vain tule LTE verkossa läpi. Sama puolisolla (eri puhelin). 3G näyttää onnistuvan.

Vikakartassa ei näytä olevan mitään luettavaa. 

 

Muilla ollut hiljaista tänään (torstaina)? 


Hei! Mikäs on puhelimien merkki/malli?  Oletteko kenties osallistuneet tuohon VoWifi, VoLTE -pilottiin, joka täällä yhteisössä on käynnissä? Jos ette ole siinä, niin LTE-verkossa ei pitäisikään puhelut vielä kulkea. Mitä jos yrität soittaa vaikka 10068 (Telian ilmainen testinumero), toimiiko? Kokeile puhelimesta lukittaa 2G tai 3G, löytyy yhteysasetuksista valinta. Laite pitäisi valita automaattisesti 2/3G -verkon kun soittaa tai vastaanottaa puheluita sillä edellytyksellä, ettei ole lukinnut vain 4G, LTE -tilaan. Kannattaa siis varmistaa, että verkon valinta on automaattinen.

 

Kyllä tuolla chatissa ihan ihminenkin pitäisi olla, aluksi botti kysyy muutaman kyssärin, kunnes yhdistyy asiakaspalvelijalle. Tosin nyt ei yöllä ole vikapäivystystä paikalla, joten jos vikaa jossain on, niin selvittely jäänee huomiselle huomiselle. Toki häiriöilmoituksen voinee kirjata itsekin Telian sivuilla, omien liittymien ja palveluiden alla.

 

Auttoiko yhtään, kysy toki lisää jos ei ratkennut. Hymiö Onnellinen

Sjheikki
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heips vaan, 

 

Kiitoksia vastauksesta. S7 Edge on luuri ja en ole piloteissa mukana.

Telian testinumeroon voi soittaa, kuin myös muihin numeroihin ihan hyvin mutta jos joku soittaa minulle, niin puhelut eivät tule läpi. Vaihdoin illalla 2G/3G puolelle ja sieltä puhelut tulee läpi, mutta heti kun sallii 4G niin puhelut ei tule läpi. Hauska juttu vain on että 2G/3G puolella en itse voinut soittaa, puhelin ilmoitti jostain verkon hylkäyksestä. 

kjns
Kunniajäsen
  • 717 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sjheikki@  kirjoitti:

Heips vaan, 

 

Kiitoksia vastauksesta. S7 Edge on luuri ja en ole piloteissa mukana.

Telian testinumeroon voi soittaa, kuin myös muihin numeroihin ihan hyvin mutta jos joku soittaa minulle, niin puhelut eivät tule läpi. Vaihdoin illalla 2G/3G puolelle ja sieltä puhelut tulee läpi, mutta heti kun sallii 4G niin puhelut ei tule läpi. Hauska juttu vain on että 2G/3G puolella en itse voinut soittaa, puhelin ilmoitti jostain verkon hylkäyksestä. 


Haiskahtaisi nyt kovasti joltain vialta.

Puhelin saa kyllä verkosta tiedon saapuvasta puhelusta, jolloin se tiputtaa itsensä 2G/3G verkkoon vastaanottamaan puhelua. Samaten jos soittaminen ei onnistu, niin verkkovika tuossa vahvasti haiskahtaa omaan nenään ainakin.

 

Aamulla vaan heti yhteyttä vikapalveluun ja vikailmoitus kehiin.

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 409 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sjheikki, hyviä neuvoja jo tuossa @Purnipsi ja @kjns: mikäli vika vielä jatkuu, niin otathan meihin yhteyttä jo mainitun chatin kautta tai vaikka kilauttamalla 0206-90400. Sim-korttia toki voisi kokeilla vielä toisessa puhelimessa, jos se on mahdollista mutta jos ongelma alkoi sinulla ja vaimolla samanlaisena samaan aikaan, niin meille vain yhteyttä, niin tutkitaan.