Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

SIM-kortin vaihdosta perittävä maksu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

uusi sim-kortti maksaa 7€/kpl, myös oma palvelusta. hinta alkaa olla melkein ryöstöä. niinkuin "irritus" toisella foorumilla sanoi, kannattaa vaihtaa killpailijalle ja saa samalla halvemman liittymänkin.

 

muutakin muuttu, jotkin parannuksia ja toiset hintojen nostoja.

 

hintoja:

https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Edit HannaSu: muokattu hieman otsikkoa.

14 vastausta
HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

Ymmärrän paineen mukailla kilpailijoita liittymissä ja myös oheis/lisä/kytkentämaksuissa. Ymmärrän seitsemän euron maksun, jos SIM-kortti on kadonnut tai tuhoutunut, mutta jos se normaalissa käytössä lahoaa, tulisi vaihtaminen uuteen tapahtua maksuttomasti. Lisäksi jos se ongelmanrajauksen vuoksi Telian pyynnöstä uusitaan. Onneksi minulla on muutama "vara" kortti kotona tallessa.

 

Minun mielestäni kuitenkin SIM-kortin maksuttomuus oli yksi Telia valttikorteista verrattuna muihin operaattoreihin. Nyt sitä ei enää harmillisesti enää ole.


Tuota SIM-korttia tarvitsee harvoin vaihtaa, sillä niissä lähtökohtaisesti ilmenee hyvin harvoin mitään vikaa. Jos esimerkiksi on jostain syystä saanut viallisen SIM-kortin tai kortti on hukkunut postissa, voidaan näissä tapauksissa kortti tietenkin vaihtaa veloituksetta.

| Telia Yhteisön moderaattori |
sevk_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 38 custom-general.kudos
  • 270 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Se olisi myös iloinen asia, että liittymän avaamisen yhteydessä lähettäisiin ehjiä sim-kortteja. Nimim. 2 kertaa eri kerroilla rikkinäinen sim-kortti suoraan kuoresta. Jos tällainen trendi jatkuu ja aletaan ehjästä kortista 7 euroa nyhtämään, niin saa kyllä Telia jäädä jatkossa matkapuhelinliittymien osalta. 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 834 custom-general.kudos
  • 1195 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@sevk_@  kirjoitti:

Se olisi myös iloinen asia, että liittymän avaamisen yhteydessä lähettäisiin ehjiä sim-kortteja. Nimim. 2 kertaa eri kerroilla rikkinäinen sim-kortti suoraan kuoresta. Jos tällainen trendi jatkuu ja aletaan ehjästä kortista 7 euroa nyhtämään, niin saa kyllä Telia jäädä jatkossa matkapuhelinliittymien osalta. 


No mutta, nyt on sattunut kyllä poikkeuksellisen huono mäihä. Todella harvoin nimittäin tulee vastaan että kortti olisi viallinen, saatikka että se olisi ihan fyysisesti rikki. Toivotaan että trendi ei jatku, koska oikeasti tuo on kyllä harvinaista että kortit ovat uutena viallisia. Ja jos asiakkaalle syystä tai toisesta menee viallinen kortti, kannattaa siitä olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan toki ettei veloitusta tapahdu. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
sevk_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 38 custom-general.kudos
  • 270 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Merja_J@  kirjoitti:

@sevk_@  kirjoitti:

Se olisi myös iloinen asia, että liittymän avaamisen yhteydessä lähettäisiin ehjiä sim-kortteja. Nimim. 2 kertaa eri kerroilla rikkinäinen sim-kortti suoraan kuoresta. Jos tällainen trendi jatkuu ja aletaan ehjästä kortista 7 euroa nyhtämään, niin saa kyllä Telia jäädä jatkossa matkapuhelinliittymien osalta. 


No mutta, nyt on sattunut kyllä poikkeuksellisen huono mäihä. Todella harvoin nimittäin tulee vastaan että kortti olisi viallinen, saatikka että se olisi ihan fyysisesti rikki. Toivotaan että trendi ei jatku, koska oikeasti tuo on kyllä harvinaista että kortit ovat uutena viallisia. Ja jos asiakkaalle syystä tai toisesta menee viallinen kortti, kannattaa siitä olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan toki ettei veloitusta tapahdu. 


Kaksi kertaa noin on käynyt, ihan ehjä, korkkaamaton kortti ja Telian kirjekuoresta puhelimeen laitettu sim-kortti. Puolisen vuotta tapahtumilla välissä eroa. Otin viimeisimmällä kerralla varalle jo valmiiksi sim-kortin, jos vielä erehtyy Telian liittymän puhelimeen ottamaan. 

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1073 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaSu@  kirjoitti:
SIM-kortti toimitetaan aina asiakkaan kotiosoitteeseen.

Olisikohan tässä jo sujuvoittamisen paikka? Erityisesti nyt korona-aikana vältän turhaa matkustamista. Jos joudun menemään jonnekin, pysyn sitten siellä yleensä pidempäänkin. Aina kotiosoitteeseen lähetettävällä sim-kortilla esimerkiksi viime syksynä sim-kortin vaihto ei olisi onnistunut minulle lainkaan.

 

Lisäksi käytäntönne ovat epäyhtenäisiä eri tuotelinjojenne välillä. Dot-brändillä sim-kortti toimitetaan sinne, minne asiakas sen tilaa.

 

@HannaSu@  kirjoitti:

Tuota SIM-korttia tarvitsee harvoin vaihtaa, sillä niissä lähtökohtaisesti ilmenee hyvin harvoin mitään vikaa. Jos esimerkiksi on jostain syystä saanut viallisen SIM-kortin tai kortti on hukkunut postissa, voidaan näissä tapauksissa kortti tietenkin vaihtaa veloituksetta.


Totta, sim-kortit ovat melko luotettavia. Mutta kyllä valmistusviallisiakin kortteja on tullut vastaan. Yhden vuosimallin korteissa kontaktit muuttuivat ajan myötä koveriksi. Liekö valmistuksessa käytetty väärin sekoitettua epoksia? Normalisti sim-korttien ei tulisi kutistua käytössä. Emme myöskään pesseet puhelinta liian kuumassa. 🙂

 

Täytyykö asiakkaan olla jatkossa tarkkana ja tutkia viallinen sim-korttinsa suurennuslasilla ja mikrometriruuvilla huomatakseen vaatia veloituksettoman vaihdon?

 

Toinen ongelma on, että puhelimissa käytetään jo neljää eri kokoista sim-kortinlukijaa. Erityisesti nyt, kun Telia suunnittelee 3G-verkon sulkemista, Telian on syytä varmistaa, että asiakas saa ilman erillistä veloitusta uuteen puhelimeen sopivan sim-kortin, koska vaihdon syy tulee olemaan Teliassa.

 

Kannattaisikohan vaihtomaksusta siirtyä panttimaksuun? Aina kun palauttaisit vanhan sim-kortin Telialle, saisit panttisi takaisin. Näin kukaan ei voisi ilmaiseksi tapetoida seinäänsä sim-korteilla, mutta käytössä olevaan liittymään saisi aina toimimattoman tai väärän kokoisen sim-kortin tilalle uuden veloituksetta.