SIM-kortti ei toimi Huawei E5573C -reitittimessä

  • 28 November 2019
  • 14 kommenttia
  • 330 katselukertaa

Tilasin uuden reittittimen vanhan nettitikun tilalle koska se vanha ei enää löytänyt 4G verkkoa. Tilasin myös uuden sim-kortin kun en tahtonut saada vanhaa nettitikkua auki ollenkaan. Uusi sim-kortti aktivoitiin ihan ok. Mutta se uusi reititin ei lue tätä sim-korttia joka kyllä toimii vanhassa nettitikussani (jonka sain lopulta väkisin auki väännettyä). Sen turvin tässä nytkin kirjoittelen. Mikä neuvoksi?

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


14 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Tarolino@  kirjoitti:

Tilasin uuden reittittimen vanhan nettitikun tilalle koska se vanha ei enää löytänyt 4G verkkoa. Tilasin myös uuden sim-kortin kun en tahtonut saada vanhaa nettitikkua auki ollenkaan. Uusi sim-kortti aktivoitiin ihan ok. Mutta se uusi reititin ei lue tätä sim-korttia joka kyllä toimii vanhassa nettitikussani (jonka sain lopulta väkisin auki väännettyä). Sen turvin tässä nytkin kirjoittelen. Mikä neuvoksi?

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


Toimiiko uudessa reitittimessä mikään sim-kortti? Kysyikö nettitikkuun siirrettyäsi sim-kortin pin-koodia? 

En ole kokeillut muita simmejä uudessa reitittimessä. Se vanha (nettitikussa ollut) korttihan nollaantui kun aktivoin tämän uuden kortin. Pin-koodia ei kysytty johtuen siitä että olen sen toiminnon poistanut käytöstä. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Suosittelen vielä kuitenkin käymään reitittimen asetuksissa tarkistamassa PIN-koodin tilanne. Asetuksissa voi antaa PIN-koodin tai asetuksissa voi ottaa PIN-koodin kyselyn pois käytöstä.

PIN-koodin kysely on aina kortti kohtainen, joten uudessa kortissa se voi olla päällä vaikka vanhasta sen olisikin poistanut.

Kiitos tiedosta. Vaan kun ei tule esiin mitään kuvaketta missä voisi asetuksia määrittää vaikka näytti siltä että se kyllä asentui koneelleni automaattisesti. Lieneekö sitten asentuminen jääneen jostakin syystä vajavaiseksi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Huawei e5573-reitittimen hallintaohjelmaan pääset selaimella. Ohjeet asetuksiin löytyvät sivuiltamme ja sieltä kohdasta "PIN-koodin syöttäminen ja hallinta" löytyy PIN-koodiin ohjeita.

Juu tätäkin kokeilin mutta ei tule mitään tuollaista kuvaketta esiin.

Ts siis ilmoittaa että sivustoon ei saada yhteyttä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Kokeiletko vielä toista selainta tai tyhjentää nykyisen selamine välimuistin (Cache). 

Kokeile myös kirjoittaa osoiteriville nämä osoitteet: https://192.168.8.1 ja http://192.168.8.1

Jos selain sanoo, ettei yhteys ole turvallinen, selaimesta riippuen tulis olla lisävaihtoehtona jatkaa sivulle. 

Ei se toimi kun tuo reititin ei vaan ota nettiyhteyttä joten taidan palauttaa koko roskan ja miettiä miltä operaattorilta mahtaisi saada paremmat laitteet.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei @Tarolino!


 


Tuo URL-osoite http://192.168.8.1 modeemin sisäinen hallintasivu. Etkö pääse kyseiselle sivulle päätelaitteesi nettiselaimella? Olethan varmasti muodostanut usb-kaapelilla tai wifi-verkon kautta modeemiin yhteyden päätelaitteellasi. Et muuten pääse laitteen hallintasivulle selaimellasi. Viimeisin vaihtoehto on nollata laite (painetaan pohjaan reset-nappi n. 5 sekunnin ajaksi) ja sen jälkeen aloitat alusta. Tuolta hallintasivulta pääset kurkkaamaam mikä esimerkiksi netin yhdistämisessä mahdollisesti mättää. Voi olla hyvinkin mahdollista, että usb-kaapelin kautta on yhteensopivuuden kanssa ongelmia päätelaitteellasi. Tämän asian voi tutkia myöhemmin :) 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Tarolino !


 


Voihan olla mahdollista että mokkula on rikki. Palaako siinä minkä väriset valot, kun yrität yhdistää sen nettiin?


Tälläistä on ollut myös toisen operaattorin samaisessa laitteessa :


Koita resetin päälle virran katkaisua. Jos ei enää päästä hallintasivuille vaikka USB-piuhalla koneessa kiinni, niin lienee rikkinäinen laite.

Kiitos kaikille vastanneille. Tämä kaikki menee tällaisen 60 v mummelin hilseen yli. Kävin siis Telia liikkeessä kun oli muutakin asiaa Isoon Omenaan ja sieltä laitettiin tämä nyt kuntoon. Joten nyt se toimii.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Tarolino@  kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille. Tämä kaikki menee tällaisen 60 v mummelin hilseen yli. Kävin siis Telia liikkeessä kun oli muutakin asiaa Isoon Omenaan ja sieltä laitettiin tämä nyt kuntoon. Joten nyt se toimii.




Hieno juttu että saatiin kuntoon, sehän on pääasia :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Samaa mieltä! Etänä on hivenen vaikeaa neuvoa, niin välillä hyvä nykäistä hihasta tuttua joka voisi auttaa :smileyvery-happy:


 


Kysyvä ei tieltä eksy.. 

Vastaa