07-05-2015 02:28
SIM-korttien (liittymäkorttien) vaihdot kadonneiden ja/tai rikkoutuneiden korttien tilalle OVAT nyt maksullisia "uusille" (06.05.2015 jälkeen) Sonera Sopiva -matkaviestinasiakkaille ja Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymä-asiakkaille, sekä näihin nyt myynnissäoleviin Sonera Sopiva -matkaviestinliittymätyyppien sekä Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymätyyppien liittymiin (06.05.2015 jälkeen) vaihtaville/vaihtaneille ns. "vanhoille" asiakkaille!!
Kortinvaihto maksaa 5 euroa / vaihdettavaa liittymää (SIM-liittymäkorttia) kohden, mutta on edelleen täysin maksuton toimenpide, lähetettäessä uuden SIM-liittymäkortin tilaus internetissä, kirjautuneena omilla tunnuksilla Sonera Omille Sivuille.
Aiempien Sonera -matkaviestinliittymien (kuten esim. Minun Sonera ja aiemmat Sonera Sopiva -pakettiliittymätyypit sekä esimerkiksi myös aiemmin kytketyt Sonera Perus -matkaviestinliittymät) haltijoille sekä Sonera Mobiililaajakaistaliittymien (kuten esimerkiksi aiemmat Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymät) haltijoille eli liittymä-asiakkaille, SIM-korttien (liittymäkorttien) vaihdot esimerkiksi kadonneiden ja/tai rikkoutuneiden SIM-korttien tilalle, on onneksi jatkossakin täysin maksuton toimenpoide myös Sonera Kaupoissa tehtäessä.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
07-05-2015 07:57
Moikka @Jansku1989 ja tervetuloa mukaan Klaaniin!
Kyllä vain, eli itsepalveluna kortinvaihto on jatkossakin maksutonta Omien Sivujen kautta Sonera Tunnuksella.
Mikäli kortin vaihtaa myymälän tai asiakaspalvelun kautta, veloitetaan siitä 5€.
Matkapuhelinpalveluiden hinnasto löytyy täältä. 🙂
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!
07-05-2015 10:40
@RaMaria kirjoitti:Kyllä vain, eli itsepalveluna kortinvaihto on jatkossakin maksutonta Omien Sivujen kautta Sonera Tunnuksella.
Mikäli kortin vaihtaa myymälän tai asiakaspalvelun kautta, veloitetaan siitä 5€.
Matkapuhelinpalveluiden hinnasto löytyy täältä. 🙂
Jo olemassaolevien Sonera -Matkaviestinasiakkaiden (ml. mobiililaajakaista-asiakkaat),
kannattaa kuitenkin huomata sekä muistaa tämä:
"Aiempien Sonera -matkaviestinliittymien (kuten esim. Minun Sonera ja aiemmat
Sonera Sopiva -pakettiliittymätyypit sekä esimerkiksi myös aiemmin kytketyt Sonera Perus
-matkaviestinliittymät) haltijoille sekä Sonera Mobiililaajakaistaliittymien (kuten esimerkiksi
aiemmat Sonera Liikkuva Netti -mobiililaajakaistaliittymät) haltijoille eli liittymä-asiakkaille,
SIM-korttien (liittymäkorttien) vaihdot esimerkiksi kadonneiden ja/tai rikkoutuneiden
SIM-korttien tilalle, on onneksi jatkossakin täysin maksuton toimenpide myös Sonera Kaupoissa tehtäessä."
Joten liittymätyypin vaihtaminen / päivittäminen nyt saatavilla oleviin (06.05.2015 jälkeisiin)
liittymätyyppeihin EI välttämättä ole täysin kannattavaa asiakkaalle itselleen. 🙂
19-05-2015 11:36
mikä tässä on ideana liikkeiden asiakasmäärien pienentäminenkö? käsittääkseni jos tilaa sim kortin netin kautta soneralle koituu kuitenkin pikkusen postikuluja kun simmi lähetetään kotio mitä ei myymälästä haettaessa koidu eli rahallisesti luulis että asia on plus miinus nolla soneralle tietysti palvelumaksaa eli halutaanko tässä karsia liikkeiden lukumäärää siinä ei taas ole mitään järkee että tilaat netin kautta ja sonera ilmottaa kun simmi on haettavissa soneran liikkeestä
19-05-2015 13:17
Asiakkaita halutaan kannustaa itsepalveluihin, kun meillä on kuitenkin hyvät mahdollisuudet tähän Omien Sivujen kautta. 🙂 Omilla sivuilla voi tosiaan hoitaa lähestulkoon kaikki liittymäasiat liittymän päivityksestä lisäpalveluiden hankintaan ja SIM-kortin lähettämiseen.
Itsepalveluna tilattu kortti lähetetään aina asiakkaan kotiosoitteeseen. Sitä ei siis tilata ja noudeta liikkeestä.
Omasta mielestä tuo itsepalveluun kannustaminen on erittäin hyvä juttu. Se esimerkiksi vähentää puhelinasiakaspalveluun tulevia puheluita tai vierailuja liikkeisiin, jolloin ruuhkaisuuskin vähenee.
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!
20-05-2015 07:53
Minä tilasin hiljattain uuden sim-kortin liikkuva netti liittymääni, koska tarvitsin micro-sim kortin. Kortti tuli postilaatikkoon. Sen jölkeen se piti vielä aktivoida. Yritin aktivoida sitä tekstiviestillä, useaan kertaan, mutta se ei jostain syystä onnistunut. Soitin asiakaspalveluun, että voitteko aktivoida kortin. Sanoivat, että ilman muuta, hinta on kympin. Kerroin että olen yrittänyt aktivoida sitä tekstarilla, mutta eipä ole onnistunut. Ihmettelivät sitä, mutta lupasivat aktivoida sen ilmaiseksi, koska systeemissä on ilmeisesti joku vika.
Ihmettelen vain tuota kympin hintaa? Muistikohan aspa hinnan väärin, vai onko hinta laskenut hiljattain? Tästä on muutama kuukausi aikaa kun tilasin kortin.
20-05-2015 09:01
Hinnastosta löytyy sekä sim-kortin vaihto 5 €, että sim-kortin aktivointi 5 €. Olisi laskutettu molemmat ?
20-05-2015 09:26
Voi hyvinkin olla. Voiko sim-kortin siis myös aktivoida liikkeessä ilmaiseksi?
20-05-2015 10:11
Kauppiaan luona menee myös tuo hinnaston mukainen maksu.
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
20-05-2015 10:20
Eli sim-korttihan pitää aina myös aktivoida vaihdon yhteydessä, eli maksaa yhteensä 10e jos menee liikkeeseen? Ja jos tekstarilla ei onnistu aktivointi, kuten minun tapauksessani, niin aspa tekee sen edelleen ilmaiseksi? Asia selvä..