Sähköposti Adroidlaitteeeseen


Olelenkohan hidas, mutta:

 

Puhelimesta hävisi spostin synkronointi (Anroid 7 päivityksen jälkeen ?). Telian sivuilla ohjeet on toki, ei vaan mobiililaiteessa näy samalla tavalla. Näkymä on ihan toisenlainen:

 

Telian sivut: käyttäjänimi / Mobiilililaite: Käyttäjän nimi ?

 

Suojaustyypiksi tarjolla ei ole SSL/TSL

 

Eli, mitähän käyttäjänimeä / -tunnusta pitäisi käyttää että saisi toimimaan ?

 

 


8 kommenttia

Käyttäjätunnus on sen postilaatikon tunnus, mitä olet lisäämässä. Joko sähköpostiosoite (useimmiten) tai palveluntarjoasta riippuen voi olla erillinenkin ja postiosoitteesta poikkeava tunnus.

Antamillasi lähtötiedoilla on todella vaikea auttaa enempää. 

Mikä puhelin?

Mikä sähköposti?

Mikä operaattori puhelinliittymässä?

Kiitos nopeasta palauttesta,

 

Ja, eh tuota, sori toi epämääräisyys. Sotkee Telian ohjeiden ja käytännön väinen ristiriita, niillä ei osaa.

 

Eli, yritän saada asennettua (uudelleen) Samsumg Galaxy S6:een (Android 7). Sähköposti on Telian Webmail (mail.inet.fi).

 

Käyttäjänimi (Käyttäjän nimi puhelimessa ?) on periaattessa tiedossa, niitä vaan vaaditaan Telian palveluihin useampia.

 

t. Jari

Heippa @voikunonvaikeet ja tervetuloa Yhteisön puolelle!

 

Mitenkäs saitko tämän jo toimimaan?

 

Hippasenhan tuo erinnäköinen on tuosta meidän sivujen ohjeesta, mitä omalla puhelimella katsastelin tuota (Android 7.0), kuitenkin tällä ohjeella pitäisi silti onnistua: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/asetukset-matkapuhelimeen-sahkoposti

 

Ensimmäisessä kohdassa syötät sähköpostiosoitteen ja salasanan.

Tarkemmassa määrityskohdassa (portit yms.) kirjautumistunnuksen ja salasanan. Tunnuksia voit kokeilla vaikkapa sähköpostin verkkoselain versiossa osoitteessa webmail.inet.fi

 

Mikäli tunnus taikka salasana on päässyt unohtumaan, voit käydä tarkastamassa ne kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa telia.fi/kirjaudu vaikkapa pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

 

Lähtiskö näillä, voin tarvittaessa kuvallisen ohjeen tekaista jossain vaiheessa myös. :cathappy:

Moi,

 

Näyttäisi tunnus ja salasan olevan kohdillaan. Lopputulema: "Tilitietoja ei voi vahvistaa, Sähköpostipalvelin (mail.inet.fi) ei vastaa. Voit jatkaa asennusprosessia...".

 

t. Jari


@voikunonvaikeet kirjoitti:

Moi,

 

Näyttäisi tunnus ja salasan olevan kohdillaan. Lopputulema: "Tilitietoja ei voi vahvistaa, Sähköpostipalvelin (mail.inet.fi) ei vastaa. Voit jatkaa asennusprosessia...".

 

t. Jari


Olitkin tuossa ensimmäisessä viestissä maininnut "Suojaustyypiksi tarjolla ei ole SSL/TSL". Eikö kysy nuita edelleenkään?

 

Asetukset > Tilit > Lisää tili > Sähköposti, tuota reittiä kun menee niin itselle ainakin tulee mahdollisuus valita myös tuo suojaustyyppi ja muokata portit oikeaksi kun ensin syöttänyt muita tietoja.

Terve taas,

 

Noi varmenteet, tarjolla on: Ei mitään / SSL / SSL (hyväksy kaikki varmenteet), TLS kohdalla sama kuvio. Jos tunnus/salasana on pielessä, kertoo ettei tiliä voi määrittää.

 

Tiedän toki, että itse munin jotain, kun tietäisi mitä. Kaikki tämä siis Anndroid 7 päivityksen jälkeen.

 

T. Jari

Päivää,

 

Onnistui viimeinkin, käyttäjätunnukset ja salanasanat meni uusiksi Telian omille sivuille ja edelleen spostiin. Eli vika oli omassa päässä. Vähän kuitenkin sotki, että Omille sivuille kirjautuessa omat tunnukset, spostiin toiset, tahtoo mennä sekaisin.

 

Anteeksi aj kiitos !

 

t. Jari

Heippa!

 

Kieltämättä tunnus- ja salasanaviidakossa menee nykypäivänä hyvinkin helposti sekaisin, mutta mahtava juttu että sait homman toimimaan!

 

Aurinkoista kesän jatkoa! :cathappy:

Vastaa