Samsung Galaxy S5 mobiilidata ei toimi

  • 4 October 2015
  • 5 kommenttia
  • 131 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Moi!

 

Toivoisin apua tähän ongelmaan. S5 putoaa lähes jatkuvasti 4G verkosta ilman syytä, näyttöön jäävät vain kuuluvuuspalkit. Tätä tapahtuu erityisen paljon jos puhelin on vähänkään liikkeessä (istun esim. bussissa).

 

Nyt puhelimen kanssa on sellainen ongelma, ettei mobiilidata toimi enää ollenkaan. En pääse nettiin. Wifi sen sijaan toimii. Mitä pitäisi tehdä?

 

Lisätään vielä sen verran, että aamulla puhelimeen tuli reilun megan kokoinen päivitys. Netti katosi tämän jälkeen, mutta sama ongelma on ollut aiemminkin. Aiemmin tosin uudelleenkäynnistys on riittänyt.


5 kommenttia

Kunniamerkki +1

Vastaan itselleni. Näköjään jos pakottaa asetuksista puhelimen liittymään vain 3G-verkkoon ja jättää 4G:n pois, netti toimii. Osaisiko joku selittää mistä tämä johtuu ja mitä pitäisi nyt tehdä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olisiko alueellasi mahdollisesti häiriöitä 4G-verkossa? http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea/vika-ja-hairiotiedotteet?intcmp=footer-vikatiedotteet

Varmaankin nuo sähkökatkotkin ovat aiheuttaneet välillä häiriöitä matkapuhelinverkossa. Itse kokeilen heikosti kuuluvilla alueilla 4G:n sijaan juurikin 3G:tä, jotta puhelimen netti toimisi tarvittaessa.

Kunniamerkki +1

Häiriökartan mukaan siinä osassa Helsinkiä jossa asun, ei pitäisi olla häiriötä. Puhelimessa on muutenkin ollut luvattoman paljon tuota netistä tippumista.

Minulla on sama ongelma Samsung Galaxy S5:n kanssa. 4G/ 3G eivät toimi oikein missään. Vika ei jää pelkkään nettiin, vaan olen verkosta ulkona kaikkialla suurimman osan aikaa, eikä puhelutkaan toimi. Kun laitan matkapuhelinverkkoasetuksen tilaan "vain GSM", toimii puhelin moitteetta samassa paikassa, mutta ymmärrettävästi netti on tällöin hidas. Raivostuttavaa on, että puhelin ei osaa edes vaihtaa GSM-tilaan, vaikka on GSM-peittoa, vaan putoaa verkosta, eikä kukaan saa yhteyttä moneen tuntiin. Puhelimen verkkoon yhdistäminen jää jotenkin eri verkkojen GSM/3G/4G väliin ja häilyy siellä ilman, että yhdistää mihinkään niistä. Tolppia verkon vahvuuteen on kuitenkin useinkin täydet 5 sekä minun puhelimessa, että muissa puhelimissa vieressä, joissa on Soneran sama liittymä. Todistettavasti edellinen puhelimeni toimi ko. paikoissa esom. työpaikallani, sekä muissa paikoissa. Olemme testanneet moneen kertaan esim. työkaverieni muilla puhelimilla, esim. Iphone, ja saavat vaivatta täyden Soneran 4G/ 3G verkon ko. paikoissa. Sama on testattu myös useammassa muussa paikassa. Toisaalta omalla puhelimellani saan 4G/ 3G verkon täysin toimimaan muiden operaattoreiden kortilla melkein kaikkialla. Ulkomaiset keskustelu palstat ovat täynnä tätä onglemaa Samsung Galaxy S5:n 3G/ 4G osalta. Löytyy, kun googlaa englanniksi. Asia on usein ratkaistu vaihtamalla operaattoria. Soneran, ja joidenkin ulkomaisten operaattoreiden, tekniikassa on jotain, joka ei tunnu toimivan Samsung galaxyn tekniikan kanssa. Pls älkää enää ehdottako esim. tehdasasetusten palauttamista on tehty sen 70 kertaa. Uusi sim-kortti on myös vaihdettu, ja Sonera on tarkistanut asetukset myös aika monta kertaa. Puhelin on käynyt huollossa, eikä ainakaan tunnusteta mitään vikaa. Eli minä liityn kerhoon ja operaattori vaihtuu. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Onpa ikävää ettei Samsung toimi oikein. Kannattaa tietenkin kokeilla toimiiko muiden operaattoreiden sim-kortilla. Itse huomasin kuitenkin että Elisalla oli samoja vaikeuksia tuon Samsung Galaxy S5:n kanssa https://yhteiso.elisa.fi/t5/Mobiililaajakaistat/miksi-samsung-galaxy-s5-internet-yhteys-ei-toimi/td-p/441553

https://yhteiso.elisa.fi/t5/Puheliittymät/Galaxy-S5-tippuu-verkosta/td-p/389683

Kuulostaa melkeinpä siltä että puhelimessa voisi olla vikaa, vaikka huolto toista väittääkin. Joillekin on tullut ongelmia puhelimeen päivityksen kautta. Nyt Samsung on julkistanut ainakin jonkin ohjelmistopäivityksen, jonka pitäisi korjata ainakin joitain bugeja. Kokeile vielä kerran olisiko puhelimeen uutta ohjelmistoa saatavana.

Vastaa