Soitettaessa kuuluu tiedote: "Numeroa ei ole annettu oikein"


Hei,


Onko muilla ongelmia Telian liittymän kanssa? Saan jatkuvasti seuraavia virheitä liittymäni osalta, kun minulle yritetään soittaa: "numeroa ei ole annettu oikein". Tämä on ilmeisesti jatkunut jo pidempää, mutta nyt vasta olen saanut soittajilta palautetta asian suhteen. 


 


Myös puheluiden soittamisen kanssa on ollut ongelmia. Soittaessani puhelut jäävät jumiin. Eivät yhdistä tai alkaa heti tyyttäämään varattua. 


 


Puhelin on sammutettu. Päivitetty. Resetoitu. Kokeiltu toista puhelinta. Ei ole soiton siirtoja tai mitään muutakaan vastaavaa. 


 


---



Muokkaus TeroRe 16.8.2021:


 


Jos törmäät vielä vastaaviin ongelmiin niin pyydämme, että olet yhteydessä suoraan yritysasiakaspalveluumme. Katso yhteystiedot sivuiltamme.


 


---



Muokkaus katjane 24.7.2021:


 


Muokattu otsikkoa


25 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

just testailin asioita liittyen kesäkuussa tekemääni häiriöilmoitukseen jossa valitin että soitonsiirrot ja nvp ei toimi. otin chattiin yhteyttä joka ohjasi vikapuolelle ja siellä tehtiin jotain. soitonsiirrot lähti toimimaan mutta nvp ei ilmeisesti. sain tuon saman herjan kun siirto on siirretty vastaajaan.

 

soitonsiirrrot oma palvelussa ovat erilliset kuin laitteella tehdyt.

 

tällä hetkellä nvp ei toimi. tosin pitääkö vastaajan olla päällä, nyt tarkoitan puhnumerolla logatessa olevaa asetusta. muuten en vastaajaa tarvitse.

Heips.

 

Minulla ei ole puhelimessa käytössä vastaajaa eikä soitonsiirtoa. Näitä ei ole myöskään Telia palvelussa. MInulla ei ole käytössä NVP:täkään. eikä ole koskaan ollut. Telia ei ole torstain jälkeen keksinyt mitään syytä asialle. Eikä ole koskaan ollut käytössä vastaajapalvelua.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@Numeroa1111  kirjoitti:

Heips.

 

Minulla ei ole puhelimessa käytössä vastaajaa eikä soitonsiirtoa. Näitä ei ole myöskään Telia palvelussa. MInulla ei ole käytössä NVP:täkään. eikä ole koskaan ollut. Telia ei ole torstain jälkeen keksinyt mitään syytä asialle. Eikä ole koskaan ollut käytössä vastaajapalvelua.


ilmeisesti on häiriöilmoituksen paikka.

 

sen huomasin että jos on vastaaja päällä mutta soiton siirrot pois kummastakin sekä oma palvelusta ja laitteesta valittuna niin joku vastaajaan siirto siellä vielä on. ns kolmas soitonsiirto.

häiriöilmoitus on tehty torstaina, kun ilmeni ongelman laajuus. Ilmeisesti kestänyt jo pidemmän aikaa.

 

Telia sanoi, että olisi tarkistanut nämä kaikki soitonsiirrot, mutta epäilen vahvasti, että toukokuussa 2021 tehty vastaajapalvelu muutos on aiheuttanut virhetilanteen, vaikka ei ole vastaajaa käytössä tai sitä ole ollutkaan. Jossain on jokin bitti vinossa heidän softassaan. 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kaikissa Telian Mini, Prepaid, Sopiva, Säästöpaketti, Yhteys Puhelimeen ja Yhteys Rajaton liittymissä on kiinteät soitonsiirrot vastaajaan. Vastaajan asetuksista voi sitten valita, vastaako vastaaja puheluihin vai ei. Puhelut siirtyvät näillä liittymillä joka tapauksessa vastaajalaitteistoon, ellei puhelimen käyttäjä vastaa puheluun itse.

 

Jos haluaa liittymän, jossa ei ole soitonsiirtoja vastaajaan, on vaihdettava edellä luetelluista liittymistä Yhteys Mukaan tai Dot liittymään tai toiselle operaattorille.

 

Numeroa ei ole annettu oikein on niin epätavallisen kuuloinen viesti, että se hyvinkin voisi tulla vastaajasta. Ilmeisesti vastaajan asetusten kopiointi vanhasta vastaajasta uuteen 26.5.2021 on mennyt liittymäsi osalta pieleen.

 

Vastaajan pitäisi iskeä kuitenkin ainoastaan silloin, kun puhelin on pois päältä, kuuluvuusalueen ulkopuolella, varattu tai siihen ei vastata. Jos puhelin ei edes soi, kun sinulle soitetaan, sinulla on samanaikaisesti päällä useampia vikoja.

 

Mikäli puhelut eivät tule perille, kannattaa ensimmäisenä kokeilla kääntää puhelimen valikoista VoLTE- ja VoWiFi-puhelut pois päältä. Joissakin puhelimissa asetuksen nimi saattaa olla hyvinkin kummallinen, kuten edistyneet puhelut.

 

Jos sinulla on toinen toimiva puhelinnumero, vastaajan voi kiertää asettamalla kaikki mahdolliset ehdolliset soitonsiirrot toimivaan puhelinnumeroon. Näppäile numeronvalitsimeen

 

  • **61* toimiva puhelinnumero *11*30# [luuri auki]
  • **62* toimiva puhelinnumero *11# [luuri auki]
  • **67* toimiva puhelinnumero *11# [luuri auki]

**61 on viivesiirto, **62 on ei kuuluvuusalueella siirto, **67 on varattusiirto. 11 viittaa äänipuheluihin ja 30 on viiveen pituus sekunteina. 30 s on pisin sallittu aika.

 

Huomioi, että muihin kuin kotimaan normaaleihin lankaliittymiin sekä toisiin Telian matkapuhelinliittymiin siirtyneistä puheluista veloitetaan puhelumaksut aivan kuten olisit itse soittanut toimivaan puhelinnumeroon. Ulkomaanmatkoilla soitonsiirrot kannattaa ottaa pois päältä, sillä muutoin raikaa samanaikaisesti sekä vastaanottomaksu että puhelumaksu ulkomailta takaisin Suomeen.

 

Kaikki (omat) soitonsiirrot saa poistettua näppäilemällä numerovalitsimeen ##002# [luuri auki].

Heips.

Käytössä on yritysliittymä, jossa ei ole koskaan otettu käyttöön vastaajaapalvelua. 

 

Minulla ei ole ollut käytössä wifi-puhelut eikä puhelut muilla laitteillakaan. Hiljennä tuntemattomat on pois jne. Ei käytössä soittoapuakaan.

 

Eilen oli tehnyt tuon ##002# luuri auki toiminnon, mutta silti sen jälkeen tekee ihan samaa virhettä. Tänään ei antanut soittaa, kun yritin soittaa Telialle. Alkoi heti vain tyytätä varattua.

Eilen tein soitonsiirron toiseen toimivaan puhelimeen. Soittaessani omaan numeroon siitä sain vastauksen, anna vastaajaan PIN-koodi. 

Nyt on Sim-kortti vaihdettu sekä multi-sim irtisanottu. Olen sitä mieltä, että virhe on Telian päässä.

Vika on siinä, kuten muut epäilivät. Jossain on vastaajapalvelu päällä, vaikka sitä ei ole tilattu. Ei käytössä Telian palvelussa, ei liittymällä eikä puhelimessa. Tämä vikatilanne on alkanut 26.5.2021, kun ovat päivittäneet vastaajapalvelunsa. Ikävää, että näistä ei ilmoiteta asiakkaille, jotta osaisi edes epäillä tällaista vikatilannetta. Nyt sitten odotetaan Telian toimia. Toivottavasti selvittävät, kuinka montaa liittymää tämä vika on koskee ja ilmoittavat siitä asiakkaille. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Numeroa1111  kirjoitti:

Ikävää, että näistä ei ilmoiteta asiakkaille, jotta osaisi edes epäillä tällaista vikatilannetta. Nyt sitten odotetaan Telian toimia. Toivottavasti selvittävät, kuinka montaa liittymää tämä vika on koskee ja ilmoittavat siitä asiakkaille. 




Tämä koskee osaa asiakkaita ja on korjauksen alla. Olemme myös etsineet ratkaisua laitevalmistajan kanssa ja lopullinen korjaus saadaan piakkoin. Siihen saakka "ensiapuna" muokata Vastaajan toiminteita. Välitin tämän ketjun B2B-asiantuntijoillemme ja palaamme tähän vielä ensi viikon aikana. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

@irritus  kirjoitti:

Kaikissa Telian Mini, Prepaid, Sopiva, Säästöpaketti, Yhteys Puhelimeen ja Yhteys Rajaton liittymissä on kiinteät soitonsiirrot vastaajaan. Vastaajan asetuksista voi sitten valita, vastaako vastaaja puheluihin vai ei. Puhelut siirtyvät näillä liittymillä joka tapauksessa vastaajalaitteistoon, ellei puhelimen käyttäjä vastaa puheluun itse.


snip

 

Numeroa ei ole annettu oikein on niin epätavallisen kuuloinen viesti, että se hyvinkin voisi tulla vastaajasta. Ilmeisesti vastaajan asetusten kopiointi vanhasta vastaajasta uuteen 26.5.2021 on mennyt liittymäsi osalta pieleen.

 


sellainen ero on että ennen tuo vastaajaan siirto näkyi mutta nykyään se ei näy ollenkaan (laiteesta katsottuna). mutta se on siellä.

 

minun veikkaus: jos siirron tekee manuaalisesti numeroon 0423330333 niin tuo ilmoitus tulee. ainoastaan piilosiirto toimii halutusti. varmaan näin on suunniteltukin.

Osaa asiakkaista, joiden puhelut eivät tule läpi. Sillä voi olla valitettavia ja peruuttamattomia seurauksia, että liittymä ei toimi kunnolla ja osa puheluista jää tulematta. Lapseni sanoi, että 70% hänen soitoistaan ei ole tullut minulle läpi, vaikka on ollut hänellä hätätilanne. 

 

Mitenhän näitä vastaajan toimenteita voidaan muokata? Kukaan ei ole tällaista ehdottanut teiltä torstaina jälkeen kertaakaan vaan enemmin on levitelty käsiä ja kyselty, mitkä soitot eivät tule läpi? Niin. Se olisi kiva tietään minunkin 🙂>

 

Minun on saatava toimiva liittymä maanantaina 26.7.2021. Teillä on ollut kaksi kuukautta aikaa rajata tätä ongelmaa ja korjata se. 

 

 

Minulla ei ole tuota lisätty manuaalisesti puhelimeen, kun minulla ei ole ollut koko vastaajaa käytössä. Piilosiirto näyttäisi olevan tässä tapauksessa ongelma, koska yhdistää jonnekin, mutta ei todellisuudessa minnekään ja aiheuttaa sen, että puhelut eivät tule läpi.

Kokeilin vielä soittaa tähän Telian vastaajanumeroon: 042 333 0 333. Ilmoittaa, että sinulla ei ole vastaajaa käytössä.

 

Sitten 777 numero ilmoittaa, että virheellinen valinta. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Numeroa1111  kirjoitti:

Kokeilin vielä soittaa tähän Telian vastaajanumeroon: 042 333 0 333. Ilmoittaa, että sinulla ei ole vastaajaa käytössä.


 


Sitten 777 numero ilmoittaa, että virheellinen valinta. 




Olen viestinyt tästä yritysasikaspalvelun asiantuntijoille ja he ottavat tämän selvitykseen heti huomenna. Eiköhän asia siitä sitten lähde selkenemään ja ratkeamaan.

Tämä koskee osaa asiakkaita ja on korjauksen alla. Olemme myös etsineet ratkaisua laitevalmistajan kanssa ja lopullinen korjaus saadaan piakkoin. Siihen saakka "ensiapuna" muokata Vastaajan toiminteita. Välitin tämän ketjun B2B-asiantuntijoillemme ja palaamme tähän vielä ensi viikon aikana. 

 

-> Annatko ohjeet tähän "Ensiapuun", jotta saisin puhelimen toimimaan? Taas minulle jouduttiin soittamaan useampaa kertaa, jotta soitto tuli läpi. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Numeroa1111  kirjoitti:

Tämä koskee osaa asiakkaita ja on korjauksen alla. Olemme myös etsineet ratkaisua laitevalmistajan kanssa ja lopullinen korjaus saadaan piakkoin. Siihen saakka "ensiapuna" muokata Vastaajan toiminteita. Välitin tämän ketjun B2B-asiantuntijoillemme ja palaamme tähän vielä ensi viikon aikana. 


 


-> Annatko ohjeet tähän "Ensiapuun", jotta saisin puhelimen toimimaan? Taas minulle jouduttiin soittamaan useampaa kertaa, jotta soitto tuli läpi. 




Ota yhteys puhelimitse, yrityspuolen päivystyksen vikailmoitukset voisi tässä kohtaa olla oikein paikka mistä voivat tarkistaa onko jotain tehtävissä jo tänään.

Ota yhteys puhelimitse, yrityspuolen päivystyksen vikailmoitukset voisi tässä kohtaa olla oikein paikka mistä voivat tarkistaa onko jotain tehtävissä jo tänään.

 

-> Soitin teidän yrityspuolen päivitykseen ja oli aivan turha soitto, koska tämä ensiapu ei toimi minulla, koska minulla ei ole vastaajaa käytössä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Numeroa1111  kirjoitti:

Ota yhteys puhelimitse, yrityspuolen päivystyksen vikailmoitukset voisi tässä kohtaa olla oikein paikka mistä voivat tarkistaa onko jotain tehtävissä jo tänään.


 


-> Soitin teidän yrityspuolen päivitykseen ja oli aivan turha soitto, koska tämä ensiapu ei toimi minulla, koska minulla ei ole vastaajaa käytössä.




No onpa nyt harmillinen tilanne, todellakin. Itsellänikään ei nyt ole antaa enempiä neuvoja eli odotamme siis huomiseen, niin selviää miten asiassa edetään.

Huomenta!
Pahoittelut vastaajamuutoksesta aiheutuneesta ongelmasta. Tänä aamuna poistin aiheettoman vastaajasiirron. Minun piti ottaa VoLte hetkeksi pois eli jos käytät puhelimesta kertaalleen virrat pois ja päälle niin VoLte alkaa taas toimia liittymässäsi.
Terveisin Arja Telialta
Ollaan yhteydessä,

 

-> Eli vika on ollut päällä sitten 26.5.2021 alkaen. Minusta olisi reilua Telian myös informoida näistä häiriöistä asiakkaita. Toivon mukaan katsotte, että samaa virhettä ei ole muilla asiakkailla ja kartoitatte tilanteen. 


@Numeroa1111  kirjoitti:

Huomenta!
Pahoittelut vastaajamuutoksesta aiheutuneesta ongelmasta. Tänä aamuna poistin aiheettoman vastaajasiirron. Minun piti ottaa VoLte hetkeksi pois eli jos käytät puhelimesta kertaalleen virrat pois ja päälle niin VoLte alkaa taas toimia liittymässäsi.
Terveisin Arja Telialta
Ollaan yhteydessä,


 


-> Eli vika on ollut päällä sitten 26.5.2021 alkaen. Minusta olisi reilua Telian myös informoida näistä häiriöistä asiakkaita. Toivon mukaan katsotte, että samaa virhettä ei ole muilla asiakkailla ja kartoitatte tilanteen. 





Hyvä, että on alkanut nyt selkiämään tuo! 🙂> Kiitos myös tästä palautteesta

Heips.

 

Niin puhelimeni ei ole toiminut kunnolla viimeiseen 2 kuukauteen. Teillä ollut tiedossa virhetilanne, mutta ette ole siitä infonneet asiakkaita. Sitten minua juoksutettiin ties minne aivan turhaan. Onko oikein, että Telia juoksuttaa heidän asiakkaitaan ja laittaa heidät rajaamaan virhetilanteet? Eikä informoi virhetilanteista? Minusta se ei ole asiakaspalvelua vaan päinvastoin. Tämä virhetilanne selvisi vahingossa minulle. Järkyttävää, että se on ollut päällä 2 kuukautta, vaikka olette tienneet, että vastaajapalvelun päivitys on rikkonut liittymiä. Miksi asialle ei ole tehty mitään ja oltu asiakkaisiin yhteydessä tai edes viestitty asiasta julkisesti? Olisi kiva tietää, mitkä kaikki puhelut eivät ole tulleet läpi ja kuka korvaa aiheutetut menetykset?


@Numeroa1111  kirjoitti:

Heips.


 


Niin puhelimeni ei ole toiminut kunnolla viimeiseen 2 kuukauteen. Teillä ollut tiedossa virhetilanne, mutta ette ole siitä infonneet asiakkaita. Sitten minua juoksutettiin ties minne aivan turhaan. Onko oikein, että Telia juoksuttaa heidän asiakkaitaan ja laittaa heidät rajaamaan virhetilanteet? Eikä informoi virhetilanteista? Minusta se ei ole asiakaspalvelua vaan päinvastoin. Tämä virhetilanne selvisi vahingossa minulle. Järkyttävää, että se on ollut päällä 2 kuukautta, vaikka olette tienneet, että vastaajapalvelun päivitys on rikkonut liittymiä. Miksi asialle ei ole tehty mitään ja oltu asiakkaisiin yhteydessä tai edes viestitty asiasta julkisesti? Olisi kiva tietää, mitkä kaikki puhelut eivät ole tulleet läpi ja kuka korvaa aiheutetut menetykset?





Tuo kyseinen häiriö on koskenut vain osaa asiakkaitamme, joten siksi tuosta ei ole tehty laajempaa häiriöilmoitusta. Vastaajapalvelun laajemmat häiriöt ovat tietysti olleet tiedossa ja niistä ollaan informoitu asiakkaitamme. Täällä Yhteisössä ei päästä sinun asiakastietoihisi katsomaan, mistä tuo kiikastaa. Sen sijaan olemme parhaamme mukaan koittaneet selvittää tätä ilman asiakastietoja ja ohjata sinua oikeaan paikkaan selvittämään tätä, eli yritysasiakaspalveluun. Korvausasioissa kuin myös tilanteen selvittämisessä sinua auttaa yritysasiakaspalvelu, ei muuta kuin sinne yhteyttä. Tässä en voi sinulle luvata korvauksia, vaan yleisiä ohjeita ja neuvoja, miten tässä asiassa sinä voit edetä. 

Hei,

 

Ymmärränkö oikein, että jos vika koskee vain osaa asiakkaista, niin Telia katsoo, että ei ole tarvetta ilmoittaa asiakkaille? Miksi? Eikö kannattaisi informoida myös sitä osaa, jolla ei toimi? Säästyisi kaikilta aikaa ja hermoja.

 

Muutatko vielä otsikon: Vika Telian vastaajapalvelussa osalla asiakkaista, jolloin antaa seuraavaa virhettä: "Numeroa ei ole annettu oikein"


@Numeroa1111  kirjoitti:

Hei,


 


Ymmärränkö oikein, että jos vika koskee vain osaa asiakkaista, niin Telia katsoo, että ei ole tarvetta ilmoittaa asiakkaille? Miksi? Eikö kannattaisi informoida myös sitä osaa, jolla ei toimi? Säästyisi kaikilta aikaa ja hermoja.


 


Muutatko vielä otsikon: Vika Telian vastaajapalvelussa osalla asiakkaista, jolloin antaa seuraavaa virhettä: "Numeroa ei ole annettu oikein"




Tuosta ei ole kyse, on tärkeää että nämä häiriötilanteet tulee tietoon, mutta jos on kyse tosiaan sellaisesta häiriöstä, joka koskee pientä joukkoa tai joukosta saatikka sen suuruudesta ei ole tarkkaa arviota, viestintä koskee niitä, jotka ovat tehneet häiriöstä vikailmoituksen. On ensiarvoisen tärkeää tuoda tällaiset ongelmat asiakaspalvelun tietoon, jotta ne saadaan tutkittaviksi ja ratkottua. Tämä kyseinen häiriö on tullut vastaan vain aivan muutaman kerran, mutta todellakin ilmoitamme ja viestimme laajoista ja monia asiakkaita koskettavista häiriötilanteista. Tämä sinun palaute on ollut erittäin hyvä ja kiitän suuresti, että olet sen tuonut esiin, ja erityisen hyvä juttu on se, että se vihdoin on saatu ratkotuksi. Pahoittelen tuota häiriötä ja siitä koitunutta odottelua ja vaivaa! Ymmärrän tilanteesi hyvin. 

Vastaa