22-07-2015 12:25
Hei,
olen yrittänyt kytkeä soitonsiirtoa pöytäpuhelimesta (SIM-kortillinen soneraliittymä) omaan kännykkääni(myös soneran liittymä). Saan kuitenkin vikailmoituksen "ota käyttöön siirrä kaikki puhelut toiminto epäonnistui". Missähän lienee vika? Eikö pöytäpuhelimen liittymä tue soitonsiirtopalvelua?
22-07-2015 14:24
Testaa soitonsiirtojen näppäilytoiminnolla **21*numero# +luuri, poisto tapahtuu ##21# + luuri.
Tässä Apu ja tuki sivustolta ohje: soitonsiirrot
Mikäli ei onnistu näppäilemälläkään, niin ota yhteyttä Tekniseen asiakaspalveluun (Vikapalvelu), jotta liittymä voidaan tarkistaa: Yhteystiedot
Jos kyseessä on sim-kortillinen Kotinumero, valitse kotipuhelin. 040-numerossa valitse matkapuhelin.
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Kehu"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
30-10-2019 13:03
Tormäsin myös soitonsiirto ongelmaan Telian Kotinumerosta. Siitäminen ei onnistunut kotikonstein. Olin yhtedessä Telian tekniikkaan ja he sanoivat, että asiakas ei voi laittaa kotiliittymästä siirtoa "päälle". Tavallisista mobiilinumeroista kylläkin, mutta tämä kotiliittymä on erikoisliittymä. He ystävällisesti laittoivat siirron päälle kertomaani numeroonja nyt siltä osain kaikki on kunnossa.
Telian nettisivujen mukaan Telian mobiilinumeroiden välillä kotimaassa ei soiton siirrosta aiheudu kustannuksia asiakkaalle.
Jos Kotiliittymä eroaa jotenkin tekniikaltaan tavallisesta mobiililiittymästä, haluaisin varmistuksen seuraavaan kysymykseen: onko minulla nyt Kotiliittymäni soitonsiirrot toiseen Telian matkapuhelinliittymääni (joka on suomessa) varmasti ilmaisia?
30-10-2019 14:32
Kotinumero poikkeaa kyllä tekniikaltaan jonkin verran tavallisista matkapuhelinliittymistä.
Kotinumeron soitonsiirroille oli aivan ikiomat aktivointikoodinsa, jotka poikkeavat sekä lankaliittymien että matkapuhelinliittymien käyttämistä koodeista.
Koska Kotinumero rinnastetaan lankaliittymiin, luulen, että siirtyneet puhelut veloitetaan tämän mukaisesti:
Soitonsiirto lankanumerosta: Jos puhelut käännetään lankapuhelimesta matkapuhelimeen, niin soittaja maksaa puhelun siihen lankapuhelimeen mihin hän on soittanut. Soitonsiirron tekijä maksaa lankapuhelinlaskullaan siirretystä matkapuhelusta saman verran kuin kyseiseen numeroon suoraan soitettaessa.
Asia kannattaisi varmistaa asiakaspalvelusta ja mielellään useammalta henkilöltä. Kotinumero on niin harvinainen palvelu, etteivät kaikki asiakaspalvelijat välttämättä tunne sitä.
30-10-2019 16:44
@johannes1122 kirjoitti:Telian nettisivujen mukaan Telian mobiilinumeroiden välillä kotimaassa ei soiton siirrosta aiheudu kustannuksia asiakkaalle.
Jos Kotiliittymä eroaa jotenkin tekniikaltaan tavallisesta mobiililiittymästä, haluaisin varmistuksen seuraavaan kysymykseen: onko minulla nyt Kotiliittymäni soitonsiirrot toiseen Telian matkapuhelinliittymääni (joka on suomessa) varmasti ilmaisia?
Tähän voidaan vahvistaa tiedot hinnoittelusta.
Jos soitonsiirto tehdään Kotinumerosta toiseen liittymään, maksaa se aina saman verran kuin soittaisi ko. liittymään. Maksat siis aina puhelun siirrossa jatkoyhteyden. Siirto mobiiliin maksaa 10,06 snt/min, ja siirto lankaliittymään 11,66 snt/puh + 2,43 snt/min.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*
31-10-2019 08:47
Tähän voidaan vahvistaa tiedot hinnoittelusta.
Jos soitonsiirto tehdään Kotinumerosta toiseen liittymään, maksaa se aina saman verran kuin soittaisi ko. liittymään. Maksat siis aina puhelun siirrossa jatkoyhteyden. Siirto mobiiliin maksaa 10,06 snt/min, ja siirto lankaliittymään 11,66 snt/puh + 2,43 snt/min.
Mistä nettiosoitteesta yllä oleva hinnoitteluteksti löytyy?
Kun päätin muuttaa lankanumeroni Kotinumeroksi, niin Telia-kaupassa myyjä kertoi, että puhelun siittosta seuraavaa:
-asiakkaan pitää itse laittaa siirto päälle
-siirto on ilmainen toiseen Telian liittymään Suomessa.
Eikö siis tuosta Teliakaupan myyjän ohjeistuksesta kumpikaan asia pidä paikkaansa???????
31-10-2019
11:18
Muokattu
31-10-2019
11:24
@johannes1122@ kirjoitti:Eikö siis tuosta Teliakaupan myyjän ohjeistuksesta kumpikaan asia pidä paikkaansa???????
Ikävä kyllä ei. Myyjä on sotkenut matka- ja lankapuhelinliittymät toisiinsa ja kertonut sinulle, kuinka Telian matkapuhelinliittymät toimivat. Kotinumero on lankapuhelinliittymä.
Soitonsiirron periaate kerrotaan Asiakastuki | Liittymät |Liittymien lisäpalvelut | Soitonsiirto:
Soitonsiirto lankanumerosta: Jos puhelut käännetään lankapuhelimesta matkapuhelimeen, niin soittaja maksaa puhelun siihen lankapuhelimeen mihin hän on soittanut. Soitonsiirron tekijä maksaa lankapuhelinlaskullaan siirretystä matkapuhelusta saman verran kuin kyseiseen numeroon suoraan soitettaessa.
Puhelujen hinnat Kotinumerosta löytyvät taas Kotinumero-hinnastosta, joka löytyy hinnasto-sivulta:
PUHELUJEN HINNAT Kotimaan lankaliittymiin 11,66 snt/puhelu + 2,43 snt/min Matkapuhelimiin 10,06 snt/min Paikallisverkkomaksu 11,66 snt/puhelu + 2,43 snt/min Ulkomaan puhelut 990-hinnasto
01-11-2019 20:58
Jos näin on, että Kotinumero on lankapuhelinliittymä, niin voisi Telia sen tuoda jossain myös selvästi esiin.
Vaikkapa tässä:
Ei varmaankaan kenellekään ole epäselvää Soitonsiirron periaate eikä Soitonsiirto lankanumerosta yleensä, joihin edellisessä viestissä viitataan. Ongelma on siinä, että ainoa asia mitä asiakkaalle Kotinumerosta kerrotaan, on se, että hän voi säilyttää lankapuhelimen puhelinnumeron muuten Kotinumero-toimii mobiiliverkkossa käyttää sim-korttia, jonka voi laittaa matkapuhelimeen. Liittymä toimii luotettavassa ja kattavassa matkapuhelinverkossa ym.
Pitänee pyytää teknistä tukea ottamaan soitonsiirto pois. Tuskin sitä itse saa pois, kun sitä ei saanut itse päällekään.
Hyvää Joulun odotusta!
.
01-11-2019 23:36
Tuossa on kyllä kunnon kate palvelussa. En usko, että Telialle syntyy paljoa mitään kustannusta soitonsiirrosta, joten aika kova hinnoittelu palvelulla. Toivottavasti ohjeistus ja tiedot ovat jatkossa oikein eri palvelukanavissa, ettei tule ikäviä yllätyksiä.
02-11-2019 12:57
@johannes1122@ kirjoitti:
Jos näin on, että Kotinumero on lankapuhelinliittymä, niin voisi Telia sen tuoda jossain myös selvästi esiin.
Vaikkapa tässä:
Kotinumero ei varsinaisesti ole lankapuhelinliittymä vaan vaihtoehto sille. Tällä sivulla on aika hyvin kerrottukin tuosta Kotinumerosta, suosittelen tutustumaan.