Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Jussisamuli
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Soitonsiirron kytkeminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

 

olen yrittänyt kytkeä soitonsiirtoa pöytäpuhelimesta (SIM-kortillinen soneraliittymä) omaan kännykkääni(myös soneran liittymä). Saan kuitenkin vikailmoituksen "ota käyttöön siirrä kaikki puhelut toiminto epäonnistui". Missähän lienee vika? Eikö pöytäpuhelimen liittymä tue soitonsiirtopalvelua?

20 vastausta
johannes1122
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kaikkihan lähti kohdallani siitä mitä informaatiota aikoinaan sain Teliakaupassa ennen päätöstäni liittymieni vaihtoon. Myyjien pitäisi olla ehdottomasti paremmin tietoisia ko. palvelun ominaisuuksista.

 

Yksi kohderyhmä varmasti näihin Kotiliittymiin on ikäihmiset, jotka haluavat säilyttää vanhan tutun lankanumeronsa nyt kun operaatorit kerivät lankojaan tolpista alas. Erityisesti heille pitää asiat kertoa yksiselitteiset, eikä jälkikäteen täällä netin sivustoilla, että lue sieltä ja sieltä. Tietysti tämä luo mainion mahdollisuuden joillekin päteä täällä netissä, kuinka tämä on selvä tapaus.

 

Tämäkin viestiketju alkaa vuodesta 2015. Jo silloin jollain on ollut murheita Kotiliittymän soitonsiirron kanssa ja vieläkin myyjät kertoivat asiasta satuja. 

 

Laittakaa nyt tästäkin sisäistä tietoa jakoon siellä Telialla. Hoitakaa asiat kuntoon ja ottakaa rahat pois tyytyväisiltä asiakkailta. Ei ihme, että Telian kurssi kyntää!   

 

Osaltani lopetan tämän vietittelyn tähän!

 

Edit SaJoonas: Poistettu nimi kommentista. Nimeä varten on varattu erikseen allekirjoituskenttä, jonka voi halutessaan lisätä profiilin asetuksista.

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 306 custom-general.kudos
  • 668 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tätä kautta on hankala ottaa tarkemmin kantaa siihen, mitä Telia Kaupassa on puhuttu, kun asioit siellä. Joka tapauksessa kaikki palaute on ehdottomasti tervetullutta ja tällaiset konkreettiset esimerkit auttavat meitä kehittämään palveluamme.

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple | Juokseminen ja salitreeni |
irritus
Konkari ☆
  • 721 custom-general.kudos
  • 1298 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

En usko, että Telialle syntyy paljoa mitään kustannusta soitonsiirrosta, joten aika kova hinnoittelu palvelulla.


Olet täysin oikeassa. Kotinumeron soitonsiirtojen hinnoittelu on peräisin liittymätyypin julkistuksen ajoilta. Tämän jälkeen matkapuheluiden yhdysliikennemaksut ovat vajonneet ajan kuluessa lankapuheluiden yhdysliikennemaksujen alle. Operaattorin kannalta nykyään on edullisempaa, että asiakas tekee soitonsiirron matkapuhelimeen eikä toiseen lankapuhelimeen.

 

Kotinumeron hinnoittelu toimii päinvastaisesti ja se on jäänyt pahasti ajastaan jälkeen.

 

Telia voisikin aivan hyvin muuttaa soitonsiirrot maksuttomiksi kaikkiin kotimaan normaaleihin puhelinnumeroihin.

 


@Merja_J@  kirjoitti:

Kotinumero ei varsinaisesti ole lankapuhelinliittymä vaan vaihtoehto sille.


Jos Kotinumero ei ole lankapuhelinliittymä, niin mitä se sitten on? Matkapuhelinliittymäkään se ei ole, joten jäljelle jää ei mitään.

 

Kiitos vain, mutta minulle tuli nyt olo, että maksan Kotinumeron perusmaksua en yhtään mistään.

 

Olisi myös mukava kuulla, mitä Kotinumeron soitonsiirron aktivointikoodeille tapahtui. Silloin kun avasin liittymän, mukana tuli ohjeet, joilla soitonsiirrot sai aktivoitua itse. Yritin etsiä ohjeita Telian sivuilta, mutta en löytänyt.

 

Onko Kotinumeron soitonsiirron ohjauskoodit todellakin poistettu käytöstä?

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 888 custom-general.kudos
  • 1306 custom-general.replies
  • 83 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus@  kirjoitti:

@Purnipsi@  kirjoitti:

En usko, että Telialle syntyy paljoa mitään kustannusta soitonsiirrosta, joten aika kova hinnoittelu palvelulla.


Olet täysin oikeassa. Kotinumeron soitonsiirtojen hinnoittelu on peräisin liittymätyypin julkistuksen ajoilta. Tämän jälkeen matkapuheluiden yhdysliikennemaksut ovat vajonneet ajan kuluessa lankapuheluiden yhdysliikennemaksujen alle. Operaattorin kannalta nykyään on edullisempaa, että asiakas tekee soitonsiirron matkapuhelimeen eikä toiseen lankapuhelimeen.

 

Kotinumeron hinnoittelu toimii päinvastaisesti ja se on jäänyt pahasti ajastaan jälkeen.

 

Telia voisikin aivan hyvin muuttaa soitonsiirrot maksuttomiksi kaikkiin kotimaan normaaleihin puhelinnumeroihin.

 


@Merja_J@  kirjoitti:

Kotinumero ei varsinaisesti ole lankapuhelinliittymä vaan vaihtoehto sille.


Jos Kotinumero ei ole lankapuhelinliittymä, niin mitä se sitten on? Matkapuhelinliittymäkään se ei ole, joten jäljelle jää ei mitään.

 

Kiitos vain, mutta minulle tuli nyt olo, että maksan Kotinumeron perusmaksua en yhtään mistään.

 

Olisi myös mukava kuulla, mitä Kotinumeron soitonsiirron aktivointikoodeille tapahtui. Silloin kun avasin liittymän, mukana tuli ohjeet, joilla soitonsiirrot sai aktivoitua itse. Yritin etsiä ohjeita Telian sivuilta, mutta en löytänyt.

 

Onko Kotinumeron soitonsiirron ohjauskoodit todellakin poistettu käytöstä?


Laitoimme näistä kyselyä eteenpäin, joten palaillaan kunhan saadaan tarkempaa infoa. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 222 custom-general.kudos
  • 514 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kotinumerosta tai Kotipuheesta voi tehdä soiton siirtoja ao. ohjeistuksen mukaisesti: 

 

 

 

Telia Kotipuhelimen soitonsiirtojen ja koputuksen aktivointiohjeet (03/2017)Telia Kotipuhelimen soitonsiirtojen ja koputuksen aktivointiohjeet (03/2017)

 

 

Soitonsiirrot kotinumerossa -ja puheessa kuuluvat ns. Plussa-palveluihin, ja näitä pystyy itse säätelemään, päälle sekä pois. Yllä oleva ohje lähetetään asiakkaalle aina tilausvahvistuksen mukana, mutta ohjeistus tullaan lisäämään myös Asiakastuki-sivustolle

Soitonsiirroissa ei ole kytkentämaksuja ja niitä voi maksutta muokata haluamakseen. Ainut kustannus on veloitus siirretystä puhelusta niinkuin tässä ketjussa jo aiemmin olikin kerrottu. 

 

 

 

 

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat |
irritus
Konkari ☆
  • 721 custom-general.kudos
  • 1298 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos ohjeista. Etuliitteen 119 muistin vielä vuosien takaa ulkoa, mutta muita standardista poikkeamia en.

 

Kotinumeron ja Kotipuheen soitonsiirtojen ohjauskoodeissa huomionarvoista on:

 

  • Soitonsiirron ohjauskoodien edessä on etuliite 119.
  • Kaikkien koodien lopussa on ylimääräinen tähti.
  • Poistokoodit 119*xx#* poikkeavat täysin standardinmukaisista ohjauskoodeista.
Sakkesa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mitä tässä vastauksessa tarkoittaa luuri?
**21*numero# +luuri, poisto tapahtuu ##21# + luuri.

 

En löydä myöskään lisätietoja annetuilta sivuilta soitonsiirrot tai Yhteystiedot, niistä aukeaa vain mainoksia.

Sakkesa
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lisäksi toinen kysymys, pitääkö pöytäpuhelimen (joka on normaali gsm) luuri olla ylhäällä näppäilyn aikana vai paikoillaan?

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2610 custom-general.kudos
  • 4142 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @Sakkesa ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Luuri tarkoittaa lähinnä matkapuhelimissa puhelin sovelluksessa numerovalikossa olevaa luurin kuvaa :IMG-20200406-WA0017.jpg

 

Pöytäpuhelimessa soitonsiirto saattaa löytyä puhelimen asetusvalikosta, luulisin että luuri pitää nostaa kun asetuksen tekee. Tosin minulla ei ole kyseisestä laitteesta kokemusta. Vanhoista lankapuhelimista kyllä.

 

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
irritus
Konkari ☆
  • 721 custom-general.kudos
  • 1298 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sakkesa@  kirjoitti:

Mitä tässä vastauksessa tarkoittaa luuri?

Autopuhelimessa, nosta luuri tai paina kaiutinpuhelin-näppäintä.

Kännykässä paina vihreää luuri auki-näppäintä.

 

GSM-pöytäpuhelimet ovat vaikea ryhmä. Osa niistä toimii kuten auto- ja ISDN-puhelimet, eli numero näppäillään ensin ja vasta sitten nostetaan luuri. Osa toimii taas 1800-luvun puhelinten tapaan, eli luuri pitää nostaa ensin ja vasta sitten näppäillä numero.

 

Myös täysin sekopäisiäkin käyttöliittymiä löytyy. Esimerkiksi Huawei B160 soittaminen kannattaa tehdä näppäilemällä numero ensin, nostaa luuri ja painaa vielä perään vihreää luuripainiketta.

 

Huawei B160 voi soittaa myös 1800-luvun tyyliin, mutta tällöin joudut näppäilemään numeron melko ripeästi, ettei puhelin ala muodostamaan puhelua ennen aikojaan. Siinä tapauksessa et pääse perille asti, vaan puhelusi jämähtää numeronvalintanne on epätäydellinen tai numero ei ole käytössä tiedotteeseen.

 


@Sakkesa@  kirjoitti:

**21*numero# +luuri, poisto tapahtuu ##21# + luuri.

Huomoithan, että tämä koodi koskee tavallisia matkapuhelinliittymiä.

 

Telia Kotiluuri- ja Kotinumero-liittymissä käytetään epästandardeja ohjauskoodeja. Näillä liittymillä välittömän soitonsiiron kytkentä tapahtuu: 119*21* puhelinnumero #* luuri auki

 

Telia Kotiluuri- ja Kotinumero-liittymissä välittömän soitonsiirron poisto tapahtuu: 119*21#* luuri auki.