Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62328
Kirjoituksia 170325

Soitonsiirron kytkeminen



Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎30-10-2019
Kirjoituksia: 4
11/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Kaikkihan lähti kohdallani siitä mitä informaatiota aikoinaan sain Teliakaupassa ennen päätöstäni liittymieni vaihtoon. Myyjien pitäisi olla ehdottomasti paremmin tietoisia ko. palvelun ominaisuuksista.

 

Yksi kohderyhmä varmasti näihin Kotiliittymiin on ikäihmiset, jotka haluavat säilyttää vanhan tutun lankanumeronsa nyt kun operaatorit kerivät lankojaan tolpista alas. Erityisesti heille pitää asiat kertoa yksiselitteiset, eikä jälkikäteen täällä netin sivustoilla, että lue sieltä ja sieltä. Tietysti tämä luo mainion mahdollisuuden joillekin päteä täällä netissä, kuinka tämä on selvä tapaus.

 

Tämäkin viestiketju alkaa vuodesta 2015. Jo silloin jollain on ollut murheita Kotiliittymän soitonsiirron kanssa ja vieläkin myyjät kertoivat asiasta satuja. 

 

Laittakaa nyt tästäkin sisäistä tietoa jakoon siellä Telialla. Hoitakaa asiat kuntoon ja ottakaa rahat pois tyytyväisiltä asiakkailta. Ei ihme, että Telian kurssi kyntää!   

 

Osaltani lopetan tämän vietittelyn tähän!

 

Edit SaJoonas: Poistettu nimi kommentista. Nimeä varten on varattu erikseen allekirjoituskenttä, jonka voi halutessaan lisätä profiilin asetuksista.

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 419
12/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Tätä kautta on hankala ottaa tarkemmin kantaa siihen, mitä Telia Kaupassa on puhuttu, kun asioit siellä. Joka tapauksessa kaikki palaute on ehdottomasti tervetullutta ja tällaiset konkreettiset esimerkit auttavat meitä kehittämään palveluamme.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 624
13/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen


@Purnipsi  kirjoitti:

En usko, että Telialle syntyy paljoa mitään kustannusta soitonsiirrosta, joten aika kova hinnoittelu palvelulla.


Olet täysin oikeassa. Kotinumeron soitonsiirtojen hinnoittelu on peräisin liittymätyypin julkistuksen ajoilta. Tämän jälkeen matkapuheluiden yhdysliikennemaksut ovat vajonneet ajan kuluessa lankapuheluiden yhdysliikennemaksujen alle. Operaattorin kannalta nykyään on edullisempaa, että asiakas tekee soitonsiirron matkapuhelimeen eikä toiseen lankapuhelimeen.

 

Kotinumeron hinnoittelu toimii päinvastaisesti ja se on jäänyt pahasti ajastaan jälkeen.

 

Telia voisikin aivan hyvin muuttaa soitonsiirrot maksuttomiksi kaikkiin kotimaan normaaleihin puhelinnumeroihin.

 


@Merja_J  kirjoitti:

Kotinumero ei varsinaisesti ole lankapuhelinliittymä vaan vaihtoehto sille.


Jos Kotinumero ei ole lankapuhelinliittymä, niin mitä se sitten on? Matkapuhelinliittymäkään se ei ole, joten jäljelle jää ei mitään.

 

Kiitos vain, mutta minulle tuli nyt olo, että maksan Kotinumeron perusmaksua en yhtään mistään.

 

Olisi myös mukava kuulla, mitä Kotinumeron soitonsiirron aktivointikoodeille tapahtui. Silloin kun avasin liittymän, mukana tuli ohjeet, joilla soitonsiirrot sai aktivoitua itse. Yritin etsiä ohjeita Telian sivuilta, mutta en löytänyt.

 

Onko Kotinumeron soitonsiirron ohjauskoodit todellakin poistettu käytöstä?

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 871
14/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen


@irritus  kirjoitti:

@Purnipsi  kirjoitti:

En usko, että Telialle syntyy paljoa mitään kustannusta soitonsiirrosta, joten aika kova hinnoittelu palvelulla.


Olet täysin oikeassa. Kotinumeron soitonsiirtojen hinnoittelu on peräisin liittymätyypin julkistuksen ajoilta. Tämän jälkeen matkapuheluiden yhdysliikennemaksut ovat vajonneet ajan kuluessa lankapuheluiden yhdysliikennemaksujen alle. Operaattorin kannalta nykyään on edullisempaa, että asiakas tekee soitonsiirron matkapuhelimeen eikä toiseen lankapuhelimeen.

 

Kotinumeron hinnoittelu toimii päinvastaisesti ja se on jäänyt pahasti ajastaan jälkeen.

 

Telia voisikin aivan hyvin muuttaa soitonsiirrot maksuttomiksi kaikkiin kotimaan normaaleihin puhelinnumeroihin.

 


@Merja_J  kirjoitti:

Kotinumero ei varsinaisesti ole lankapuhelinliittymä vaan vaihtoehto sille.


Jos Kotinumero ei ole lankapuhelinliittymä, niin mitä se sitten on? Matkapuhelinliittymäkään se ei ole, joten jäljelle jää ei mitään.

 

Kiitos vain, mutta minulle tuli nyt olo, että maksan Kotinumeron perusmaksua en yhtään mistään.

 

Olisi myös mukava kuulla, mitä Kotinumeron soitonsiirron aktivointikoodeille tapahtui. Silloin kun avasin liittymän, mukana tuli ohjeet, joilla soitonsiirrot sai aktivoitua itse. Yritin etsiä ohjeita Telian sivuilta, mutta en löytänyt.

 

Onko Kotinumeron soitonsiirron ohjauskoodit todellakin poistettu käytöstä?


Laitoimme näistä kyselyä eteenpäin, joten palaillaan kunhan saadaan tarkempaa infoa. 

Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 208
15/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Kotinumerosta tai Kotipuheesta voi tehdä soiton siirtoja ao. ohjeistuksen mukaisesti: 

 

 

 

Telia Kotipuhelimen soitonsiirtojen ja koputuksen aktivointiohjeet (03/2017)Telia Kotipuhelimen soitonsiirtojen ja koputuksen aktivointiohjeet (03/2017)

 

 

Soitonsiirrot kotinumerossa -ja puheessa kuuluvat ns. Plussa-palveluihin, ja näitä pystyy itse säätelemään, päälle sekä pois. Yllä oleva ohje lähetetään asiakkaalle aina tilausvahvistuksen mukana, mutta ohjeistus tullaan lisäämään myös Asiakastuki-sivustolle

Soitonsiirroissa ei ole kytkentämaksuja ja niitä voi maksutta muokata haluamakseen. Ainut kustannus on veloitus siirretystä puhelusta niinkuin tässä ketjussa jo aiemmin olikin kerrottu. 

 

 

 

 

Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 624
16/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Kiitos ohjeista. Etuliitteen 119 muistin vielä vuosien takaa ulkoa, mutta muita standardista poikkeamia en.

 

Kotinumeron ja Kotipuheen soitonsiirtojen ohjauskoodeissa huomionarvoista on:

 

  • Soitonsiirron ohjauskoodien edessä on etuliite 119.
  • Kaikkien koodien lopussa on ylimääräinen tähti.
  • Poistokoodit 119*xx#* poikkeavat täysin standardinmukaisista ohjauskoodeista.
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎06-04-2020
Kirjoituksia: 2
17/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Mitä tässä vastauksessa tarkoittaa luuri?
**21*numero# +luuri, poisto tapahtuu ##21# + luuri.

 

En löydä myöskään lisätietoja annetuilta sivuilta soitonsiirrot tai Yhteystiedot, niistä aukeaa vain mainoksia.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎06-04-2020
Kirjoituksia: 2
18/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Lisäksi toinen kysymys, pitääkö pöytäpuhelimen (joka on normaali gsm) luuri olla ylhäällä näppäilyn aikana vai paikoillaan?

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 337
19/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen

Hei @Sakkesa ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Luuri tarkoittaa lähinnä matkapuhelimissa puhelin sovelluksessa numerovalikossa olevaa luurin kuvaa :IMG-20200406-WA0017.jpg

 

Pöytäpuhelimessa soitonsiirto saattaa löytyä puhelimen asetusvalikosta, luulisin että luuri pitää nostaa kun asetuksen tekee. Tosin minulla ei ole kyseisestä laitteesta kokemusta. Vanhoista lankapuhelimista kyllä.

 

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 624
20/21

Vs: Soitonsiirron kytkeminen


@Sakkesa  kirjoitti:

Mitä tässä vastauksessa tarkoittaa luuri?

Autopuhelimessa, nosta luuri tai paina kaiutinpuhelin-näppäintä.

Kännykässä paina vihreää luuri auki-näppäintä.

 

GSM-pöytäpuhelimet ovat vaikea ryhmä. Osa niistä toimii kuten auto- ja ISDN-puhelimet, eli numero näppäillään ensin ja vasta sitten nostetaan luuri. Osa toimii taas 1800-luvun puhelinten tapaan, eli luuri pitää nostaa ensin ja vasta sitten näppäillä numero.

 

Myös täysin sekopäisiäkin käyttöliittymiä löytyy. Esimerkiksi Huawei B160 soittaminen kannattaa tehdä näppäilemällä numero ensin, nostaa luuri ja painaa vielä perään vihreää luuripainiketta.

 

Huawei B160 voi soittaa myös 1800-luvun tyyliin, mutta tällöin joudut näppäilemään numeron melko ripeästi, ettei puhelin ala muodostamaan puhelua ennen aikojaan. Siinä tapauksessa et pääse perille asti, vaan puhelusi jämähtää numeronvalintanne on epätäydellinen tai numero ei ole käytössä tiedotteeseen.

 


@Sakkesa  kirjoitti:

**21*numero# +luuri, poisto tapahtuu ##21# + luuri.

Huomoithan, että tämä koodi koskee tavallisia matkapuhelinliittymiä.

 

Telia Kotiluuri- ja Kotinumero-liittymissä käytetään epästandardeja ohjauskoodeja. Näillä liittymillä välittömän soitonsiiron kytkentä tapahtuu: 119*21* puhelinnumero #* luuri auki

 

Telia Kotiluuri- ja Kotinumero-liittymissä välittömän soitonsiirron poisto tapahtuu: 119*21#* luuri auki.

0 tykkäystä