Sonera puhelinlaskun maksaminen uuteen tiliin!

  • 7 December 2016
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei!

 

Soneran käyttämä pankki vaihtuu joulukuusta 2016 alkaen Osuuspankista Danske Bankiin. Jatkossa laskut voi maksaa ainoastaan Danske Bankin tilille. 

 

Vaimollani on tili osuuspankissa ja tänään hän maksoi puhelinlaskunsa soneran omilta sivuilla olevan virtuaaliviivakoodin avulla ja osuuspankki ilmoitti että Soneran ja Osuuspankin tekemän sopimuksen mukaan maksu siirretään Osuuspankin tilille.

Eli Vaimoni puhelinlaskun maksu meni siis Soneran vanhalle osuuspankin tilille.

 

Miksi edelleenkin soneralla on tämä sopimus osuuspankin kanssa vaikka sonera on pankin vaihtanut Danske Bankeniin? 

 

Tuleeko silti lasku maksetuksi? 

 

Vaimoni olisi halunnut maksaa uudelle tilille joka soneralla on käytössä nykyään mutta eipä osuusapankki antanut kun soneran ja osuuspankilla on sopimus että osuuspankin tilille maksu vain.

 

Eli millon osuuspankin asiakkaat saa maksut soneran uudelle tilille? 

 

Siirtymäaikana Soneran laskut voi maksaa sekä uudelle että vanhalle tilille. Siirtymäajalla varmistamme, että kaikilla osapuolilla on riittävästi aikaa tehdä tarvittavat muutokset tilinumeron vaihtoon liittyen.

 

Koskeeko tämä yritysasiakkaita vai myös kuluttajaasiakkaita?


2 kommenttia

Sekä vanha että uusi tili ovat siirtymäaikana käytössä, eli vuoden verran on vielä osuuspankinkin tili voimassa. Tämä sen vuoksi, että asiakkaat ehtivät varmasti tehdä muutoksen mm. suoralasku-ja muihin palveluihin, eikä tule turhia hämmennyksiä. Asiakastiedoitteissa on tästä vielä vähän lisää infoa.

Kunniamerkki +14

Niin, aiemmin jokaisella vähänkään isommalla firmalla oli tilit suunnilleen joka ainoassa pikkupankissakin 😃 Asiakas sitten valitsi minne maksaa, riippuen omasta pankista. Toista se on nykyään, kun säästöjä pitää hakea vähän joka paikasta ja kilpailuttaa myös pankkipalvelut määräajoin.

Vastaa