Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi? **testi päättynyt**

 

Pilotti.JPG

 

 

Hyvä Sonera Klaanin jäsen,

 

Nyt sinulla on hieno mahdollisuus osallistua palvelun kehittämiseen, osallistu pilottiin ja pääset kokeilemaan betaversiota Soneran Mobiili Applikaatiosta! Järjestämme betatestauksen mahdollisesti vain Klaanin jäsenille joten hyödynnä mahdollisuutesi ainutlaatuiseen tilaisuuteen 🙂

 

Oletpa sitten asiakas itse tai käyttäjä, applikaation avulla pääset katsomaan matkapuhelinliittymiäsi, tsekkaamaan esimerkiksi liittymän tai liittymien saldon ja pakettien tilanteen. Pääset tilaamaan uusia palveluita ja vaikka muokkaamaan liittymän estoja sekä rajoituksia. Huom, sovelluksen betaversion avulla voit muokata ja hallinnoida matkapuhelinliittymiäsi. Tulevaisuudessa, kun olemme julkaisseet applikaatiosta tuotantoversion voit hallinnoida myös Kodin Netti-liittymääsi.

 

Applikaation avulla voit mm:

 

  • Tsekata
    1. Asiakastietosi sekä laskutustietosi
    2. Liittymässäsi käytössä olevat palvelut
    3. Liittymäsi tai liittymiesi pakettien saldotilanteen (puhelut, viestit, datan käyttö)
  • Tilata lisäpalveluita
  • Muokata liittymän estoja ja rajoituksia
  • Muokata käyttäjätietoja
  • Sovelluksesta löydät myös asiakaspalvelun yhteystiedot

 

Applikaatio toimii kahdella alustalla:

 

  • iOS 7 ja uudemmat
  • Android 4.1.x ja uudemmat 

 

Pilotti kestää kaksi viikkoa. Applikaatiossa on sisäänrakennettu palautelomake, kun olet tutustunut huolella applikaatioon - mistä mitäkin löytyy ja miltä sitä tuntuu käyttää ja koetko sen hyödylliseksi yms yms - niin täytä palautelomake applikaation kautta. Jos haluat kertoa kokemuksistasi myös täällä Klaanissa niin sana on vapaa, tämä ketju on sitä varten ja applikaation kehittäjät osallistuvat keskusteluun kanssanne 🙂

 

Pilotin ohjeet:

 

1. Sovelluksen lataaminen tapahtuu QR-koodin avulla ja sen lukemista varten tarvitset laitteellesi erillisen sovelluksen. Jos laitteestasi ei löydy vielä QR-koodinlukuominaisuutta niin voit ladata sen Google Play –sovelluskaupasta (Android Market) tai App Storesta esim. nimellä Barcode scanner.

2. Lue alla oleva koodi laitteellasi (siis sillä scannerilla):

 

***Pilotti päättynyt, poistin koodit***

 

3. Hyväksy laitteen ehdottamat asennus stepit.

4. Avaa Soneran sovellus.

5. Kirjaudu sovellukseen nykyisillä Sonera Omat Sivut –tunnuksillasi.

 

Pilotin aikana sovellukseen saattaa tulla päivityksiä, jos näin käy niin laitan myös siitä tietoa tähän aloituspostaukseen. Tarkoittaa sitä että siinä tilanteessa poista applikaation nykyinen versio ja lataa uusi versio uuden QR-koodin avulla.

 

Eikun lataamaan applikaatio omalle laitteelle! Jos sinulla heräsi kysymyksiä niin kysy ihmeessä, vastaamme mielellämme.

 

Hyviä hetkiä testaamisen parissa, ja muistakaa antaa palautetta ensisijaisesti sovelluksen kautta mutta myös tänne ketjuun 🙂

 

EDIT 12.3.2015: Sovellus päivittyi tänään uudempaan version joten saadaksesi sen käyttööso poista nykyinen versio laitteeltasi ja lataa uusi tilalle yllä olevien koodien avulla.

EDIT 30.3.2015: Pilotti on päättynyt, kiitos testaajille ja kommentoijille 🙂 Uusi sovellus saapuu sovelluskauppoihin arviolta kuukauden kuluessa. Poistin pilotinaikaiset latauskoodit tuosta ylhäältä.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

18 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Pilotti alkaa nyt! Lisäsin QR-koodin aloituspostaukseen jonka avulla pääsette lataamaan sovelluksen laitteellenne 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Heti palautteena... Android 2.3 tehty ulkoasu osittain.. ei vaikuttanut hyvältä ainakaan aluksi... 

 

Korjaisin vielä käytettävyyttä... 

 

sekä nämä virheilmoitukset...

 

Screenshot_2015-02-23-13-31-46.png       Screenshot_2015-02-23-13-31-53.png

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
NinaPak
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tuettu Android versio on 4.1.X tai uudempi, valitettavasti vanhempien versioiden tukeminen olisi johtanut muihin laadullisiin kompromisseihin. Tämän vuoksi valitsimme yleisimpien käytössä olevien versioiden mukaan optimoiden toteutuksen ja skaalautuvuuden.

olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Itse siis käytän Android 5.0 siis... 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5133 custom-general.kudos
  • 4485 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions


@olkitu kirjoitti:

Itse siis käytän Android 5.0 siis... 


Ymmärsinkö oikein että ensimmäinen kommenttisi viittasi siihen, että koet että applikaatio on kuin se olisi tehty Androidin 2.4 -versiolle? 🙂

 

Mites muut testaajat siellä taustalla, miltä sovellus vaikuttaa? Kommentteja kiitos 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

HannuPekka
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 4 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Moi,

 

tässä alla muutamia sunnuntaitestaajan havaintoja Hymiö Onnellinen Testasin sovellusta sekä yritysliittymällä että Sonera Tunnuksen kautta kuluttajaliittymillä. Testattu laitteella: Samsung Galaxy S5, Android 5.0

 

Yleiset huomiot ja kehitysehdotukset:

 

Liittymän tiedot

 

  • Sivun vasemmassa yläreunassa < nuoli vasemmalle, mutta se ei vie mihinkään

  • Voisiko < kohdan kosketuspinta olla isompi? Nyt pitää osua aika tarkasti < kohtaan. Voisiko kosketuspintaa lisätä vaikkapa < nuolen ja Liittymätiedot tekstin puoleen väliin niin osuu isommillakin nakkisormilla 🙂

  • Yläosan netti ”donitsissa” näkyvä datamäärä on ilmoitettu megabitteinä joka muodostaa pitkän lukusarjan 

Liittymätiedot > Liittymätiedot

 

  • Päivitä liittymätyyppi -painike ei toimi
  • Kun klikkaa tee vikapyyntö linkkiä, ei pääse kyseisestä näytöstä takaisin vaikka painaa päätelaitteen back-painiketta. Sovellus tai selain ei itsessään tarjoa takaisinsiirtymismahdollisuutta. Sovellusta ei myöskään pystynyt sulkemaan. Jouduin sulkemaan sen forcettamalla erillisellä Task killer-sovelluksella

Yritysliittymällä testattaessa nousseet huomiot:

 

Asiakastiedot

 

  • Voisiko tälle sivulle tuoda tiedon omistajasta eli yrityksen nimen, jonka omistamalla liittymällä olen kirjautunut sovellukseen? Toinen vaihtoehto olisi tuoda kyseinen tieto Liittymätiedot-sivulle.
  • Sivulle tulee Hups-virheilmoitusteksti. Voisiko kyseisessä virheilmoituksessa olla linkki verkkosivulle (esim. Sonera.fi Ohjeet ja Vinkit) jossa olisi kerrottu käyttöoikeuksista? Näin käyttäjälle tarjotaan reitti eteenpäin. Ehkäpä virheilmoitus voisi olla erilainen, kun tunnistetaan että sivulle tulevallä käyttäjällä on yritysliittymä? Sama kommentti pätee myös Laskutustiedot että Tilausoikeudet sivuja, jossa tulee Hups-virheilmoitus

Käyttäjätiedot

 

  • Päivitin tietojani ja napsautin ”Päivitä tiedot”-painiketta. Näkymän oikean yläkulman latausikoni alkaa pyörimään mutta ei tapahdu mitään.

 

Sonera Tunnuksella (kuluttaja-asiakkaana) testattaessa nousseet huomiot:

 

Puhelinliittymät näkymä

 

  • Täällä mukana myös liikkuvan netin liittymiä joten olisiko vaikkapa ”Liittymäsi” osuvampi nimi? Tähän näkymään vievän linkin nimi on Liittymät.

  • Pitäisikö Liikkuvan laajakaistan ikonina olla muu kuin puhelin?

  • Kaikkien liittymin nimi (sinisellä tekstillä) ei näy heti vaikka ne on syötetty. Kun valitsin liittymän ja tulin takaisin tähän näyttöön, tuli nimi näkyviin.

Liittymätiedot > Liittymätiedot

 

  • Liittymätiedot kohdalla Viestit kohdassa lukee ”Viestit: rajatonkpl” ja datan kohdalla pitkänumerosarja (ilmoitetaanko se tavuina?)

Saldoerittely

 

  • Saldo näyttää 0€ kuten myös muutkin tiedot, vaikka laskutusta oikeasti on kuten Liittymän tiedot -näkymäkin näyttää

 

Terveisin,

 

Hannu-Pekka (Sonera)

HannuPekka
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 4 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

SGS3_a4_3.png

 

Testasin vielä Samsung Galaxy S3:lla, jossa Android 4.3. Kirjaudumissivulla on jostain syystä 3 syötekenttää. Kun syötin ensimmäiseen käyttäjätunnuksen ja toiseen salasanan, en onnistunut kirjautumaan.

 

Terveisin,

 

Hannu-Pekka (Sonera)

olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Tuohon samaan ongelmaan törmäsin mutta uudelleen lataamalla sovelluksen ja poistamalla vanhan ongelma ei enään ollut.

 

Soneran sovelluksen tulisi olla Googlen Material Design hyödyntävä sillä muutkin sovellukset tätä käyttää. 

 

Toistaiseksi Elisan "Mobiili OmaElisa" sovellus on parempi. Soneran sovellukseen odotan valikon swippaamiseen. Selaaminen on aika könkköä, häivityksellä latauksella saisi pehmennettyä latauksia.

 

Sovellukseen toivoisin ainakin että tulisi kaikki liittymät Omilta sivuilta ja Sonera Viihteen tallennus ominaisuus mobiilisovelluksen avulla on aika toivottu jo varmaan aika kauan... Eikä varmaan edes kannata odottaa tähän "uuteen" sovellukseen. 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
NinaPak
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos arvokkaasta palautteesta.

Mobiili sovellus on ensimmäinen Soneran tuoma lokaali applikaatio Suomen markkinoille ja korvaa ensi kädessä yhteisen TeliaSoneran Minun Sonera applikaation.

Jatkokehityksessä otetaan lisää vaatimuksia huomioon ja sovelluksen odotetaan skaalautuvan laajasti asiakkaiden tarpeiden mukaan. Sovelluksesta on toivottavasti luvassa jatkoa uusin version tämän vuoden aikana.