Soneran prepaid ja simongelma

  • 19 September 2016
  • 3 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Terve.

 

Olen vuosia käyttänyt prepaidliittymäänne varsin tyytyväisenä. Nyt minulla on puhelimenvaihdon takia pieni ongelma; minulla ei ole enää tallella liittymän mukana tullutta korttia jota ilmeisesti tarvitsen saadakseni uuden simkortin. Simkortti sinänsä toimii mutta uudet puhelinmallit vaativat nano-simkortin.

 

Joten mikä eteen?


3 kommenttia

Moikka! 

 

Prepaid-liittymissäkin kortti voidaan vaihtaa, joskin hieman prosessi on hieman monimutkaisempi kuin normaalissa laskutusliittymässä. Kortin vaihtaminen edellyttää nimittäin sitä, että sinulla olisi liittymän PUK-koodi tiedossasi. Mikäli tuo PUK-koodi on hävinnyt mainitsemasi kortin myötä, niin vaihtoehdoksi taitaa jäädä uuden liittymän (ja numeron) hankkiminen. 

 

Jos PUK-koodi on muistissa tai muualla ylhäällä, niin kortti voidaan vaihtaa esimerkiksi lähimmässä Sonera Kaupassasi. Tähän tarvitaan myös voimassa oleva henkilöllisyystodistus, joten "paperit" kannattaa varata visiitille mukaan. 

 

Toivottavasti näillä eväin päästään eteenpäin!

Eli for all practical purposes, haluni pitää vuosia vanha numeroni käytössä on käytännössä kuollut.

 

Jos simin vaihtaminen ei onnistu, ei nimittäin onnistu myöskään liittymän vaihtaminen laskutusliittymäksi?

 

 

Tuolla olevan ohjeen mukaan pitäisi onnistua: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sonera-Prepaid--matkapuhelinliittyma?id=1449&intcmp=Mob-prepaid-apu-ja-tuki


 


Sonera Prepaid -liittymän vaihto laskutettavaksi liittymäksi
Voit vaihtaa Sonera Prepaid -liittymän normaalisti laskutettavaksi Soneran liittymäksi. Vaihtaminen onnistuu verkkokaupassa tai Sonera Kaupassa.
Liittymän vaihdon yhteydessä prepaid-liittymän mahdollinen vastaaja sekä aktivoimasi verkkopalvelut (soitonsiirrot ja koputus) poistuvat. Liittymän vaihduttua saat tekstiviestin, jossa kehotetaan sammuttamaan ja käynnistämään puhelin uudelleen. Tämän jälkeen puhelimeesi lähetetääntiedonsiirto- ja MMS-asetukset.


Liittymän vaihdon jälkeen Sonera Prepaid -liittymästä käyttämättä jäänyt ladattu saldo siirtyy laskutettavalle liittymälle tavalliseksi lipukehyvitykseksi. Prepaid-liittymään ladatut paketit eivät siirry laskutettavalle liittymälle. Lipukehyvitykset koskevat vain puhe- ja tekstiviestimaksuja, ei kytkentä-, kuukausi- tai muutosmaksuja. Jos hyvitystä ei käytetä saman laskutuskauden aikana, käyttämättä jäänyt hyvitys siirtyy seuraavalla laskulle ja jatkuu näin, kunnes kaikki on käytetty.


 


Sama ohje löytyy myös Sonera Easy Prepaid-sivulta.

Vastaa