Soneran uudistuneet liittymät ja harhaanjohtava markkinointi

  • 23 May 2017
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Olen aina ollut Soneran tyytyväinen asiakas, mutta nyt olen Telian tyytymätön asiakas.

 

Telia markkinoi uusia liittymiään paketteina, joihin siirtyessä asiakas pääsisi käyttämään liittymää samalla hinnalla EU:ssa kuin kotimaassaan. Tässä kuitenkin jätetään mainitsematta, että kesäkuussa tulee EU:n uusin direktiivi, jonka seurauksena roaming-maksut poistuvat kokonaan, eikä liittymästä kuin liittymästä saa velottaa ylimääräistä EU:n sisällä matkatessa. 

 

Ymmärrän kyllä että hinnat tulevat nousemaan, sekä että tässä on teilläkin hyvä markkinarako, mutta se, kuinka Telia on lähtenyt tätä toteuttamaan, on minusta erittäin harhaanjohtavaa markkinointia asiakasta kohtaan.

 

Tarjousta esitellään tietoisesti palveluna, joka olisi asiakkaalle vapaaehtoinen, mutta kannattava vaihtoehto nykyiselle liittymälle. Kuitenkin myös liittymien hinnat, jotka eivät vielä sisällä EU-roamingia, ovat nousseet paljon. 

 

Myös nuorisoalennus on muutettu vuoden pituiseksi tarjoukseksi. Tämä siis lukee vain pienellä präntillä alennetun hinnan alla tekstinä "Vuoden päästä hinta [korotettu hinta] euroa." 

 

Tästä jäi todella paha maku suuhun, joka on harmi, sillä olen kyllä ollut tyytyväinen asiakas jo useamman vuoden ajan. 


1 kommentti

Morjens @Marisanity ja kiitos, palautteet vastaanotettu!


Ikävä kuulla, jos nämä ovat vaikuttaneet tyytyväisyyteesi asiakkaanamme. 

Minun on vaikea ottaa tarkemmin kantaa näihin tapauksiin, mutta ei tässä varmastikaan olla tarkoituksella pyritty ketään harhaan johtamaan.

Vien joka tapauksessa palautteesi eteenpäin oikealle taholle!

Vastaa