Sopiva ulkomailla ja ilmoitus viestitse

  • 14 October 2015
  • 9 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Hei,

 

Ulkomailla datakaton lähestyessä tulee Soneralta viesti, joka ilmoittaa "käyttömäärän olevan lähes täynnä". Mitä tämä tarkemmin ottaen tarkoittaa? Joskus sattunut kuulemaan että tämä on 80% ilmoitus ja uusi viesti tulisi paketin täytyttyä. Tarkempaa faktaa en löytänyt tähän hätään. Kiitos vastauksista!

 

 


9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Datakatto = Käyttöraja -> Eli tiedonsiirtomäärä mobiiliverkossa täytyy pian. Sinun tulee ostaa lisäpaketti Omilta sivuilta tai yhteytesi hidastetaan 128Kbps nopeuteen lopun laskutuskauden ajaksi. 


 


Suosittelen lukemaan liittymäsi sopimusehtoja, sieltä löytyy tarkaalleen vastaukset tähän kysymykseesi: https://www.sonera.fi/media/14d2288b9b9295f1ba865ba73c3cf41077eb4ad0/14d2288b9b9295f1ba865ba73c3cf41077eb4ad0.pdf

Olisin voinut olla täsmällisempi kysymyksen asettelussa.

 

Kysyttävä asia on siis että sillä ajan hetkellä X kun Sonera ilmoittaa datakaton olevan lähes täysi, mikä on tuolla hetkellä kulutettu datamäärä x/20GB? Koska 4G hurisee yhä mallikkaasti ei datakattoa ole vielä saavutettu.

 

Maallikon on tolkuttoman vaikea tietää että mikä on milloinkin kulutettu datan määrä. Itselläni puhelimessa erillinen app ja Androidin oma vastaava ja ero niillä ~1 GB..

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

No kyllä sen huomaat kun nopeus hidastuu... Sieltä tulee sitten tekstari taas... Kuinka paljon siis sinulla mennyt dataa tohon 20GB nähden? Luulen että ilmoittaa 80% kohdalla noin, mutta koska viesti tulee varmasti hieman myöhässä niin ei ole määritetty tarkkaa määrää... Voisihan tossa tarkentaakkin...

Ennen kuvittelinkin että 80% kohdalla tulee tuo ilmoitus no1 (ja Soneran laskutavasta riippuen voihan se yhä näin ollakin).

Itselläni on kulutettuna nyt 20,5-21,5 tuosta kahdestakymmenestä, eli otapa siitä sitten selvää että missä Soneran mukaan mennään.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Mikä liittymä sinulla on? Onko sinulla Sonera XL Plus ?

XL. Katto siksi koska surffailua tapahtuu vain länsinaapurissa.

 

Joku Soneralta lukee tätä palstaa nimittäin juuri tuli uusi viesti Datakaton täyttymisestä, eli tuo odotettu viesti no2. Väliaikaa näillä kahdella viestillä oli 22 minuuttia eli tuo 80%-->100% ei voi mitenkään pitää paikkaansa, naputtelin sähköposteja menemään tässä samalla ja ei ollut HD-leffoja liitetiedostona..

 

Vaikka tämä nyt on tällaista rupattelua niin ihan todellisen vastauksen haluaisin kysymykseen, mielellään suoraan Soneralta. Mutuilu on tietenkin aina suotavaa muttei tiedon väärti.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Asiakaspalvelukanavana toimii parhaiten tällöin puhelimitse, Omat sivut, Soneran Facebook  ja Twitter sivu. Klaani on niin kuin sosiaalinen media ja yleinen yhteisö jossa toki voidaan auttaa yleisellä tasolla. Soneran asiakaspalvelijat ovat pääasissa täälä kello 20 asti.

Netin käyttömäärää seuraava järjestelmä on pääpiirteissään aina reaaliaikainen. Nyt vaikuttaisi kuitenkin siltä, että pientä hidastelua on ollut. Seuranta ei ole siis tällä kertaa täysin pysynyt perässä, jos olet kuluttanut lyhyessä ajassa paljon tiedonsiirtoa esimerkiksi leffan muodossa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

 Lähetämme tekstarit, kun netin määrästä on käytetty 80 % ja 100 %. 


 


Tälläinen luki suoraan tuola Tarkoissa tiedoissa liittymiä tilatessa... 


 


Olisi hienoa että Omilta Sivuilta voisi seurata matkapuhelimen, nettitikun sekä jopa kiinteänkin laajakaistan tiedonsiirtomäärän realiaikaisesti vaikka onkin rajattomat liittymät. 

Vastaa