Taas ongelmia puhelinverkossa.

  • 12 February 2020
  • 7 kommenttia
  • 1 katselukerta

Iltalehdestä sai lukea että ongelma on taas vaihteeksi teidän päässä, kun puhelin yskii.

Eikö sitä voi laittaa mitään txt viestiä asiakkaille, jos verkossa on ongelmia.

Jos lasku on myöhässä, niin sen hoidatte upeasti muistutuksella txt, se sentäs toimii.

 

Mutta tämähän on aina operaattoreille niin  arka paikka, kun omat palvelut tökkii.

Mutta mikä hienointa, niin asiakkaille tulee teidän ongelmista huolimatta aina laskut

täysimääräisinä.

Ihan suotta taas käynnistelin puhelinta uudelleen ja uudelleen.

Selitykset joskus niin huvittavaa lukea teiltä, että miksi juuri näin.


7 kommenttia

Tulin tänne OmaTeliaan ottamaan selvää, miksi netti ei toimi. Chat-valikkoa ei ole, mutta onneksi olit tuonut asian tänne seinälle. Arvostaisin myös tietoa tekstarilla siitä, että yhteydet pätkii. Nim. Lasku maksettu

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Telialla mobiiliverkko oli niin nurin keskuksen päässä että ei mitään iloa laittaa tekstaria kun se ei olisi tullut perille suurimmalle osalle asiakkaista - vasta tietysti vian korjauksen jälkeen.

 

Sähköpostitse toki ilmoituksen voi laittaa kenelle pystyisi ja sieltä näkisi tiedon - toki sekään ei ole kovinkaan varmatoiminen jos puhelin ei verkossa ei siihen sähköposteja tule.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Ihan ensi alkuun pahoittelut kaikille, joita eilinen verkkohäiriö koski ja joille se aiheutti harmia. Jatkoa ajatellen ja koskien juurikin häiriöilmoituksia, meillä on tuotu käyttöön mahdollisuus määrittää itsepalveluna aika tarkastikin meiltä lähtevän häiriötiedoteviestittelyn säädöt, eli jos haluaa itselleen s-postitse ja / tai tekstiviestitse kyseisenlaisia tilanteita koskevia tiedotteita. Myös kellonajat voi säätää, milloin on halukas saamaan tiedotteita sekä myöskin väliaikatietojen lähetystiheyteen voi itse vaikuttaa. 


 


Voit säätää asetukset haluamiksesi omissa asiakastiedoissa joko telia.fi:llä tai Minun Telia -sovelluksessa kohdasta Omat tietoni ja asetukset - Häiriötiedoteasetukset. Alla kuva lähtötilanteesta. Kun on antanut osoitteensa, ilmestyy näkyviin mainitsemani kellonajan ja lähetystiheyden asetukset.



 


 


 


 


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

@AaTanja@  kirjoitti:

Ihan ensi alkuun pahoittelut kaikille, joita eilinen verkkohäiriö koski ja joille se aiheutti harmia. Jatkoa ajatellen ja koskien juurikin häiriöilmoituksia, meillä on tuotu käyttöön mahdollisuus määrittää itsepalveluna aika tarkastikin meiltä lähtevän häiriötiedoteviestittelyn säädöt, eli jos haluaa itselleen s-postitse ja / tai tekstiviestitse kyseisenlaisia tilanteita koskevia tiedotteita. Myös kellonajat voi säätää, milloin on halukas saamaan tiedotteita sekä myöskin väliaikatietojen lähetystiheyteen voi itse vaikuttaa. 

 

Voit säätää asetukset haluamiksesi omissa asiakastiedoissa joko telia.fi:llä tai Minun Telia -sovelluksessa kohdasta Omat tietoni ja asetukset - Häiriötiedoteasetukset. Alla kuva lähtötilanteesta. Kun on antanut osoitteensa, ilmestyy näkyviin mainitsemani kellonajan ja lähetystiheyden asetukset.

 

 

 

 

 


Saako tuota myös yrityksen matkapuhelinliittymille päälle? Yritysportaaliin löytyy oikeudet.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyseinen häiriö ei tuottanut tuota ilmoitusta (siis tuo häiriötiedoitepalvelu), koska ilmeisesti tuon häiriöt tulevat samaa kautta kuin häiriökarttaan ilmestyvät häiriöt. Siellä vaikuttaa olevan tukiasemapohjaisia häiriöitä. Koska nyt ei näin ollut, vaan vika oli jossain taustajärjestelmässä, ei vika ollut tukarissa, joten ilmoitusta ei tullut. Tulkitsen asian näin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Olet tässä oikeassa @Purnipsi . Meillä häiriöviestit lähtevät kun vika/hälytys kohdistuu tukiasemaan. Samoin häiriökartta päivittyy kun häiriö tapahtuu tukiasemassa. Tällä viikolla ollut laaja matkapuhelinverkon häiriö johtui syvemmällä verkossa tapahtuneesta viasta ja siksi häiriökartta ei päivittynyt.

 

Olemme selvittämässä miten vastaavissa tilanteissa jatkossa asiakkaillemme saataisiin häiriökarttaan tieto myös syvemmällä verkossa tapahtuvista häiriöistä. Tottakai prioriteettimme on myös varmistaa ettei samaisesta syystä ongelmia tule jatkossa.

Moi @snow28!


 


Yritysportaalista saa hallinnoitua häiriötiedoteasetuksia myös. Kirjaudu ensin Yritysportaaliin. Alla kuvankaappaus etusivusta, joka tulee esiin kun kirjaudut sisään. Klikkaa oikealta ylhäältä rattaan kuvaa. 


 



 


 


 


 


 


 


 


 


 


      


 


Sen jälkeen klikkaa häiriötiedoteasetukset, kuva alla. Sieltä pääset muokkaamaan ja muuttamaan tietoja :smileyhappy: 


 


 



 

Vastaa