Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tekstiviesti, aiheena palveluasetukset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onpa outo tapa informoida asiakasta: "Saat muutaman minuutin kuluessa palveluasetukset. Ole hyvä ja tallenna ne vastaanotettuasi. T:Telia." Kaksi tämmöistä tuli tekstiviestinä 26. ja 27.2.2020. Mitä ihmeen palveluasetuksia? Mihin niitä tarvitaan? Onko lähettäjä huijari yrittämässä vakoiluapplikaatiota puhelimeeni? Vai liittyykö tämä uuteen valokuituumme? Entä jos en tallenna, mitä tapahtuu?

Asiakkaan näkökulma on jälleen kerran unohdettu. Vähintään pitäisi olla muutama sana perustelua ja viitelinkki jonnekin sivulle, jossa asia perustellaan. Asiakkaalla on yleensä tärkeämpää tekemistä kuin lähteä selvittelemään chattirobottien ja googlen kanssa, mistä on kysymys.

 

20 vastausta
jyrdeman
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervehdys,

Yritin selvittää asiaa asiakaspalvelun kanssa, mutta ei onnistunut. Ohje oli että pitäisi seurata tätä viestiketjua niin kauan että tänne tulee ratkaisu asiaan.

Mitä tässä oikein pitäisi tehdä??

SakuMik
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jyrdeman  kirjoitti:

Tervehdys,

Yritin selvittää asiaa asiakaspalvelun kanssa, mutta ei onnistunut. Ohje oli että pitäisi seurata tätä viestiketjua niin kauan että tänne tulee ratkaisu asiaan.

Mitä tässä oikein pitäisi tehdä??


Kuulostaapa erikoiselta tuo ohjeistus. Täällä Yhteisössä emme pääse käsiksi asiakkaiden asiakastietoihin. Esimerkiksi tämä, että voidaan varmistaa onko jokin tietty viesti lähtenyt meiltä asiakkaalle, vaatii asiakkaan tiedot. Neuvoisin vielä yrittämään uudelleen selvittää asiaa asiakaspalvelun kanssa, jotta asia selviäisi.

Peikkonen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SakuMik  kirjoitti:

@Peikkonen  kirjoitti:

Moi, 

 

minulle tuli myös pari päivää sitten yllä olevan kaltainen viesti, jossa on kirjoitusvirhe. Palveluasetukset tuli perään mutten niitä vielä tallentanut. Onko kyseessä ihan validi viesti ja asetukset uskaltaa laittaa? Vaihdoin puhelinta n. 1,5 kk sitten.

20210801_120434.jpg


Neuvoisin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin voitaisiin tarkistaa onko kyseinen viesti lähtenyt meiltä. Tekniseltä puoleltamme testattiin viestin lähettämistä ja viesti tuli perille oikein kirjoitettuna, myös silloin kun puhelimen kieli oli asetettuna englanniksi.



Kiitos vastauksesta, olin chat-asiakaspalveluun juuri yhteydessä, ja sieltä sanottiin ettei tekstari ole Telialta "vaan kyseessä on kalastelu-/roskaviesti" (koska tuli numerosta 15445 eikä Telian numerosta 15400). Minua kehotettiin poistamaan tekstari ja olemaan asentamatta palveluasetuksia, ja sanottiin myös ettei nykyaikaisiin puhelimiin edes pitäisi tarvita moisia. Minulla käytössä Samsun Galaxy A52. Saan toki tekstarin poistettua, mutta en ole vielä keksinyt miten saan ohitettua palveluasetuksien notifikaation, en saa pyyhkäistyä sitä sivulle pois notifikaatioissa. Ehkä puhelimen uudelleenkäynnistys auttaa?

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 183 custom-general.kudos
  • 380 custom-general.replies
  • 28 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Peikkonen  kirjoitti:

olin chat-asiakaspalveluun juuri yhteydessä, ja sieltä sanottiin ettei tekstari ole Telialta "vaan kyseessä on kalastelu-/roskaviesti" (koska tuli numerosta 15445 eikä Telian numerosta 15400). Minua kehotettiin poistamaan tekstari ja olemaan asentamatta palveluasetuksia, ja sanottiin myös ettei nykyaikaisiin puhelimiin edes pitäisi tarvita moisia. Minulla käytössä Samsun Galaxy A52. Saan toki tekstarin poistettua, mutta en ole vielä keksinyt miten saan ohitettua palveluasetuksien notifikaation, en saa pyyhkäistyä sitä sivulle pois notifikaatioissa. Ehkä puhelimen uudelleenkäynnistys auttaa?

Selvittelimme tätä vielä tarkemmin ja näitä yhteysasetuksia on meiltä lähetetty myös numerosta 15445. Kyse on siis ollut ihan meiltä peräisin olevasta viestistä. Tein tästä nyt ilmoituksen tuotevastaavalle, mutta kesälomien vuoksi vastaus saattaa mennä ainakin ensi viikolle. Pahoittelen, että sait nyt ristiriitaista tietoa. Yleisestihän asetusviesti lähetetään numeroon 15400 ja siitä numerosta myös paluuviesti saapuu. 

Kerroit, että vaihdoit puhelinta 1,5kk sitten. Silloinko ei mitään vastaavaa viestiä saapunut? Onko littymällesi tehty ennen viestin saapumista päivitystä tai muuta muutosta? Normaalisti uudemmat älypuhelimet toki hakevat sekä MMS- että internet-asetukset automaattisesti ilman että niitä täytyy erikseen enää tilata. Kyseessä voi olla myös ns. konfigurointiviesti, jossa palvelu ikäänkuin "uudelleen aktivoidaan" liittymälle eikä varsinaisia muita asetusviestejä sitten tulekaan. 

Telia Yhteisön moderaattori
Peikkonen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Katjane  kirjoitti:


olin chat-asiakaspalveluun juuri yhteydessä, ja sieltä sanottiin ettei tekstari ole Telialta "vaan kyseessä on kalastelu-/roskaviesti" (koska tuli numerosta 15445 eikä Telian numerosta 15400). Minua kehotettiin poistamaan tekstari ja olemaan asentamatta palveluasetuksia, ja sanottiin myös ettei nykyaikaisiin puhelimiin edes pitäisi tarvita moisia. Minulla käytössä Samsun Galaxy A52. Saan toki tekstarin poistettua, mutta en ole vielä keksinyt miten saan ohitettua palveluasetuksien notifikaation, en saa pyyhkäistyä sitä sivulle pois notifikaatioissa. Ehkä puhelimen uudelleenkäynnistys auttaa?

Selvittelimme tätä vielä tarkemmin ja näitä yhteysasetuksia on meiltä lähetetty myös numerosta 15445. Kyse on siis ollut ihan meiltä peräisin olevasta viestistä. Tein tästä nyt ilmoituksen tuotevastaavalle, mutta kesälomien vuoksi vastaus saattaa mennä ainakin ensi viikolle. Pahoittelen, että sait nyt ristiriitaista tietoa. Yleisestihän asetusviesti lähetetään numeroon 15400 ja siitä numerosta myös paluuviesti saapuu. 

Kerroit, että vaihdoit puhelinta 1,5kk sitten. Silloinko ei mitään vastaavaa viestiä saapunut? Onko littymällesi tehty ennen viestin saapumista päivitystä tai muuta muutosta? Normaalisti uudemmat älypuhelimet toki hakevat sekä MMS- että internet-asetukset automaattisesti ilman että niitä täytyy erikseen enää tilata. Kyseessä voi olla myös ns. konfigurointiviesti, jossa palvelu ikäänkuin "uudelleen aktivoidaan" liittymälle eikä varsinaisia muita asetusviestejä sitten tulekaan. 


Kiitos lisäselvittelystä! Puhelimen vaihdon yhteydessä ei mitään viestiä saapunut, eikä liittymään ole tehty mitään päivitystä tai muutoksia puhelimen vaihdon jälkeen. Kävin nyt katsomassa noita saapuneita asetusviestejä, ja CP-viestit otsikon alla näkyy asetusviesti selaimelle ja toinen multimediaviesteille. En tosin asentanut noita koska puhelin on toiminut ilmankin ihan hyvin. Enkä itse tilannut asetuksia, ne vain tulivat itsestään tosiaan nyt noin 1,5kk kuluttua.

 

Jos tuo tosiaan on Telian viesti, niin pyytäisin että oikeinkirjoitus tarkistetaan, ettei noita luule niin helposti huijaukseksi.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2495 custom-general.kudos
  • 3860 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Peikkonen  kirjoitti:

@Katjane  kirjoitti:


olin chat-asiakaspalveluun juuri yhteydessä, ja sieltä sanottiin ettei tekstari ole Telialta "vaan kyseessä on kalastelu-/roskaviesti" (koska tuli numerosta 15445 eikä Telian numerosta 15400). Minua kehotettiin poistamaan tekstari ja olemaan asentamatta palveluasetuksia, ja sanottiin myös ettei nykyaikaisiin puhelimiin edes pitäisi tarvita moisia. Minulla käytössä Samsun Galaxy A52. Saan toki tekstarin poistettua, mutta en ole vielä keksinyt miten saan ohitettua palveluasetuksien notifikaation, en saa pyyhkäistyä sitä sivulle pois notifikaatioissa. Ehkä puhelimen uudelleenkäynnistys auttaa?

Selvittelimme tätä vielä tarkemmin ja näitä yhteysasetuksia on meiltä lähetetty myös numerosta 15445. Kyse on siis ollut ihan meiltä peräisin olevasta viestistä. Tein tästä nyt ilmoituksen tuotevastaavalle, mutta kesälomien vuoksi vastaus saattaa mennä ainakin ensi viikolle. Pahoittelen, että sait nyt ristiriitaista tietoa. Yleisestihän asetusviesti lähetetään numeroon 15400 ja siitä numerosta myös paluuviesti saapuu. 

Kerroit, että vaihdoit puhelinta 1,5kk sitten. Silloinko ei mitään vastaavaa viestiä saapunut? Onko littymällesi tehty ennen viestin saapumista päivitystä tai muuta muutosta? Normaalisti uudemmat älypuhelimet toki hakevat sekä MMS- että internet-asetukset automaattisesti ilman että niitä täytyy erikseen enää tilata. Kyseessä voi olla myös ns. konfigurointiviesti, jossa palvelu ikäänkuin "uudelleen aktivoidaan" liittymälle eikä varsinaisia muita asetusviestejä sitten tulekaan. 


Kiitos lisäselvittelystä! Puhelimen vaihdon yhteydessä ei mitään viestiä saapunut, eikä liittymään ole tehty mitään päivitystä tai muutoksia puhelimen vaihdon jälkeen. Kävin nyt katsomassa noita saapuneita asetusviestejä, ja CP-viestit otsikon alla näkyy asetusviesti selaimelle ja toinen multimediaviesteille. En tosin asentanut noita koska puhelin on toiminut ilmankin ihan hyvin. Enkä itse tilannut asetuksia, ne vain tulivat itsestään tosiaan nyt noin 1,5kk kuluttua.

 

Jos tuo tosiaan on Telian viesti, niin pyytäisin että oikeinkirjoitus tarkistetaan, ettei noita luule niin helposti huijaukseksi.


Nuo asetusviestit tahtovat tulla automaattisesti kun laittaa sim-kortin uuteen puhelimeen.

Ihan samasta numerosta minulle on tullut viimeksi elokuussa, kun laitoin sim-kortin silloiseen uuteen Telia Recycled puhelimeen eli Samsung Galaxy S9:iin :

 

Screenshot_20210802-213721.jpg

Noitahan ei tarvitse tallentaa uudempiin älypuhelimiin kun niissä ovat asetukset valmiina. 

 

 

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
jyrdeman
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulle tuli tuollainen tekstiviesti sekä CP palveluasetukset 30.7.2021 numerosta 15445 ja olen ymmärtänyt ettei nykyisiin puhelimiin tälläisiä viestejä pitäisi tulla. Tekstiviestissä oli tosiaan tuo kirjoitusvirhe "Ole hyv ja tallenna ...". Olen myös ymmärtänyt että tälläisissä konfigurointiasetuksissa voidaan puhelimeen myös syöttää pöpöjä. Siksi en ole asetusviestejä vielä tallentanut puhelimeen.

Vaikka poistan ilmoitukset tallentamatta niitä, tulevat ne uudestaan muutaman minuutin päästä eli en pääse näistä CP-ilmoituksista eroon. Olin yhteydessä Telian asiakaspalveluun kaksi eri kertaa, mutta ratkaisua sitä kautta asiaan en saanut. Sielä kerrottiin ettei ko. numerosta ole lähtenyt asetusviestejä sekä kehoitettiin nollaamaan puhelimen verkkoasetukset. Verkkoasetusten nollaus ei auttanut tilanteeseen.

Tuossa jossain vastauksessa kerrottiin että numerosta 15445 on tosiaan lähetetty asetusviestejä. Pitääkö tuo paikkansa? Onko turvallista tallentaa asetusviestit puhelimeen jotta pääsen ko. viesteistä eroon??

 

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 400 custom-general.kudos
  • 658 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jyrdeman  kirjoitti:

 

Tuossa jossain vastauksessa kerrottiin että numerosta 15445 on tosiaan lähetetty asetusviestejä. Pitääkö tuo paikkansa? Onko turvallista tallentaa asetusviestit puhelimeen jotta pääsen ko. viesteistä eroon??

 


Tuo tosiaan pitää paikkansa että numerosta 15445 on meiltä lähtenyt asetusviestejä. Asiakaspalvelun kautta pystymme tarkistamaan myös asiakaskohtaisesti että onko viesti lähtenyt jos asia silti mietityttää.

Itsekin sain reilu viikko takaperin kyseisen asetusviestin ja tallensin asetukset uudelleen eikä mitään ongelmia ole tullut. 😊 Tallennuksen jälkeen pystyin myös  asetusviestit poistamaan roskakori-kuvakkeen kautta. (Puhelin Samsung Galaxy S21)

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

irritus
Konkari ☆
  • 577 custom-general.kudos
  • 1056 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voit estää asetustekstiviestien lähetyksen kytkemällä päälle automaattiasetusten eston.

 

Omat Sivut → Minun Telia → Liittymäni ja palveluni → liittymäsi puhelinnumero → Lisäpalvelusi → Rajotukset, Estot ja rajoitukset, muokkaa → käännä Automaattiasetusten esto päälle ja klikkaa sivun alareunasta lähetä tilaus.

jyrdeman
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitokset vastauksesta @irritus . Jos laitan tuon automaattiasetusten eston päälle, niin voinko kuitenkin tarvittaessa tilata manuaalisesti asetukset Telialta numerosta 15400?