Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
valkpe2
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tekstiviesti, aiheena palveluasetukset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onpa outo tapa informoida asiakasta: "Saat muutaman minuutin kuluessa palveluasetukset. Ole hyvä ja tallenna ne vastaanotettuasi. T:Telia." Kaksi tämmöistä tuli tekstiviestinä 26. ja 27.2.2020. Mitä ihmeen palveluasetuksia? Mihin niitä tarvitaan? Onko lähettäjä huijari yrittämässä vakoiluapplikaatiota puhelimeeni? Vai liittyykö tämä uuteen valokuituumme? Entä jos en tallenna, mitä tapahtuu?

Asiakkaan näkökulma on jälleen kerran unohdettu. Vähintään pitäisi olla muutama sana perustelua ja viitelinkki jonnekin sivulle, jossa asia perustellaan. Asiakkaalla on yleensä tärkeämpää tekemistä kuin lähteä selvittelemään chattirobottien ja googlen kanssa, mistä on kysymys.

 

19 vastausta
irritus
Konkari
  • 573 custom-general.kudos
  • 1029 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@valkpe2@  kirjoitti:

Mitä ihmeen palveluasetuksia? Mihin niitä tarvitaan?

Multimediaviestit eivät toimi, ellet asenna palveluasetuksia tai laita mms-asetuksia kuntoon itse.

 

Tavallisesti palveluasetukset lähetetään automaattisesti, kun vaihdat sim-kortin toiseen puhelimeen.

 

Jos multimediaviestit toimivat jo puhelimessasi, etkä ole vaihtanut sim-korttia toiseen puhelimeen, voit huoletta poistaa palveluasetusviestit.

 

Tekstiviestillä saapuvat palveluasetukset koskevat vain vain matkapuhelimia. Valokuitu ei liity asiaan.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 265 custom-general.kudos
  • 599 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus hyvin tuossa avasikin jo millaisista asetuksista oli kyse eli tosiaan olet saanut internet & MMS-asetukset puhelimeesi. Nykyään puhelimet usein hakevat ne automaattisesti, mutta ne voivat tulla viestilläkin varmistuksena. Löydät nettisivuiltamme lisätietoja aiheesta täältä
Palaute otettu vastaan tuon viestin sisällön osalta ja viedään tästä viestiä eteenpäin, jotta siihen saataisiin hieman lisätietoja.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

MollyMinerva
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen tuli täsmälleen samasanainen tekstiviesti. Eli vuosi ja reilut neljä kuukautta ei riittänyt viestin muokkaamiseen vähemmän huijausta muistuttavaksi?

 

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 265 custom-general.kudos
  • 599 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos @MollyMinerva asian nostamisesta. Otetaan asia uudelleen meidän päässä esille ja vien ketjussa olleet kehitysideat suoraan eteenpäin. Olen samaa mieltä, että nykypäivänä on näkynyt erilaisia huijausviestejä liikkeellä ja sen vuoksi viestiin voisi lisätä informaatiota.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

Toinenkin
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Panostakaa myös hieman oikeinkirjoitukseen, niin ei huijausviestiksi luulla ihan niin helposti. 

Screenshot_20210710-165718_Messages_1.jpg

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 179 custom-general.kudos
  • 356 custom-general.replies
  • 28 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Toinenkin  kirjoitti:

Panostakaa myös hieman oikeinkirjoitukseen, niin ei huijausviestiksi luulla ihan niin helposti. 

Screenshot_20210710-165718_Messages_1.jpg


Tervetuloa @Toinenkin Telia Yhteisöön! 🙂

Viesti näyttää hieman erikoiselta kyllä. Missä tilanteessa tämän viestin sait? Mikä puhelin sinulla on käytössä ja minkä ikäinen se on? Testasimme asetuksien tilausta tekstiviestillä ja paluuviestissä luki näin: "Saat hetken kuluttua palveluasetukset tekstiviestinä tai ilmoitusviestinä. Ole hyvä ja tallenna ne vastaanotettuasi." Eli siinä oli tekstin ulkoasu niinkuin pitääkin. 

Telia Yhteisön moderaattori
Peikkonen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi, 

 

minulle tuli myös pari päivää sitten yllä olevan kaltainen viesti, jossa on kirjoitusvirhe. Palveluasetukset tuli perään mutten niitä vielä tallentanut. Onko kyseessä ihan validi viesti ja asetukset uskaltaa laittaa? Vaihdoin puhelinta n. 1,5 kk sitten.

20210801_120434.jpg

Toinenkin
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain tuon tekstiviestin ~tunnin ennen tänne kirjoittamista. Puhelimena Samsung Galaxy S20, jonka olin ostanut edellisiltä Black Friday alennuksista. Puhelimen kielenä tosin on englanti, joten tuo voi olla osasyyllinen, mutta asia, joka kannattaisi testata myös. 

SakuMik
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Peikkonen  kirjoitti:

Moi, 

 

minulle tuli myös pari päivää sitten yllä olevan kaltainen viesti, jossa on kirjoitusvirhe. Palveluasetukset tuli perään mutten niitä vielä tallentanut. Onko kyseessä ihan validi viesti ja asetukset uskaltaa laittaa? Vaihdoin puhelinta n. 1,5 kk sitten.

20210801_120434.jpg


Neuvoisin olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin voitaisiin tarkistaa onko kyseinen viesti lähtenyt meiltä. Tekniseltä puoleltamme testattiin viestin lähettämistä ja viesti tuli perille oikein kirjoitettuna, myös silloin kun puhelimen kieli oli asetettuna englanniksi.