Tekstiviesti muuttuu multimediaviestiksi.

  • 6 March 2020
  • 3 kommenttia
  • 642 katselukertaa

Kunniamerkki +3

Puhelimessani Honor 20 on ruvennut yhdenkin sanan mittaiset tekstiviestit muuttumaan multimediaviesteiksi.Siis, jos vastaanottajia on enemmän kuin yksi. Kahdelle jo muuttaa multimediaviestiksi.

Näin ei ole ollut aiemmin.

En tiedä onko siitä sinänsä mitään haittaa, mutta miksiköhän näin tyapahtuu.

Voiko asiaan itse vaikuttaa?


3 kommenttia


@Resupelle@  kirjoitti:

Puhelimessani Honor 20 on ruvennut yhdenkin sanan mittaiset tekstiviestit muuttumaan multimediaviesteiksi.Siis, jos vastaanottajia on enemmän kuin yksi. Kahdelle jo muuttaa multimediaviestiksi.

Näin ei ole ollut aiemmin.

En tiedä onko siitä sinänsä mitään haittaa, mutta miksiköhän näin tyapahtuu.

Voiko asiaan itse vaikuttaa?


Mikäli sinulla on liittymä meidän kautta ja siinä on viestipaketti niin tuolla ei ole merkitystä. Viestipakettiin kuuluu sekä normaali tekstiviestit, että multimediaviestit. 

 

Luultavasti laitevalmistaja on määrittänyt asetuksiin, että se muuntaa viestin multimediaksi. Aikasemmin näin on käynyt jos kirjoitat yli 160 merkkisen viestin. Sillon se viestin datamäärä nousee tekstiviestin datan yli ja muuntautuu multimedia viestiksi. Käytännössä viesti on liian suuri toimitettavaksi tekstiviestinä.

 

Tuolta puhelimelta voisi kyllä tarkistaa multimediaviestiasetukset. Täältä löytyy tarkemmat määritykset, jotka puhelimella tulisi olla.

Kunniamerkki +3

Kiitos vastauksesta. Liittymä on telian.

Minua hämää vain se, että ensi alkuun kaikki lyhyetkin viestit muuttuivat kahdelle tai useammalle henkilölle viestiessä multimediaviesteiksi.

Sain tämän jotenkin muutettua. Mutta en enää muista miten.

Nyt noin puolen vuoden kuluttua viestit alkoivat taas muuttua multimediaviesteiksi.

Olen sen verran tumpelo, että minua pitäisi ohjata vaihe vaiheelta, jotta osaisin vaihtaa asetuksia .

Asia ei sinänsä haittaa, mutta tympii.

 


@Resupelle@  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Liittymä on telian.

Minua hämää vain se, että ensi alkuun kaikki lyhyetkin viestit muuttuivat kahdelle tai useammalle henkilölle viestiessä multimediaviesteiksi.

Sain tämän jotenkin muutettua. Mutta en enää muista miten.

Nyt noin puolen vuoden kuluttua viestit alkoivat taas muuttua multimediaviesteiksi.

Olen sen verran tumpelo, että minua pitäisi ohjata vaihe vaiheelta, jotta osaisin vaihtaa asetuksia .

Asia ei sinänsä haittaa, mutta tympii.

 


Nuo asetukset pitäisi löytyä riippuen laitevalmistajasta sieltä asetusten kautta, kun kirjoittaa hakukenttään MMS-asetukset tai multimediaviesti asetukset. Sitä kautta voi tarkistaa nuo määritykset. Luultavasti ne ovat sinulla oikein koska multimediaviestit lähtevät siitä puhelimesta.

Vastaa