Tekstiviesti ongelmat

  • 17 February 2022
  • 19 kommenttia
  • 829 katselukertaa

Kunniamerkki +6

 moi voisiko joku auttaa miten tämä ongelma korjataan viestien vastaan ottaminen ei onnistu . Ja vikailmoitus en löytänyt telian sivuilta missä tehdä että tieto menisi eteenpäin?


19 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Minkä merkkinen ja mallinen laite sinulla on käytössäsi ja missä kohtaa tämä ilmoitus sinulle tulee?

Kunniamerkki +6

 moi en saa vastaanotettu tekstiviestejä jos en vahvista omaa numeroa messages chat asetuksista,olen yrittänyt mutta en tiedä miksi se ei anna vahvistaa sitä ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tekstiviestien vastaanottoa ei vahvisteta, joten tässä lienee kuitenkin kyse Googlen RCS-viestien toimimattomuudesta. Ohjeita:

 

Kunniamerkki +6

Nyt menee niin hankalaksi että minä en enää tästä osaa joten ei voi mitään?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Älä suotta huolestu.

 

RCS-viestit ovat vielä niin harvinaisia, että tuskinpa niitä kukaan edes lähettäisi, vaikka puhelinnumeron vahvistus olisi onnistunutkin. Lisäksi Googlen viestisovelluksen pitäisi olla riittävän fiksu, ettei se edes anna lähettää RCS-viestiä vastaanottajalle, jolla RCS ei ole käytössä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @poolio !

Mitä jos ottaisit tuon chat asetuksen kokonaan pois, niin sitten voisit lähettää normaaleja tekstiviestejä ja ottaa niitä vastaan 😀>

Eli viestit sovelluksesta klikkaat 3 pistettä oikealla, josta löytyy asetukset ja sieltä tuo chat-ominaisuus pois.

 

Kunniamerkki +6

Moi otin chat ominaisuudet pois käytöstä mutta mistä voin tietää että kaikki viesti tulee perille . + Ja pystyn lähettämään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla näkyy OnePlus 9 Pro puhelimessa tekstiviestien lisäasetuksissa näin :

 

Kokeile löytyykö sama asetus myös sinun puhelimesta eli tuo tekstiviestin välitystiedot? 

Kunniamerkki +6

 minulla on näin ? Huawei P30 Lite..

Kunniamerkki +6

Chat ominaisuudet jos otan ne pois käytöstä en tiedä saanko viestejä koska ei tule ainakaan silloin jos ne ovat päällä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@poolio  kirjoitti:

Chat ominaisuudet jos otan ne pois käytöstä en tiedä saanko viestejä koska ei tule ainakaan silloin jos ne ovat päällä.




Chat-ominaisuus ei pitäisi tavallisiin tekstiviesteihin liittyä käsittääkseni mitenkään. Onnistuisiko testaaminen vaikka kaverin kanssa että hän lähettää sinulle tavallisen tekstarin kun tuon Chat ei ole päällä niin katsot sitten tuleeko viesti perille? Normaalit tekstiviestit kulkevat kyllä laitteiden välillä ilman erillistä "asennusta" tai muuta tilan määrittämistä.

Kunniamerkki +6

Moi viestit kulkee normaalisti vaikka chat ominaisuudet ovat pois käytöstä tänään on tullut viestejä eli ei näemmä vaikuta hyvä niin.🙂>👍>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@poolio  kirjoitti:

Moi viestit kulkee normaalisti vaikka chat ominaisuudet ovat pois käytöstä tänään on tullut viestejä eli ei näemmä vaikuta hyvä niin.🙂>👍>




Hieno juttu ja kiitokset kun tulit meitä vielä infoamaan asiasta. Eli kuten muutkin Yhteisöläiset tuossa aiemmin kommentoivat niin Chat-ominaisuus liittyy johonkin muuhun kuin normaaliin tekstiviestiin. 

Kunniamerkki +6

Moi tämän takia varmasti johtuu se miksi chat ominaisuuksia ei pysty ottamaan käyttöön messages viestisovelluksessa osaisitko/tiedätkö mitä pitäisi tehdä!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@poolio  kirjoitti:

Moi tämän takia varmasti johtuu se miksi chat ominaisuuksia ei pysty ottamaan käyttöön messages viestisovelluksessa osaisitko/tiedätkö mitä pitäisi tehdä!




Chat -ominaisuus on Googlen tarjoama palvelu ja siten sen käyttöönotosta löytyy tarkempia lisätietoja heidän kautta. Mielestäni chat-ominaisuuden käyttönotto tapahtuu sieltä viestisovelluksen kautta, missä myös tarvittaessa syötetään oma puhelinnumero. Pystytkö tuossa kuvanmukaisessa kohdassa painamaan "Tuntematon" kohtaa ja syöttämään oman numeron?

Kunniamerkki +6

Hei tuo kuvakaappaus minkä laitoin niin oma numero näkyy nyt tuissa kohdassa missä lukee Ei tiedossa, mutta ihmettelen miksi Google ei korjaa tuota chat ongelmaa.  Koska en pysty sitä käyttää.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@poolio  kirjoitti:

Hei tuo kuvakaappaus minkä laitoin niin oma numero näkyy nyt tuissa kohdassa missä lukee Ei tiedossa, mutta ihmettelen miksi Google ei korjaa tuota chat ongelmaa.  Koska en pysty sitä käyttää.




Kannattaa tosiaan tuosta olla yhteydessä Googlen tukeen jos tuntuu ettet saa chat-ominaisuutta käyttöön! Onneksi kuitenkin muuten viestit kulkevat ja ei niiden suhteen mitään ongelmia ollut! 😁>

Kunniamerkki +6

Tiedätkö mikä on Google tuki olen yrittänyt itse lähettää sähköpostia mutta ei kuulemma Google ole käytössä olisi kiva tietää oikea osoite tai tuki minne lähettää tietoa..


@poolio  kirjoitti:

Tiedätkö mikä on Google tuki olen yrittänyt itse lähettää sähköpostia mutta ei kuulemma Google ole käytössä olisi kiva tietää oikea osoite tai tuki minne lähettää tietoa..




Täältä lähtisin kokeilemaan: https://one.google.com/about/support?hl=fi 


 


Jos sieltä ei onnistu niin ainakin he varmasti ohjaavat sinut oikeaan paikkaan 🙂>

Vastaa