Tekstiviestit Telian liittymästä Vodafoneen?


Tervehdys,

 

Minulla on Telian Rajaton-liittymä. Ongelamni on tekstiviestit ulkomaille. Kaverini Briteissä ja Romaniassa eivät saa tekstareitani eivätkä heidän viestit tule minulle perille. Soittaminen toisaalta onnistuu normaalisti. Vastapuolen operaattoreina ovat Vodafone UK ja Vodafone Romania.

 

Mikä avuksi?


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @McBean ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Ihan ensimmäiseksi tarkastaisin ainakin että liittymällä ei ole tekstiviestiestoa ulkomaisiin numeroihin lähetys ja vastaanotto.


Eli katso telia.fi -sivustolta oman liittymäsi kohdalta lisäpalvelusi - estot ja rajoitukset - muokkaa - tekstiviestirajoitukset.


 


Toisaalta Vodafone ei tainnut olla Telian varsinainen roaming kumppani ?


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @McBean ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Ihan ensimmäiseksi tarkastaisin ainakin että liittymällä ei ole tekstiviestiestoa ulkomaisiin numeroihin lähetys ja vastaanotto.

Eli katso telia.fi -sivustolta oman liittymäsi kohdalta lisäpalvelusi - estot ja rajoitukset - muokkaa - tekstiviestirajoitukset.


Kiitos nopeasta vastauksesta!

 

Kävin kurkkaamassa liittymäni lisäpalveluita. Muita estoja minulla ei ole päällä kuin "Ulkomaan tiedonsiirron käyttökatto", jonka ei pitäisi tekstareihin Suomesta vaikuttaa mitenkään.

Tämä ongelma voi johtua nyt johtua roaming-sopimuksesta meidän ja Vodafonen välillä, eli viesteistä ei vältämättä ole sopimusta olemassa ollenkaan.

 

Varmistan tämän vielä ensi viikolla. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos on mahdollista, niin sitähän edelleen voi pikaviestimiä kuten WA:ta ja Telegrammia käyttää. Ymmärrän itse hyvin sen, että vuonna 2019 olettaisi liikenteen ulkomaille pelaavan moitteetta, mutta se ei aina yksinkertaista ole. Tiedän tutuilta Briteistä ja jenkeistä, että siellä ei aina multimediaviestin läpi meno operaattorilta toiselle ole varmaa.


@Purnipsi@  kirjoitti:

Jos on mahdollista, niin sitähän edelleen voi pikaviestimiä kuten WA:ta ja Telegrammia käyttää. Ymmärrän itse hyvin sen, että vuonna 2019 olettaisi liikenteen ulkomaille pelaavan moitteetta, mutta se ei aina yksinkertaista ole. Tiedän tutuilta Briteistä ja jenkeistä, että siellä ei aina multimediaviestin läpi meno operaattorilta toiselle ole varmaa.


Toki muitakin viestintätapoja on. Lähinnä on kummastuttanut, että onko tekstarien kanssa ongelmaan joku tietty syy. Vahvasti siis näyttää, että se on sopimustekninen :smileyhappy:

Tuohon sopimukseen se vaikuttaa jäävän. Vodafonen kanssa sopimukset ovat työn alla niin siksi tuo viestin toimivuus on vähän epäselvä. 

 

Palveluiden toimivuus ulkomaisten liittymien kanssa ei ole aivan yksinkertaista koska välillä on monia muuttujia.

Esim. välillä viestit voivat toimia vaikka niistä ei olisi varsinaista sopimusta olemassakaan. 

 

Vastaa