Tekstiviestit tietokoneelta

  • 18 June 2015
  • 9 kommenttia
  • 725 katselukertaa

miten onnistuisi tekstiviestin lähettäminen tietokoneelta?


9 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Itse käytän tätä: https://www.pushbullet.com/

 Ok. Kiitos vastauksesta, mutta mitenkä tolla sivustolla saadaan lähetettyä tekstiviestejä kännykkään?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Asennat sovelluksen puhelimeen ja tietokoneelle niin voit lähettää viestejä tietokoneelta. Saapuvat viestit voi myös lukea... Siis lähettää viestin netin kautta kännykkään ja sitten käynnykkä välitää eteenpäin. Androidilla ainakin toimii.

 

Jos käytät mokkulaa niin sieltä hallintapaneelista voi useinmiten lähettää viestejä.

 

Kerroppa miten oikein haluat toteuttaa tälläisen tekstarien lähetyksen koneella... Itse toteutan Pushbulletilla... 

Mulla on duunissa sivusto, jolla asia hoituu mainiosti. Nyt olen täällä periferiassa ja kännykkä hukassa. Olen aika tumpelo näissä asioissa, mutta sivusto jota olen käyttänyt on vähän tähän suuntaan: https://puh.icl.fi (tämä on kuitenkin väärä sivusto)

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Yrityksillä on oma systeemi mutta ilmeisesti ymmärsin että haluat kuluttajapuolelle... Sellaisia nyt ei paljon ole ellei halua maksaa...

 

SMS Gateway on esimerkiksi myynnissä Woima Hostingissa... Soneralla en tietääkseni tiedä sellaista olevan... Elisalla oli sellainen ainakin.


@olkitu kirjoitti:
...Soneralla en tietääkseni tiedä sellaista olevan... Elisalla oli sellainen ainakin.

 

Saunalahden matkapuhelinliittymissä on mahdollisuus 20 ilmaisen tekstiviestin lähettämiseen kuukaudessa oma.saunalahti.fi-sivulta. Elisa-Saunalahden foorumikeskusteluissa operaattori sanoo käyttöä vähäiselksi, että en ihmettele jos poistuvat käynnissä olevan sivustouudistuksen melskeessä kun omasaunalahti lakkaa.

 

Tekstiviestien avoimet lähetyspalvelut netissä ovat tupanneet olemaan lyhytaikaisia eräänä syynä varmaan niiden käyttö spammaukseen, jossa lähettäjä voi pysyä piilossa tai esiintyä toisen nimissä.

 

Ilmaisia viestipalveluitakin on, mutta tekstiviestejä otetaan vastaan käytännössä joka matkapuhelinnumerossa. Ja tämänkinkokoiset viestit kirjoittaa mieluiten oikealta näppäimistöltä.

Jokunen vuosi sitten lähetin Soneran sivun kautta tekstarit. Nyt kävin kurkkaamassa onko se ominaisuus vielä, mutta ei löytynyt.

Sähkökatko ke 10.6.2020 klo:10.00-12.00 os. xxxx

Edit IlariJR: osoitetiedot poistettu.

Moi @Vuokranantaja ja tervetuloa Yhteisöön! Nyt en ihan päässyt kärryille mistä on kyse. Tarkennatko hieman? :)

Vastaa