Telia 4G mobiili ei toimi Puistolassa?

  • 13 November 2018
  • 1 kommentti
  • 8 katselukertaa

Hei,


Vaihdoin juuri Elisalta Telialle. Puhelimien 4G ei toimi kunnolla, näyttää yhtä palkkia ja siirtyy aika ajoin 3G:n puolelle. Miten kuuluvuusalue voi olla näin huono, koska asumme Helsingin Puistolassa? Kuuluvuuskartan mukaan pitäisi olla erinomainen meidän osoitteella XXX, XXX Hki. Voitteko korjata vian mahdollisimman nopeasti, kiitos. Lähettäkää meille vaikka joku vahvistinantenni 4G:n kuuluvuuden parantamiseksi? Ei kovin lupaava alku liittymänvaihdon osalta. Elisalla 4G:ssä oli 3 palkkia meidän osoitteessa, nyt netti pätkii Telialla ja hidasta surffausta netissä puhelimella. Työnteko takkuilee, kun töitä pitäisi saada tehtyä.. Mobiililaajakaista, eli uusi kotinetti sentään toimii (siinäkin Huawein 4G reitittimessä vain yksi palkki???), mutta puhelimet pitää saada toimimaan oikein, muutenhan tämä on silkkaa huijausta!


 


Ystävällisin terveisin
pettynyt uusi asiakas


 


Edit EssiJn: piilotettu osoite


1 kommentti

Kunniamerkki +10

Ensinnäkin. Omia tarkkoja osoitteita ei kannata tänne yleiseen keskusteluun laittaa.

 

Sitten varsinaiseen ongelmaan. Hyödyllisen CellMapper sovelluksen ja sen kartan mukaan rautatien toisella puolelle ihan siinä kohdalla on Telian 1800MHz tukiasema. Siten 4G:n pitäisi toimia jopa erittäin hyvin tuossa paikassa. 

 

Vertailun vuoksi aiemmin toimivan Elisan tukiasema on myös radan toisella puolella, mutta hieman kauempana pohjoisen suuntaan, joten siihen etäisyyttä selvästi enemmän. Siinä mielessä Telian pitäisi toimia paremmin. Tosin kartan mukaan Telialla vain 1800MHz mutta Elisalla kaikki 800+1800+2600MHz noissa tukiasemissa. Joten sikäli ei tiedä onko rakennuksessa jokin paha vaimennus, jolloin Elisalla onkin käyttänyt 800MHz yhteyttä. Etäisyys on kyllä niin lyhyt, etten usko edes rakennuksen vaimentavan niin paljoa, että sillä noin radikaalia vaikutusta olisi.

 

Aina on mahdollista, että juuri tuossa lähimmässä tukiasemassa on ikävästi tällä hetkellä vika päällä. Senpä vuoksi kannattaa nyt ensin tehdä vikailmoitus Telialle ja sitä kautta tilannetarkistus. Mikäli vikaa ei ole, niin sitten menee hankalaksi. Laitevika on poissuljettu kun sekä puhelimilla että erillisellä mokkulalla sama ongelma. 

Joten, selvän vikatilanteen puuttuessa, syynä luonnollinen paikallinen heikko kuuluvuus ja sitten suosittelen liittymän purkua. Tilanteeseen ei tarvitse tyytyä ja uutta tukiasemaa Telialta on turha odottaa, koska jo nykyinen on niin lähellä (alle 400m).

Vastaa