Telia Dot käyttöönotto

  • 8 June 2019
  • 5 kommenttia
  • 357 katselukertaa

Hei,sain Telia Dot simmin ja tämä puhelimeen;  pin ja sim lukitus pois,ei kenttää vain hätäpuhelut. Dot auki; kirjaudu sisään , sähköpostiosoite+koodi,tämän jälkeen ei homma etene,eli en pääse kirjautumaan sisään.  Entinen operaattori Globetel (Telian  verkossa)


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Antenni77 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Onko sinulle annettu päivämäärä jolloin Dot liittymä alkaa toimimaan?


Kyseessähän on operaattorin vaihto Globetelilta Telia Dotiin. Voit kysyä tarkemmin asiasta Dotin asiakaspalvelusta joka löytyy Dot sovelluksesta tai täältä : https://www.telia.fi/dot/index2.html


 


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Antenni77 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Onko sinulle annettu päivämäärä jolloin Dot liittymä alkaa toimimaan?

Kyseessähän on operaattorin vaihto Globetelilta Telia Dotiin. Voit kysyä tarkemmin asiasta Dotin asiakaspalvelusta joka löytyy Dot sovelluksesta tai täältä : https://www.telia.fi/dot/index2.html

 


Hei, alunperin piti olla numeronsiirto ,mutta sain asiakaspalvelijan kautta sovittua niin että tulee uusi numero.Asiakaspalvelu ei kai vastaa viikonloppuna.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Antenni77@  kirjoitti:


@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Antenni77 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Onko sinulle annettu päivämäärä jolloin Dot liittymä alkaa toimimaan?


Kyseessähän on operaattorin vaihto Globetelilta Telia Dotiin. Voit kysyä tarkemmin asiasta Dotin asiakaspalvelusta joka löytyy Dot sovelluksesta tai täältä : https://www.telia.fi/dot/index2.html


 




Hei, alunperin piti olla numeronsiirto ,mutta sain asiakaspalvelijan kautta sovittua niin että tulee uusi numero.Asiakaspalvelu ei kai vastaa viikonloppuna.


 




Joutuu varmaan odottamaan maanantaihin, jos ei ala toimimaan ennen sitä. Olet varmaan nollannut puhelimesta edelliset verkkoasetukset?


Android puhelimissa jotakuinkin näin : 


Jos haluat nollata kaikki verkkoasetukset, valitse Verkko ja internet ja sitten Lisää Lisää ja sitten Nollaa Wi-Fin, mobiiliverkon ja Bluetoothin asetukset.


 


iOS puhelimissa : 


Valitse Asetukset > Yleiset > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset. Toimenpide nollaa myös aiemmin käyttämäsi Wi-Fi-verkot ja -salasanat, mobiiliverkkoasetukset sekä VPN- ja APN-asetukset.


@kiisseli67@  kirjoitti:

@Antenni77@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Antenni77 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Onko sinulle annettu päivämäärä jolloin Dot liittymä alkaa toimimaan?

Kyseessähän on operaattorin vaihto Globetelilta Telia Dotiin. Voit kysyä tarkemmin asiasta Dotin asiakaspalvelusta joka löytyy Dot sovelluksesta tai täältä : https://www.telia.fi/dot/index2.html

 


Hei, alunperin piti olla numeronsiirto ,mutta sain asiakaspalvelijan kautta sovittua niin että tulee uusi numero.Asiakaspalvelu ei kai vastaa viikonloppuna.

 


Joutuu varmaan odottamaan maanantaihin, jos ei ala toimimaan ennen sitä. Olet varmaan nollannut puhelimesta edelliset verkkoasetukset?

Android puhelimissa jotakuinkin näin : 

Jos haluat nollata kaikki verkkoasetukset, valitse Verkko ja internet ja sitten Lisää Lisää ja sitten Nollaa Wi-Fin, mobiiliverkon ja Bluetoothin asetukset.

 

iOS puhelimissa : 

Valitse Asetukset > Yleiset > Nollaa > Nollaa verkkoasetukset. Toimenpide nollaa myös aiemmin käyttämäsi Wi-Fi-verkot ja -salasanat, mobiiliverkkoasetukset sekä VPN- ja APN-asetukset.


Hei,kiitokset avusta!  Vastauksesi johti jotain reittiä sellaiseen tietoon,että Huawei puhelimessa pitää olla operaattorin aggregointi päällä.Sitten suuri oivallus; ei pidä yrittää kirjautua Dottiin,vaan tilata uusi numero,ja kas kummaa homma toimii.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Operaattorin aggregointi ei kylllä vaikuta Dotin aktivointiin tai käyttöönottoon mitenkään. Se tarkoittaa sitä, että puhelin käyttää 4G+,  Carrier Aggregation, toimintoa silloin kuin se vain on mahdollista. Tuo sana on muutenkin niin kauhea käännös, ettei sellaista pitäisi Huawein käyttää.


 


Hieno juttu, että tuo lähti toimimaan.

Vastaa